عکسهایی با نوردهی طولانی از چراغ های راهنمایی

هر وقت که ما سوار ماشین باشیم، ممکن است زیاد به چراغ راهنمایی توجه نکنیم، اما چراغ های راهنمایی نقش غیر قابل انکاری در نظم و امنیت خیابان ها دارند. چراغ های راهنمایی لامپ هایی هستند که در تقاطع ها و محل عبور عابرین پیاده قرار دارند و حرکت کردن یا نکردن وسایل و آدم ها را کنترل می کنند تا در حد امکان از به وجود آمدن حادثه جلوگیری کنند. اولین بار چراغ های راهنمایی در انگلستان در سال ۱۸۶۸ به کار رفتند، اما امروزه تقریباً در تمام نقاط جهان از آنها استفاده می شود.

به صورت جهانی رنگ سبز در این چراغ ها به معنی حرکت کردن در جهت موافق چراغ، رنگ زرد یا نارنجی به معنی آماده شدن برای ایستادن قبل چهار راه و رنگ قرمز به معنی ایستادن قبل تقاطع و عدم عبور است. این علائم در کل دنیا به همین معنی است و در همه جا به همین شکل از آنها استفاده می شود.

بیش از یک قرن پیش از این چراغ های راهنمایی در اطراف خانه های بریتانیایی پارلمان در لندن بین خیابان های Bridge، Great George و Parliament برای کنترل ترافیک در این محدوده استفاده می شده است. با وجود اینکه چراغ های راهنمایی در کنترل ترافیک در این محدوده موفق عمل کرده بودند، اما به زودی و در دوم ژانویه سال ۱۸۶۹ به دلیل نشتی گاز منفجر شدند. اما این اتفاق جلوی اختراع این وسیله ها با طول عمر بالا و جهانی شدنشان را نگرفت.

حال بیایید به سال ۲۰۱۳ برگردیم، جایی که چراغ راهنما هایی ساده و معمولی سوژه عکاسی مفهومی Lucas Zimmermann شده است. این سوژه خیلی در مفهوم ساده است، و شاید برای همین باشد که این سری عکسها به شدت گیرا و زیبا شده اند. این مجموعه عکس که «چراغ راهنمایی» نام گذاری شده، نیمه شب در چهار راهی خالی و مه آلود در نزدیکی شهر Weimar آلمان گرفته شده است.

Zimmermann این عکسها را با نوردهی های طولانی (سرعت شاتر پایین) ۵ تا ۲۰ ثانیه گرفته است. در مراحل ویرایش این عکسها، او کمی در حرارت رنگهای عکس دستکاری هایی انجام داده است، که به همین خاطر در بعضی عکسها رنگ سبز به آبی متمایل شده است. این عکسها یاد آور سکانسی از فیلم کلاسیک ُSpielberg با نام Close Encounters در سال ۱۹۷۷ است، جایی که کامیون Richard Dreyfuss توسط چراغ های راهنمایی نور باران می شود.

Zimmermann کار حرفه ای خود را به عنوان یک عکاس حرفه ای در سال ۲۰۰۹ آغاز کرد و اولین نمایشگاه خودش را در سال ۲۰۱۲ در شهر Beijing برگزار کرد. او به همراه Maria Le Quang در سال ۲۰۱۲ یک گروه عکاسی با نام LUMA Visual Creations در شهرهای Landau، Würzburg و Weimar در آلمان تأسیس کرد. Zimmermann و Le Quang اعتقاد داشتند که همکاری مشترک آنها می تواند نتایج بهتری را در پی داشته باشد. شعار آنها این بود: «ارتباط صحیح و برخورد صحیح یک شاخصه بسیار مهم برای ماست.»

م

منبع

برگرفته از: Exposure guide

نظرات شما

  1. میلاد

    ۲۸ فروردین ۱۳۹۳

    با سلام
    نحوه ترکیب عکسها در فتوشاپ به چه صورته ؟
    از ترکیب لایه ها از طریق blending این کار انجام شده ؟؟؟

  2. رضا

    ۱۳ دی ۱۳۹۲

    در مقاله عکاسی ازماه کمتر به روش کا ر پرداخته شده واموزش ان کم وگنگ است .لطفا بشتر به اصول ونحوه این عکا سی پرداخته شود. اگر میشود این سوال را جواب دهید که در عکاسی از ماه دوربین باید در چه حالتی قرار گیرد TVیا
    AVوبا چه درجاتی؟ممنون از زحمات خالصانه شما.


لطفا نظرتان در مورد مطلب را در اینجا مطرح نمایید. اگر سوالی دارید، در بخش پرسش و پاسخ مطرح نمایید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *