آموزش عکاسی پرتره «روز در مقابل شب» در داخل دوربین

جلوه های ویژه راهی فوق العاده و سرگرم کننده برای گفتن داستان های جذاب از طریق تصاویر هستند. اگرچه ممکن است پیچیده به نظر برسند، اما حقیقت این است که بسیاری از جلوه های ویژه به راحتی در داخل دوربین با استفاده از ترفند های ساده عکاسی و ابزارهایی که احتمالا در حال حاضر دارید، ایجاد می شوند. در این آموزش، به نحوه ایجاد یکی از پرتره های مخصوصم، یعنی جلوه «روز در مقابل شب» خواهم پرداخت. یک تکنیک عکاسی جالب و خلاقانه که می توانید از آن در عکاسی از زوج ها، منظره ای که نیم آن تاریک و نیم آن روشن و روز است یا… استفاده نمایید.

بیایید با بررسی آنچه که برای پرتره روز در مقابل شب نیاز دارید، شروع کنیم:

۱ – لنز واید

۲ – سه پایه

۳ – فیلتر ND 3-4 استاپ

۴ – فلاش

۵ – گرید + CTO

1

ترکیب بندی

من برای ترکیب بندی خود، زوج جوان را در مقابل یک دیوار سفید ساده قرار دادم. برای به دست آوردن تقارن، آنها را در مرکز کادربندی کردم. برای ثبت این تصاویر، از دوربین Canon EOS R5 با لنز RF 28-70mm f/2 استفاده کردم که روی سه پایه Peak Design Travel نصب شده بود.

۲

نور محیط

هدف ما ایجاد تصویری است که نصف آن روشن و نصف دیگر آن تاریک باشد. برای شروع، من صحنه را برای طرف روشن نوردهی کردم.

سپس، فیلتر Tiffen Water White 1.2 ND را برای تاریک کردن نیمه سمت چپ تصویر در مقابل لنز نگه داشتم.

۳

تعدیل نور

اکنون، بیایید با استفاده از فلاش، نور را به طرف تاریک تصویر اضافه کنیم. من یک Profoto B10 Plus با کیت گرید و CTO روی یک پایه در بیرون از کادر دارم. من از گرید برای متمرکز نگه داشتن نور بر روی صورت ویل و جلوگیری از پخش شدن آن استفاده می کنم.

۴

عکاسی

با ترکیب کردن تمام این مراحل تا کنون، در نهایت به این تصویر نهایی می رسیم. در صورت لزوم فیلتر ND را تنظیم کنید تا مرز بین دو بخش تاریک و روشن دقیقا در وسط تصویر قرار گیرد.

ن

نتیجه گیری

امیدوارم از این آموزش کوتاه لذت برده باشید. دفعه بعد که به یک جلسه عکاسی از یک زوج رفتید، این تکنیک را امتحان کنید. همانطور که می بینید، شما می توانید با استفاده از ابزارهای ساده در داخل دوربین، جلوه های ویژه عالی ایجاد کنید.

نویسنده: پای جیرسا (Pye Jirsa)

نظرات شما

  1. رضا

    ۱۳ آذر ۱۴۰۰

    شما عالی هستید مثل همیشه


لطفا نظرتان در مورد مطلب را در اینجا مطرح نمایید. اگر سوالی دارید، در بخش پرسش و پاسخ مطرح نمایید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *