آموزش عکاسی در شب: سرعت شاتر آهسته یا ایزو بالا

در این ویدیو آموزش عکاسی در شب خواهید آموخت: اگرمی خواهید شب هنگام از صحنه هایی عکس بگیرید که حرکت نمی کنند و یا تحرک خیلی کمی در آن ها وجود دارد، مثل ساختمان، کوه یا حتی دریا، و دوربین هم روی سه پایه قرار دارد، می توانید با سرعت شاتر آهسته و ایزوی پایین عکاسی کنید – یعنی شاتر را برای ۲۰ یا ۳۰ ثانیه حتی چند دقیقه باز بگذارید. ولی اگر بخواهید در نور کم بدون سه پایه و فلاش از چیزی عکس بگیرید که حرکت دارد چطور؟ مثلا بخواهید در شب قدم بزنید و از خیابان و ماشین ها عکاسی کرده و حرکت را فریز یا متوقف کنید. خب در ادامه خواهید آموخت.

در موقعیت دوم (عکاسی در نور کم بدون سه پایه و فلاش)، همانطور که در ویدیو خواهید دید، ایزو را تا جایی که بشود مثلا ۶۴۰۰ بالا می بریم (بسته به توانایی دوربین در بالا بردن ایزو و عدم ثبت نویز) و دیافراگم را باز می کنیم – این کار به شما سرعت شاتر سریعی می دهد که بتوانید بدون سه پایه و به صورت دوربین در دست عکاسی کنید و همچنان عکس های قابل قبولی بگیرید.

اگر بخواهید از مراسم ازدواج یا جشن تولد عکاسی کنید، به طور کل جاهایی که امکان بردن سه پایه و فلاش را ندارید، این روش به شما کمک خواهد کرد.

زیاد وقت صرف خواندن و درک آنچه نوشته شده نکنید، با تماشای ویدیو هر دو سناریویی که مطرح کردیم را می بینید و نکات آن را بهتر خواهید آموخت.

ویدیو آموزش عکاسی در شب: سرعت شاتر آهسته یا ایزو بالا


دانلود

لطفا نظرتان در مورد مطلب را در اینجا مطرح نمایید. اگر سوالی دارید، در بخش پرسش و پاسخ مطرح نمایید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *