آموزش عکاسی ماکرو با نور طبیعی

کار کردن با نور طبیعی ممکن است دلهره آور به نظر برسد. با این حال، من به عنوان یک عکاس ماکرو عاشق نور طبیعی هستم. من سالها وقت صرف بررسی آن کرده ام، با آن کار کرده ام، و آن را مشاهده کرده ام. من در تمام عکس هایم از نور طبیعی استفاده می کنم. در واقع، آخرین بار که از فلاش استفاده کردم بیش از پنج سال پیش بود. در این مقاله عکاسی ماکرو با نور طبیعی را به شما آموزش خواهم داد. اگر به عکاسی از گل ها یا عکاسی ماکرو علاقه دارید، این آموزش برای شماست.

اما چطور باید از مزیت نور طبیعی بهره ببریم؟ آیا اصول ساده ای وجود دارد که بتوان آنها را یاد گرفت و سریع به کار برد، تا بتوانید همیشه عکس های ماکروی خیره کننده بگیرید؟

در واقع، بله!

در این آموزش کوتاه لنزک، همه چیز را در مورد نور طبیعی برای عکاسی ماکرو خواهید آموخت. من انواع نور طبیعی که دوست دارم، انواع نورهایی که از آنها اجتناب می کنم، و نحوه استفاده از نور طبیعی در عکس ها را توضیح خواهم داد.

وقتی خواندن این مقاله را تمام کردید، دانش لازم برای استفاده از نور طبیعی مانند یک عکاس حرفه ای را به دست خواهید آورد!

پنج نوع نور طبیعی در عکاسی ماکرو

پنج نوع نور طبیعی وجود دارد که همه عکاسان ماکرو باید بدانند:

· نور آفتابی

· نور ابری

· نور جلو در هنگام عصر

· نور پشت در هنگام عصر

· و سایه در هنگام عصر

بیایید به نوبت در مورد هر کدام بحث کنیم.

نور آفتابی

منظور از نور آفتابی نوری است که در هنگام ظهر در یک روز صاف و روشن وجود دارد.

این نور بسیار روشن و قوی است و کنتراست زیادی دارد. خب، اجازه دهید ساده بگویم.

از نور آفتابی برای عکاسی ماکرو استفاده نکنید!

من نتوانستم خودم را راضی کنم که در نور مستقیم عکس بگیرم. واقعا آن را دوست نداشتم! بنابراین در هنگام عصر از این گل پیچ کلماتیس عکس گرفتم.

می دانم که این کار خیلی وسوسه انگیز است. نور روشن خورشید بسیار قوی است، و همه دوست دارند در روزهای آفتابی بیرون بروند.

با این حال، مشکل این است که مقابله با نور مستقیم خورشید برای دوربین بسیار دشوار است، و به هایلایت های بسیار روشن (در واقع، کاملا سفید) و نوردهی کم (بسیار تاریک) منجر می شود. همچنین سایه هایی ایجاد می کند که ناخوشایند هستند.

برخی از ژانرهای عکاسی از نور آفتابی استفاده می کنند. به عنوان مثال، عکاسی خیابانی به شدت وابسته به ظاهری با کنتراست (تضاد بین روشنایی و تاریکی) سنگین است که نور آفتابی آن را فراهم می کند.

با این حال، عکاسی ماکرو نیازمند نور نرم تری مانند نوع نور بعدی است.

نور ابری

نور ابری تقریبا نیازی به توضیح ندارد. هنگامی که هوا ابری باشد، در هر زمانی از روز، این نوع نور وجود دارد.

این برای عکاسی شما به چه معناست؟

ابرها نور را مثل یک سافت باکس بزرگ پخش می کنند، و باعث می شوند که دلپذیر و نرم شود. این نوع نور برای برجسته کردن رنگ های سوژه شما ایده آل است. من زیاد با گل ها کار می کنم، و در نور ابری به سیم آخر می زنم.

برای عکاسی از گل ها هیچ چیزی بهتر از یک روز ابری خوب نیست.

من از این گل در زیر آسمان ابری عکس گرفتم.

بنابراین، اگر از کار عکاسی ماکرو با تمرکز بر گل ها لذت می برید، نور ابری برای شماست. عکاسی در نور ابری، روشن شدن یکنواخت سوژه ها، رنگ های دوست داشتنی و تصاویر واقعا دلپذیر را تضمین خواهد کرد.

با این حال، گاهی اوقات ممکن است بخواهید تصاویری بگیرید که کمی کمتر نرم باشند. ممکن است بخواهید با نور بیشتر و قوی تری کار کنید، که ما را می رساند به…

نور جلو در هنگام عصر

نور جلو هنگام عصر در طول ساعات طلایی عکاسی وجود دارد. ساعات طلایی دو ساعت اول بعد از طلوع، و دو ساعت آخر قبل از غروب آفتاب می باشند.

در طول این زمان، خورشید تابش طلایی زیبایی دارد. اگر از خانه بیرون بروید، و مطمئن شوید که خورشید در پشت شما قرار دارد (سایه شما رو به سمت سوژه باشد)، متوجه خواهید شد که دارید به یک منظره زیبا نگاه می کنید.

آیا این نوع نور برای عکاسی ماکرو خوب است؟

در یک کلمه، بله. این نور طبیعی زمانی که توسط یک دوربین ثبت می شود، معمولا بسیار دوست داشتنی و نرم به نظر می رسد.

با این حال، باید اعتراف کنم که من چندان طرفدار نور جلو هنگام عصر نیستم. به نظر من این نور کمی بیش از حد روشن است. همچنین من نورپردازی دراماتیک تر را ترجیح می دهم. پس بیایید به سراغ نوع نور مورد علاقه من برویم.

نور پشت در هنگام عصر

نور پشت در هنگام عصر بسیار شبیه به نور جلو در هنگام عصر است. تنها با این تفاوت که به جای این که خورشید پشت سر شما باشد، به طور مستقیم در مقابل شما قرار دارد.

من نور پشت هنگام عصر را برای عکاسی ماکرو دوست دارم. حضور دراماتیک و گرمای آن مرا جذب می کند. پیشنهاد می کنم خودتان آن را امتحان کنید.

من از این گل مینا در نور پشت هنگام عصر عکس گرفتم.

برای استفاده از نور پشت هنگام عصر، تنها کافی است دوربین خود را به سمت نور بگیرید. من توصیه می کنم سوژه را بین خودتان و خورشید در حال غروب قرار دهید، تا خورشید توسط سوژه پنهان شود. یا خورشید را کمی بیرون از تصویر قرار دهید، به طوری که بتوان آن را احساس کرد اما دیده نشود.

البته، همه این نوع تصاویر را نمی پسندند. اما به نظر من خیره کننده هستند!

با این حال اگر به دنبال چیزی هستید که کمی کمتر قوی باشد، یک توصیه نهایی برای شما دارم.

سایه در هنگام عصر

سایه هنگام عصر هم به توضیح چندانی نیاز ندارد. یک شیء (درخت، ساختمان، عکاس) در هنگام عصر بر روی سوژه شما سایه می افکند.

چه چیزی نور طبیعی سایه هنگام عصر را اینقدر خاص می کند؟ من سایه هنگام عصر را به یک دلیل خاص دوست دارم.

اگر بتوانید در حین استفاده از یک پس زمینه بدون سایه بر روی سوژه خود سایه بیاندازید (سوژه در سایه باشد اما پس زمینه نه)، تصاویر شما واقعا برجسته خواهند شد. در این حالت پس زمینه مانند طلای مایع می شود، در حالی که سوژه تقریبا به طور یکنواخت روشن می شود.

من از این گل مروارید در سایه هنگام عصر عکس گرفتم. پس زمینه توسط خورشید در حال غروب روشن می شد.

باور نمی کنید؟ امتحان کنید!

نتیجه گیری

ممکن است کار با نور طبیعی سخت به نظر برسد، اما امیدوارم که بعد از خواندن این نکات، نسبت به توانایی های خود احساس اعتماد به نفس بیشتری بکنید.

اگر به یاد داشته باشید که از نور آفتابی اجتناب کنید، نصف راه را رفته اید. اگر سوژه های نرم و روشن شده به طور یکنواخت و رنگ های زیبا می خواهید، از نور ابری استفاده کنید. اگر کمی درام بیشتر می خواهید از نور هنگام عصر استفاده کنید.

شما کدام نوع نور طبیعی را ترجیح می دهید؟ نظرات خود را در زیر به اشتراک بگذارید.

نویسنده: جیمیز دمپسی (Jaymes Dempsey)


لطفا نظرتان در مورد مطلب را در اینجا مطرح نمایید. اگر سوالی دارید، در بخش پرسش و پاسخ مطرح نمایید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *