آموزش ثبت سیرت واقعی سوژه در عکاسی پرتره

به طور کلی دو نوع رویکرد در عکاسی پرتره وجود دارد، ثبت زیبایی در برابر سیرت. در این مقاله اندرو گیبسون نکاتی را در مورد ثبت سیرت سوژه در عکاسی پرتره آموزش می دهد.

به طور کلی، دو نوع پرتره وجود دارد. اولی زمانی است که سعی می کنید سوژه تا حد ممکن زیبا به نظر برسد. شما ممکن است به یک گریمور یا آرایشگر نیاز داشته باشید تا این کار را به درستی انجام دهید. به اکثر عکاسان تجاری پول داده می شود تا کاری کنند که مدل هایشان زیبا به نظر برسند، و ارتباط زیادی با دنیای عکاسی مُد و فشن دارند.

نوع دیگر پرتره زمانی است که شما سعی می کنید ماهیت کسی را ثبت کنید، و پرتره های خوش سیرت بگیرید. یک چیز جالب در مورد این سبک پرتره این است که محدوده مدل های شما را از افرادی که به طور مرسوم زیبا در نظر گرفته می شوند، فراتر می برد. این نوع پرتره ها کمتر پیچیده هستند، چون شما لزوما به گریمور، آرایشگر، یا نورپردازی پیچیده نیازی ندارید.

ثبت سیرت رویکردی ساده تر، و صادقانه تر برای ایجاد پرتره است. تکنیک ها و اصول پشت آن ساده هستند، اما تسلط بر آنها ممکن است یک عمر طول بکشد.

۱

بر روی چشم ها فوکوس کنید

این در مورد انواع پرتره ها صدق می کند، اما زمانی که سعی دارید سیرت را ثبت کنید بیشتر کاربرد دارد. این ایده از فوکوس کردن لنز بر روی چشم های مدل و اطمینان از این که آنها به خوبی روشن شده و برق چشم (کچ لایت) دارند، فراتر است.

من این پرتره را از یک خانم سالخورده در بولیوی گرفتم. چشم های او و چین و چروک اطراف آنها چیزهای زیادی در مورد زندگی اش می گویند.

چشم ها باید همانطور که به صورت تکنیکی فوکوس می شوند، از لحاظ مفهومی نیز در فوکوس باشند. آنها چیزهای زیادی در مورد یک شخص به شما می گویند. چشم ها احساسات، انرژی، و زندگی را منتقل می کنند. این گفته که «چشم ها پنجره های روح هستند» حقایق زیادی در بردارد. افراد مسن تر در اطراف چشمان خود چین و چروک دارند که حاکی از تجارب و عقل و خردی است که در طول زندگی به دست آورده اند.

۲

از مدل بخواهید لباس های خودش را بپوشد

انتخاب لباس می تواند چیزهای زیادی در مورد یک شخص بگوید، به خصوص اگر یک حس دمدمی مزاجی در مورد مُد داشته باشد. این رویکرد با مُد و فشن در تضاد است، که در آن مدل اغلب لباس هایی می پوشد که متعلق به خودش نیست. هنگام ثبت سیرت از مدل بخواهید لباس هایی را با خودش بیاورد که برایش مهم و معنی دار هستند.

۳

از مدل در محیط خودش عکس بگیرید

یکی از مولفه های رایج آن نوع عکاسی پرتره که شما تلاش می کنید تا شخص زیبا به نظر برسد، قرار دادن مدل در یک محیط غیر معمول یا خیلی خوب و زیبا است.

هنگام ثبت سیرت شما باید سعی کنید برعکس این کار را انجام دهید. به دنبال پیوندهای بین مدل خود و محیط اطرافش باشید. اگر مدل شما از آن نوع افرادی است که زیاد بیرون می رود، به دنبال محلی برای گرفتن پرتره بگردید که نشان دهنده این مسئله باشد. یا ممکن است دکوراسیون خانه یا باغ آنها به گونه ای باشد که نشان دهنده شخصیت و سیرت آنها باشد. یا شاید سرگرمی یا حرفه جالبی داشته باشند.

فکر کنید که چطور می توانید از این المان ها برای ایجاد پرتره ای استفاده کنید که یک داستان در مورد شخصیت و سیرت مدل بگوید.

این مرد در این پرتره فلوت های چوبی می سازد، بنابراین من از او در کارگاه خودش عکس گرفتم. دست ها اغلب نشان دهنده شخصیت هستند، بنابراین من یک عکس کلوزآپ از دست هایش در هنگام کار گرفتم.

۴

از لنزهای پرایم استفاده کنید

محدود شدن به یک فاصله کانونی به این معنی است که شما باید در زمینه ترکیب بندی های خود خلاقیت به خرج دهید. شما می توانید با تغییر فاصله بین خودتان و مدل، و با استفاده از نقاط دید مختلف، تنوع ایجاد کنید.

اما از همه مهم تر، استفاده از تجهیزات ساده همراه با لنزهای پرایم، رویکرد صادقانه تری برای ایجاد پرتره فراهم می کند. من اغلب برای یک جلسه عکاسی پرتره تنها یک دوربین، و یک لنز تله کوتاه با خودم می برم، و هیچ منبع نوری به همراه نمی برم. من ترجیح می دهم بر نور طبیعی (و رفلکتور) متکی باشم. از بین بردن حواس پرتی ها به من کمک می کند تا بر مرحله بعدی، یعنی ایجاد یک ارتباط واقعی و بامعنی با مدل، تمرکز کنم.

من از یک لنز پرایم ۸۵mm تنظیم شده بر روی f/2.5 برای ایجاد این پرتره استفاده کردم. دیافراگم باز پس زمینه را مات کرد، که باعث می شود مدل به مرکز توجه اصلی عکس تبدیل شود.

۵

ایجاد ارتباط

موفقیت یک جلسه عکاسی به رابطه ای که شما با مدل خود برقرار می کنید، بستگی دارد. ممکن است تنها زمان کوتاهی برای انجام این کار داشته باشید. من از افرادی عکس گرفته ام که قبلا هیچ وقت آنها را ندیده بودم، و تنها از طریق ایمیل یا پیام متنی با آنها ارتباط داشتم. من به طور طبیعی شخص کنجکاوی هستم و از یادگیری در مورد افراد دیگر و زندگی آنها لذت می برم، و این خیلی به من کمک می کند.

بخشی از ایجاد ارتباط این است که مدل را واقعا به جلسه عکاسی علاقه مند کنید. اگر این جلسه بخشی از یک پروژه در حال انجام است (و باید اینطور باشد، چون پروژه ها بهترین راهی هستند که به شما کمک می کنند به عنوان یک عکاس به طور خلاقانه پیشرفت کنید)، اجازه دهید مدل این موضوع را بداند، تا به این که بخشی از پروژه شماست افتخار کند.

لنزک: از بخش «پروژه های عکاسی» سایت بازدید نمایید

من این پرتره را به عنوان بخشی از یک پروژه عکاسی از نوازندگان گرفتم. ویولونیست از این که بخشی از این پروژه بود، لذت می برد.

۶

پس پردازش درست

در مورد سبک پس پردازش خود فکر کنید. به عنوان مثال، پرتره ای که سیرت را به درستی نشان می دهد، به روتوش بسیار کمتری نسبت به پرتره ای که سعی دارد مدل را به زیباترین شکل فیزیکی ممکن نشان دهد، نیاز دارد. هنگام کار بر روی عکس های رنگی، یک روتوش سبک اغلب بهترین کار است.

همچنین باید تبدیل پرتره های خود به سیاه و سفید را نیز در نظر بگیرید. یک پرتره سیاه و سفید خوب، یک حالت ماندگار و خاص دارد. این نوع پرتره برای نشان دادن سیرت و احساسات ایده آل است.

تماس چشمی قوی این پرتره و تبدیل آن به سیاه و سفید، آن را به پرتره ای تبدیل می کند که سیرت مدل را نشان می دهد.

ن

نتیجه گیری

ثبت سیرت، نسبت به (اما نه لزوما به جای) زیبایی، عکاس خلاق را به چالش می کشد، اما نتایج اغلب رضایت بخش تر هستند.

من متوجه شدم که علاقه به ثبت سیرت به جای زیبایی، تحولی در تفکر عکاس ایجاد می کند، تغییر از عکاسی سطحی به جستجو برای موضوعات و ارتباطات انسانی عمیق تر. اما شما چه فکر می کنید؟ شما از چه تکنیک هایی برای ثبت سیرت استفاده می کنید؟ آنها را در قسمت نظرات بنویسید.

نویسنده: اندرو گیبسون (Andrew S. Gibson)


لطفا نظرتان در مورد مطلب را در اینجا مطرح نمایید. اگر سوالی دارید، در بخش پرسش و پاسخ مطرح نمایید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *