آموزش ژست عکاسی: چگونه اشتباهات ژست نشسته را رفع کنیم

در این آموزش قصد داریم اشتباهات رایج ژست دهی، به خصوص برای ژست های نشسته عکاسی، و نحوه برطرف کردن آنها را با شما مطرح کنیم. من می خواهم این موضوع را از هر دو منظر زبان بدن زنانه و مردانه پوشش دهم، تا بتوانید تفاوت های آنها را ببینید و بفهمید که صرف نظر از شخصی که از او عکس می گیرید، چطور باید انواع مشکلات را رفع کنید. امیدوارم این آموزش ژست عکاسی با توصیه و نکته های عملی اش برایتان مفید واقع شود.

یادگیری و درک نحوه ژست دهی با استفاده از زبان بدن به شما کمک می کند تا راهنمای بهتری برای سوژه خود شوید و به سبک مناسب برای ژست دهی برسید.

۸ اشتباه رایج ژست عکاسی نشسته:

۱

پاهای آویزان

می بینید که این چارپایه کافه کمی بلند است و چلسی مجبور می شود پاهایش را از آن آویزان کند، اما این مسئله ای است که ممکن است وقتی کسی ته یک صندلی لم داده نیز با آن مواجه شویم. اتفاقی که می افتد این است که پاهای آویزان به ران ها فشار می آورد و باعث می شود بزرگتر از آنچه که واقعا هستند به نظر برسند. اولین کاری که باید انجام دهیم این است که سوژه را رو به لبه صندلی یا چارپایه بنشانیم و وزن او را از روی ران هایش برداریم.

۲

موقعیت پاها

اگر به دنبال یک چیز مردانه تر باشیم من از سوژه می خواهم پاهایش را باز کند، و اگر یک چیز زنانه تر بخواهیم به سوژه می گویم که پاهایش را جمع کند (این در مورد ژست های ایستاده هم صدق می کند). برای این که منظورم را به شما نشان دهم، یک جعبه سیب را به عنوان تکیه گاه برای چلسی آوردم که پاهایش را روی آن قرار دهد تا بتواند پاها را از هم فاصله دهد. اکثر اوقات، ما ژست دهی را به جنسیت مدل گره می زنیم، در حالی که واقعا نباید اینطور باشد. ژست دهی بیشتر مربوط به شناسایی پیامی که می خواهیم منتقل کنیم و سپس استفاده از زبان بدن برای کمک به روایت آن داستان است.

۳

پشت خمیده

برای اصلاح وضعیت بد بدن و پشت خمیده، به سوژه خود بگویید تصور کند که یک طناب دارد از بالای سرش او را بالا می کشد. این کار به صاف کردن انحنای پشت و کشیدگی گردن کمک می کند. با این کار ممکن است حالت بدنش کمی سیخ و غیرعادی به نظر برسد، بنابراین می توانید از او بخواهید که از قسمت لگن کمی به سمت جلو خم شود. یک راه خوب برای صاف کردن شانه های خمیده (قوز کرده) به جلو این است که او را به عقب و طرفین بچرخانید تا او را «ریست یا تنظیم مجدد» کنید.

۴

موقعیت نامناسب دست ها

یک راه بسیار آسان برای نشان دادن این که راحت نیستید این است که هر دو دست خود را روی ران ها قرار دهید. این کار معنای خوبی برای عکس ها ندارد و باعث می شود یک حس اجبار داشته باشند، چون دو دست قرینه یکدیگر هستند. یک هدف برای دست ها پیدا کنید و مطمئن شوید که به طور کامل در زیر ران ها پنهان نباشند. از پشتی یا دسته صندلی به عنوان بخشی از عکس برای قرار دادن بازو یا دست بر روی جایی استفاده کنید.

۵

مچ دست های شکسته

اغلب اوقات افراد دست هایشان را برای پشتیبانی از سر خود در زیر چانه، و یا برای پشتیبانی از بدنشان بر روی دسته صندلی قرار می دهند، اما فراموش می کنند که دست ها هنوز هم دیده می شوند و در نتیجه ممکن است به کمی اصلاح نیاز داشته باشند. به یاد داشته باشید که از زوایای سخت ۹۰ درجه در مچ دست خود اجتناب کرده و سعی کنید یک خمیدگی نرم در آن داشته باشید که خیلی خشن یا اجباری به نظر نرسد. کاری که یک مچ دست «سخت» انجام می دهد این است که به طور غیر طبیعی توجه ما را به سمت خود جلب می کند.

۶

فشار دست ها روی صورت

حالا که به مچ دست ها اشاره کردیم، به سراغ یک اشتباه رایج می رویم که وقتی مدل ها از دست خود به عنوان یک تکیه گاه در عکس ها برای بالا نگه داشتن سر خود استفاده می کنند، با آن مواجه می شویم. قرار دادن دست ها بر روی گونه ها فشار زیادی به صورت وارد می کند و جلوه چندان جالبی ندارد. در عوض، دست ها را در زیر چانه قرار داده و از سوژه بخواهید سرش را روی دست خود بگذارد.

۷

زوایای دوربین

زاویه دوربین بخش مهمی از ژست و پیامی است که می خواهید منتقل کنید. اگر من زاویه دوربینم را بالاتر از سطح دید مدل قرار دهم، از بالا به پایین از او عکس خواهم گرفت که به طور کلی ظاهر لطیف تری برای عکس به شما می دهد. اما وقتی که زاویه دوربین را پایین می آورم، بیشتر یک ظاهر مسلط و غالب به عکس می دهد.

اگر من قابلیت دسترسی و ارتباط بیشتری بخواهم، از کمی بالاتر عکس می گیرم. اگر قدرت و تسلط بیشتری بر کادر بخواهم، دوربین را پایین تر می آورم.

۸

چانه و چشم ها

اگر من زاویه دوربین را بالا بیاورم، چانه مدل پایین می رود و چشم هایش بالا و به سمت دوربین می آیند، که باعث می شود چشم ها باز شوند و به ایجاد یک حس ارتباط کمک می کند. اگر دوربین را پایین بیاورم و او چانه اش را بالا بیاورد، دوباره به آن ظاهر مغرور و مطمئن می رسیم، و این باعث باریک شدن چشم ها می شود.

هنگامی که تمام این نکات را در کنار هم قرار دهید، اجزای کاملی برای گرفتن یک عکس نشسته زیبا خواهید داشت.

ن

نکته اضافی

می توانید از مدل بخواهید با لباسش کاری کند، مثلا مشغول درست کردن یقه لباس شود. پیشنهاد می کنم عکس های بیشتر این نکته را به همراه تصاویر بیشتر در ویدیو پایین ببینید.

امیدواریم نکات این آموزش ژست عکاسی برایتان مفید واقع شوند. این مطلب یک ویدیو ۱۳ دقیقه ای نیز دارد (نکته هایش را در بالا مطالعه نمودید) که پیشنهاد می کنیم حالات و نکته های بالا را با تماشای آن مرور نمایید.



دانلود

نویسنده: پای جرسا (Pye Jirsa)


لطفا نظرتان در مورد مطلب را در اینجا مطرح نمایید. اگر سوالی دارید، در بخش پرسش و پاسخ مطرح نمایید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *