آموزش رسیدن به ایده های عکاسی خلاقانه + ۸ ایده عکاسی از آب

اگر به دنبال بهبود تصاویر خود هستید، گنجاندن آب به عنوان یک المان در عکس هایتان می تواند شگفتی بیافریند. آب اَشکال مختلف دارد و می تواند ضمیمه دلپذیری برای یک منظره یا صحنه طبیعت باشد. آب می تواند نقطه جذابیت اصلی عکس های شما یا یک بخش کلیدی ترکیب بندی شما باشد. این مقاله لنزک ایده هایی برای عکاسی از آب به شکل دریا، دریاچه ها و رودخانه ها، آبشارها، مه و غبار، برف، باران و بازتاب ها به شما عزیزان معرفی می کند. در انتهای مقاله، ایده های خلاقانه عکاسی از آب به همراه لینک آموزش ارائه شده اند و چگونگی رسیدن به ایده های عکاسی خلاقانه را به شما آموزش می دهیم.

دنبال ایده های خلاقانه عکاسی هستید؟

نگاهی به محتوای مقاله:

۸ شماره اول (ایده ها و روش های معمول عکاسی از آب)

ایده های خلاقانه عکاسی از آب

آموزش یک روش برای رسیدن به ایده های عکاسی خلاقانه


*اگر فقط به دنبال ایده های عکاسی خلاقانه هستید، به انتهای مطلب مراجعه نمایید (شماره ها را رد دهید).

آب یک منبع طبیعی فوق العاده است که می تواند برای ایجاد عکس های عالی که به آنها افتخار می کنید، مورد استفاده قرار گیرد. در ابتدا، من توصیه می کنم منبع آبی که دوست دارید از آن عکس بگیرید را شناسایی کنید، در نظر بگیرید که چطور می خواهید آن را ثبت کنید و سپس یک تصویر تاثیرگذار ایجاد کنید. در ادامه مقاله، هشت ایده یا راه استفاده از آب در عکاسی همراه با لینک آموزش های عکاسی مرتبط ارائه شده است:

۱

دریا

سرچشمه های متعددی منابع آب سیاره ما را تشکیل می دهند، که هر یک از آنها یک روش منحصر به فرد و شگفت انگیز برای استفاده از آب در تصاویرتان ارائه می دهند.

اقیانوس ها مقدار بسیار زیادی از آب جهان را تشکیل می دهند و جاذبه های زیبایی در غروب آفتاب و صحنه های ساحلی ایجاد می کنند. مناظر دریایی از لحاظ بصری جذاب بوده و برای عکاسی رضایت بخش می باشند.

بسته به رویکرد شما نسبت به عکاسی از مناظر دریایی، دریا می تواند تصاویری با یک حس آرامش و جریان یا فعالیت سریع ارائه دهد. به عنوان مثال، عکاسی از آب با استفاده از یک سرعت شاتر آهسته می تواند به تصاویر روان تر و نرم تری منجر شود که نشان دهنده حرکت و جنبش آب هستند. در عوض، سرعت شاترهای سریع تر می توانند برای ایجاد تصاویر سریع و پویا از دریاها به شیوه ای ایستا و فریز شده مورد استفاده قرار گیرند.

شما ممکن است دریا را به عنوان یک ویژگی برجسته در تصاویر خود در ترکیب با محیط اطراف نشان دهید. همچنین، ممکن است از آن به عنوان یک المان جداگانه مانند امواج خروشان یا سنگ های روان در آب استفاده کنید.

بیشتر بیاموزید: نکات آموزشی عکاسی از دریا

۲

دریاچه ها و رودخانه ها

دریاچه ها، رودخانه ها، و جریان ها نیز می توانند به تصاویر شما زیبایی ببخشند و در شهرها و حومه ها یافت می شوند. این منابع آب المان منحصر به فردی برای منظره طبیعی یا شهری فراهم می کنند و راهی عالی برای گنجاندن آب در تصاویر منظره شما هستند.

آنها می توانند در زمان های مختلف سال عالی به نظر برسند، مانند رودخانه های یخ زده در ماه های سردتر زمستان. رودخانه ها، دریاچه ها و جریان ها زمانی که شرایط بی حرکت و آرام باشد، بازتاب و تقارن نیز ایجاد می کنند. اگر قصد دارید با دوربین خود برای عکاسی از یک دریاچه یا رودخانه بیرون بروید، به بازتاب هایی که ممکن است ارزش عکس گرفتن داشته باشند نیز نگاهی بیاندازید.

بیشتر بیاموزید: چگونه از انعکاس یا بازتاب ها عکس بگیریم و برای تحریف واقعیت آنها را وارونه کنیم

۳

آبشارها

آبشارها یک جذابیت فراگیر و همگانی دارند. آنها سوژه های فوق العاده جذابی برای عکس گرفتن هستند و به سختی ممکن است محو زیبایی باشکوه آنها نشوید، به خصوص در نگاه اول.

آیا تا به حال پیش آمده که یک لحظه در کنار یک آبشار بایستید و شکوه و عظمت آن را تحسین کنید؟ تماشای جریان آبشارها و گوش دادن به صدای آب در حال خروش بسیار لذت بخش است. همچنین، مشاهده شکوه و جلال آن تجربه هیجان انگیزی است. این که تصمیم بگیرید چطور یک آبشار را در تصویر خود جای دهید کاملا به خودتان بستگی دارد. ممکن است به این نتیجه برسید که به صورت جداگانه عالی به نظر می رسند یا می توانند برای نشان دادن طبیعت اطراف، با محیط گسترده تر اطراف خود ترکیب شوند.

بیشتر بیاموزید: آموزش عکاسی از آبشار ها

۴

مه و غبار

بخار آب که مه و غبار را تشکیل می دهد، راه زیبایی برای جای دادن آب در عکس هایتان است. مه و غبار عکس های رویایی زیبایی ایجاد کرده و می توانند یک حالت خیالی و لطیف به عکس های شما ببخشند. تلاش برای عکس گرفتن از آنها ارزشش را دارد.

اگرچه ظاهر آنها اغلب غیر قابل پیش بینی است، اما این المان ها ارزش تلاش برای ثبت کردن را دارند و هنگامی که در عکس های شما گنجانده شوند، می توانند تصاویر دیدنی ایجاد کنند. توجه داشته باشید که مه و غبار می توانند به سرعت و به طور مداوم حرکت کنند و در عرض یک لحظه ناپدید شوند.

۵

برف

عکاسی از برف راه شگفت انگیز دیگری برای اضافه کردن آب به تصاویر شماست. از آنجا که عکس گرفتن از برف در حال بارش می تواند باعث خیس شدن تجهیزات شما شود، من توصیه می کنم بعد از این که برف بند آمد عکس بگیرید.

در مورد سوژه، شما می توانید از هر چیزی عکس بگیرید، از یک منظره برفی زیبا گرفته تا پرتره های اشخاص یا حیوانات. بی شک، یک سرزمین عجایب زمستانی سفید، کیفیت تصاویر شما را ارتقاء می دهد.

لینک آموزش های مرتبط:

آموزش عکاسی از برف – راهی ساده برای رسیدن به نوردهی مناسب

عکاسی در هوای سرد – نکاتی برای عکاسی در زمستان

آموزش عکاسی در هوای سرد و یخبندان زمستان

۶

عکاسی در باران

آیا تا به حال به باران به عنوان یک منبع آب عالی برای گنجاندن در تصاویر خود فکر کرده اید؟ اکثر مردم تمایل دارند با دیدن اولین قطرات باران به داخل خانه بروند. چرا این روند را ز بین نبریم و در باران عکس نگیریم؟ باران یک المان جالب ارائه می دهد که می تواند برای تبدیل صحنه های آشنا به چیزی پر انرژی تر مانند مناظر شهری مورد استفاده قرار گیرد.

۷

بازتاب ها در گودال ها

در باران های سنگین، آب باقی مانده می تواند به تشکیل گودال های بزرگی منجر شود که فرصت ثبت بازتاب ها را به شما می دهند. بازتاب گودال ها برای عکاسی فریبنده و جذاب هستند. سوژه ها و صحنه های بازتاب شده در آب یک راه منحصر به فرد برای عکاسی از دنیای اطراف ما ارائه می دهند، چون آب مانند یک آینه عمل می کند و بر روی یک چیز معمولی، پرسپکتیوی متفاوت به شما می دهد.

بیشتر بیاموزید: ۵ نکته و ایده برای عکاسی از بازتاب روی گودال های آب

۸

عکاسی زیر آب

دوربین خود را زیر آب ببرید تا لذت عکاسی زیر آب را کشف کنید. یک دنیای کاملا متفاوت از مرجان ها و زندگی دریایی در زیر سطح اقیانوس های ما وجود دارد. البته، شما یا به یک دوربین ضد آب یا محفظه ضد آب برای محافظت دوربین خود نیاز دارید.

بیشتر بیاموزید: ترفند‌های عکاسی – استفاده از آکواریوم برای عکاسی در زیر آب

لنزک: مقاله نویسنده (جرمی فلینت) در اینجا به پایان می رسد، و در ادامه نکاتی لنزکی را با شما عزیزان به اشتراک می گذاریم که امیدواریم برایتان مفید واقع شوند.

ایده های خلاقانه عکاسی از آب

عکس از مصطفی نادرپور

روش ها و ایده های عکاسی فوق، به ویژه اگر مقدمات عکاسی را پشت سر گذاشته باشید، ممکن است برایتان تکراری باشند، برای همین در این قسمت عنوان آموزش های عکاسی مرتبط را برای شما عزیزان جمع آوری کرده ایم تا هم ایده بگیرید (یا برایتان یادآوری شود) و هم بتوانید با کلیک روی هر عنوان به آموزش دلخواهتان بروید:

تلفیق هنر و عکاسی: چگونه به سادگی یک توالی انتزاعی یا آبستره بسازیم

۱۰ نکته برای ثبت پرتره های زیر آب موفق

آموزش عکاسی انتزاعی رنگارنگ با آب و روغن

آموزش عکاسی اجسام بی جان از گل های در حال حل شدن

۵ تکنیک برای ایجاد عکاسی امپرسیونیستی یا انتزاعی

آموزش کامل و گام به گام عکاسی ماکرو از قطرات آب

عکاسی از قطرات آب با دو تکنیک انباشتن فوکوس و عکاسی شکست نور

نمونه های زیبای عکاسی از قطره های آب توسط مصطفی نادرپور

آموزش عکاسی با سرعت بالا: چطور لحظه افتادن میوه ها داخل آب را فریز کنیم

آموزش عکاسی با سرعت بالا – چطور از لحظه ترکیدن بادکنک پر آب عکس بگیریم

آموزش یک روش برای ایده پردازی و رسیدن به ایده های عکاسی خلاقانه

چطور برای عکاسی خود ایده بگیریم؟ یکی از بهترین راه های ایده گرفتن این است که شما ایده های مختلف را جمع آوری و ترکیب نمایید. شما می توانید از ایده های مطلب «۱۰۰ ایده و سوژه برای عکاسی» یا مطالب بخش «خلاقیت در عکاسی» سایت لنزک برای شروع الهام بگیرید و سپس به روشی که در ادامه به شما معرفی می کنیم، ایده اولیه منتخب تان را به کمک خلاقیت بپرورانید تا به ایده عکاسی دلخواه خود برسید.

یک دفترچه ایده پردازی برای عکاسی خود تهیه نمایید. اولین ایده ای که برایتان جالب است را یادداشت نمایید (مهم نیست چقدر ابتدایی و ساده باشد). برای مثال: عکاسی پرتره مقابل منظره آبی. سپس فکر کنید و به کمک ذهنیت، تجربه و خلاقیت خود و آنچه که از جاهای مختلف مثل این مقاله الهام می گیرید، تماشای عکس های تصادفی از ژانر های مختلف (مثلا در سایت ۵۰۰px) یا مشورت با دوستان، ایده بعدی را یادداشت نمایید و ترکیب ایده ها و ایده پردازی را ادامه دهید تا به ایده های بهتر و جالب تری که برایتان ارزش اجرا کردن را دارند برسید:

عکاسی پرتره مقابل منظره دریایی

عکاسی پرتره مقابل منظره دریایی هنگام غروب

ثبت پرتره مقابل منظره دریایی هنگام غروب درون قطره آب

و ایده پردازی خلاقانه خود را تا جایی لازم است ادامه دهید…

شما می توانید در صفحه دیگری، روی یک سوژه یا سناریو عکاسی دیگر کار کنید. ایده اولیه را بنویسید و به شکل فوق روی آن کار کنید. شما پس از مدتی یک دفترچه با ایده ها و سوژه های عکاسی متعدد خواهید داشت که می تواند برایتان بسیار مفید باشد.

اینکه بدانید قرار است از چه چیزی و به چه صورتی عکس بگیرید، و حتی برای به تصویر کشیدن ایده نهایی تان برنامه ریزی کنید، روشی آگاهانه برای خلاقیت و پیشرفت عکاسی شماست.

ن

نتیجه گیری

شما چه بخواهید از دریا، دریاچه ها و رودخانه ها، آبشارها، مه و غبار، برف، باران یا بازتاب ها عکس بگیرید؛ استفاده از آب در تصاویرتان یک راه عالی برای برجسته کردن آنهاست. منبع آبی که می خواهید از آن عکس بگیرید را پیدا کنید، ترکیب بندی که دوست دارید را شناسایی کنید و عکس بگیرید. شما چه روش ها یا ایده های عکاسی جالب دیگری را دوست دارید برای به تصویر کشیدن آب پیشنهاد دهید؟

نویسنده: جرمی فلینت (Jeremy Flint)

نظرات شما

  1. مقدم

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۸

    مطالبتون عالیه

    1. سامان نویسنده

      ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸

      سپاس فراوان از بازخورد انرژی بخش، مثبت و سازنده تان

      برقرار باشید


لطفا نظرتان در مورد مطلب را در اینجا مطرح نمایید. اگر سوالی دارید، در بخش پرسش و پاسخ مطرح نمایید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *