ارزان ترین گیمبال یا لرزشگیر موبایل را خودتان بسازید

ارزان ترین گیمبال یا استابلایزر را خودتان بسازید، با کمک این ویدیو آموزشی ۳ دقیقه ای! گیمبال یا استابلایزر ها نوعی دسته یا پایه نگهدارنده دوربین فیلم برداری حرکتی، یا جهت فیلمبرداری در حین حرکت و لرزش گیری، هستند که هم برای دوربین DSLR موجود اند و هم گوشی های هوشمند. در این ویدیو جالب از تیم خلاق COOPH روش خودت انجامش بده (DIY) ساخت گیمبال موبایل با وسایل ساده ای که در خانه یافت می شوند را می آموزید. با یک جستجو در اینترنت به دنبال گیمبال یا لرزشگیر موبایل متوجه می شوید که این پایه ها یا گریپ ها چقدر گران قیمت هستند – مثل پایه موبایل، دی جی ای اسمو موبایل (DJI OSMO MOBILE) با قیمت حدود ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان. پس اگر قصد خرید گیمبال یا استابلایزر برای موبایل تان را دارید، ابتدا این آموزش را تماشا نمایید و ارزان ترین گیمبال را خودتان بسازید. اگر نتایجی که با آن می گیرید شما را راضی کنند، قطعا کلی پول پس انداز می کنید که می توانید برای تهیه سایر تجهیزات عکاسی/فیلمبرداری صرف نمایید.

سایت COOPH در توضیح می گوید، بعد از اینکه اخیرا چند ویدیو گیمبال منتشر کردیم، کاربران ما را به چالش ساخت یک گیمبال (gimbal) دست ساز DIY ترغیب کردند به ویژه برای فیلم سازان گوشی هوشمند و این هم از نتیجه -> ویدیو زیر را ببینید.

تنها با استفاده از وسایل و ابزار خانگی ما دسته نگهدارنده ای ساختیم که به گرفتن شات های پایدار تر یا با ثبات تر کمک می کند – حتی از سریع ترین حرکات یا اکشن ها.

امیدواریم از تماشای ویدیو و به ویژه ساخت این گیمبال موبایل ارزان لذت ببرید. اگر گیمبال دست سازتان خوب از کار درآمد عکس و/یا ویدیو آن (و اگر شد قسمت هایی از فیلم هایی که با آن گرفته اید) را در اینستاگرام با هشتگ Lenzaktry# برای شانس استوری شدن و نشر در سایت لنزک به اشتراک بگذارید

لنزک: این DIY که در آموزش ها و مقاله های مختلف می شنویم/می خونیم یعنی چه؟ این کلمه انگلیسی مخفف «Do it yourself» می باشد که یعنی «خودت انجامش بده». DIY یک متد ساخت، اصلاح و یا تعمیر بدون کمک مستقیم متخصصان است. برای مثال به جای اینکه یک میز را به یک نجار که در کارش متخصص است بدهیم، آن را خودمان می سازیم. (به احتمال زیاد شما عزیزان با آن آَشنایید اما طبق رسم لنزکی کوچک ترین اصطلاحات رو هم سعی می کنیم شفاف سازی کنیم که اگر به درد یک لنزکی عزیز هم بخورد ما از نظر خودمان موفق عمل کرده ایم).

ویدیو آموزش ساخت گیمبال موبایل ارزان با وسایل خانگی


دانلود

برای مشاهده سایر آموزش های ویدیویی تیم COOPH اینجا کلیک نمایید (دارای زیرنویس فارسی) – آن ها بیشتر ترفند های عکاسی هستند. از آنجا که ویدیو فوق تنها مراحل ساخت و واضح بود از زیرنویسش به طور استثنا صرف نظر کردیم ولی سایر ویدیو های COOPH زیر نویس فارسی دارند.

نظرات شما


لطفا نظرتان در مورد مطلب را در اینجا مطرح نمایید. اگر سوالی دارید، در بخش پرسش و پاسخ مطرح نمایید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *