چگونه برای عکاسی مفهومی ایده بگیرید [۵ نکته]

برای یک هنرمند دیجیتالی مانند من، گرفتن آن ایده های منحصر به فرد برای تصاویرم یکی از مهم ترین چیزهاست. من ایده ها را در خواب هایم، هنگامی که مجله می خوانم، زمانی که برای پیاده روی بیرون می روم، یا تقریبا در هر جایی می بینم. من یاد گرفته ام که ایده ها همه جا هستند، اگر به خودتان اجازه دهید که آنها را ببینید. در ادامه برخی از ایده های عکاسی ام در دفترچه طراحی کوچکی که دارم را خواهید دید. همچنین طی ۵ نکته به شما خواهم گفت که چگونه برای خلق هنر عکاسی مفهومی خود ایده بگیرید. اگر به دنبال ایده عکاسی هستید، تقریبا در هر ژانری، این نکات ساده می توانند به شما کمک کنند.

زمانی که ایده به من می رسد، در ذهنم جرقه ای زده می شود. من تقریبا همه جزئیات را می بینم، اما باید به سرعت آن ایده را در دفترچه ام ترسیم کنم تا فراموشش نکنم.

هنگامی که کار خود تصویر را شروع می کنم، این طرح ها به عنوان راهنما عمل می کنند. وقتی به طرح نگاه می کنم، می توانم تمام جنبه های تصویری که در ذهنم دیدم را به خاطر بیاورم.

البته، وقتی شروع به کنار هم قرار دادن تکه ها می کنم، هر تصویر روند متفاوتی دارد، اما این داستان دیگری است.

در زیر می توانید چند تا از طرح های من را از دفترچه کوچکی که تقریبا همه جا با خودم می برم، مشاهده کنید. همیشه تغییراتی در مفهوم یا خود تصویر می دهم، اما همانطور که می بینید، اغلب اوقات طرح های من و تصویر نهایی تقریبا با هم مطابقت دارند.

ترک خانه

تمام شدن زمان

۲۰۲۰

لبه

Gary V

نادیده بگیرید (چشم پوشی از آنچه می دانید نادرست است)

در دفترچه ام، طرح های مشابه بسیار بیشتری وجود دارد که منتظرند تا در زمان خود به شکل یک تصویر نهایی خلق شوند.

خب من چطور می توانم به این ایده ها برسم؟ در اینجا ۵ نکته ارائه شده است که به شما می گوید چگونه هنر مفهومی (conceptual) اصیل خود را خلق کنید.

۱

ایده های خود را در اسرع وقت ترسیم کنید

هنگامی که ایده را ترسیم می کنید، حتی به شکل ناشیانه و غیرحرفه ای، می توانید تصویر خود را از قبل تجسم کنید و وقتی دوباره به سراغ آن می روید بهتر آن را به یاد خواهید آورد. بنابراین آن دفترچه را همیشه در دسترس داشته باشید. من از یک دفترچه Moleskine کوچک استفاده می کنم که معمولا در کیفم است، و طرح های کوچکم را در آن می کشم. و در زمان مناسب، آن طرح ها را به واقعیت تبدیل می کنم.

۲

به خودتان اجازه دهید مفاهیم جدید را ببینید، مثل یک هنرمند دزدی کنید

سال ها پس از خواندن کتابی به نام «مثل یک هنرمند دزدی کنید» نوشته آستین کلئون، همه چیز در مورد نحوه خلق مفاهیم جدید برای من تغییر کرد. وقتی به خود اجازه می دهید که ایده های اطراف را بدزدید (نه این که کپی کنید)، می توانید آن ایده های متعدد را در یک مفهوم جدید و یکپارچه ترکیب کنید. بنابراین تصویر یا ایده کسی را کپی نکنید، بلکه بخشی از آن را ذخیره کرده و آن را با ایده دیگری ترکیب کنید.

۳

به روند فکر خود تصادفی بودن را اضافه کنید

هنگام ایجاد مفاهیم جدید برای تصاویر خود سعی کنید در مورد چیزهایی که می دانید تحقیق نکنید. سعی کنید در مورد چیزهایی که نمی دانید تحقیق کنید. به عنوان مثال، من اغلب از دکمه مقاله رندم ویکی پدیا استفاده می کردم تا خودم را در معرض مقالات و تصاویر جدیدی قرار دهم که قطعا به دنبال آنها نبودم. این مقالات تصادفی ممکن است چیز جدیدی را برای روند فکری شما آغاز کنند و شما ممکن است به یک مفهوم منحصر به فرد جدید برسید.

۴

تولید کننده کلمه تصادفی

همچنین می توانید از یک واژه ساز تصادفی برای ایجاد مثلا ۳ کلمه کاملا تصادفی استفاده کرده و سعی کنید آن کلمات را به صورت یک تصویر در ذهن خود تصور کنید. من توصیه می کنم از ۳ کلمه استفاده کنید و سپس سعی کنید آن کلمات را به عنوان یک تصویر مفهومی جدید تجسم کنید. این یک تمرین سرگرم کننده برای هر هنرمندی خواهد بود.

مثال: انتزاعی، خز، ماشین آلات.

حالا سعی کنید آن تصویر را در ذهن خود ببینید. من قطعا تصاویر عجیبی در ذهنم می بینم. شاید یک مفهوم جدید دوباره متولد شود؟

۵

خلاقیت به زمان نیاز دارد

اغلب این استدلال را شنیده ام که «من برای خلق یک چیز جدید وقت ندارم.» خب، همه در طول روز ساعات یکسانی را در اختیار داریم. هرچه بزرگتر می شویم بهانه های بیشتری برای خلاق «نبودن» پیدا می کنیم. یک جعبه مقوایی به یک کودک بدهید، آن را تبدیل به یک ماشین یا حتی یک موشک فضایی می کند. ما فقط آنقدر تنبل هستیم که خلاقیت را در اطراف خود نمی بینیم.

اگر می خواهید مفاهیم منحصر به فرد و تصاویر مفهومی ایجاد کنید، باید زمان بگذارید. و بله، می دانم که زمان باارزش ترین چیز ماست، اما اگر تنها زمان یک قسمت از یک سریال نتفلیکس را به خلاقیت اختصاص دهید، مطمئنم که یک مفهوم منحصر به فرد جدید خلق خواهید کرد.

آن زمان را صرف خواندن مقالات تصادفی، بیرون رفتن، و تلاش برای دیدن آن مفاهیم منحصر به فرد در اطراف خود کنید. همه آنها را بنویسید، آنها را تجسم کنید، و سپس در زمان مناسب انرژی خود را صرف تبدیل آن رویاها به واقعیت کنید. کاری که باید را انجام دهید!

نویسنده: آنتی کارپینن (Antti Karppinen)

نظرات شما

  1. محسن پیرنیا

    ۸ خرداد ۱۴۰۱

    سلام به همه.

    واقعا فوق العاده بود! نه تنها برای خلق عکسهای دیجیتال و فاین آرت، بلکه برای همه ژانرها و همه عکاس‌ها!

    1. سامان نویسنده

      ۲۶ خرداد ۱۴۰۱

      درود و سپاس فراوان از شما

      ببخشید مثل همیشه فعال نیستم، داریم روی اپلیکیشن لنزک کار می کنیم که اگر خدا بخواد داره آماده میشه.

      با آرزوی شادی و سلامتی

      1. محسن پیرنیا

        ۳۰ خرداد ۱۴۰۱

        سلام.
        پیروز باشید!
        کار خیلی خوبیه!


لطفا نظرتان در مورد مطلب را در اینجا مطرح نمایید. اگر سوالی دارید، در بخش پرسش و پاسخ مطرح نمایید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *