اگر پرندگان می توانستند دوربین حمل کنند: عکاسی که با ترکیب و مونتاژ عکس ها پرسپکتیو پرندگان را شبیه سازی می کند

جمله «از دید پرندگان» قطعاً با دلیل خوبی ابداع شده است. همیشه انسان مسحور چطور دیده شدن زمین از ارتفاعات آسمان بوده، درست مانند دوستان پردارمان. امکان پرواز پرندگان هم همیشه برای ما نماد و سمبل آزادی بوده، همانطور که از قدیم می گفتند: «مانند پرنده پرواز کن و اوج بگیر». Howard Lau عکاسی است که این موضوع را در قالب مجموعه عکسی با نام «مغرور سرگردان – Proud Wanderer» آورده است.

دیدن دنیا از یک دید متفاوت نه تنها بسیار جالب است، بلکه فرصتی غیر قابل توصیف است که نمی توان آن را از دست داد. مجموعه Proud Wanderer از Lau، که حرفه اصلی او عکاسی از حیوانات و طبیعت است، مجموعه ای است که شما را تا حد ممکن به پرسپکتیوی که پرندگان در حال پرواز تجربه می کنند، نزدیک می کند.

Lau این عکس ها را با ترکیب چند عکس به صورت یک ترکیب بندی بی نقص منتاژ کرده است. این عکسها به شکل فوق العاده ای باورکردنی هستند و به دلیل ارتفاع بسیار بالایشان حس شگفتی را به بیننده القا می کنند. Lau توانسته با این عکسها بیننده را با خود به داخل گروهی از پرندگان در حال پرواز در اوج آسمان ببرد.

او به ما این فرصت استثنایی را می دهد تا دنیا را دقیقاً از چشم پرندگان ببینیم. یک حس برتری و والایی با دیدن این پرندگان که جاذبه زمین را زیر پا گذاشته اند و با اقتدار در اوج آسمان پرواز می کنند به انسان دست می دهد. Lau توانسته جزئیات این پرندگان را به خوبی نشان دهد، او بدن آنها، پا ها، منقار، پر ها و بال های قدرتمند آنها را در هنگام پرواز به خوبی نشان داده است.

Lau بدون در نظر گرفتن پروژه می گوید همیشه به سمت یک موضوع می رود. «هدف من بدون در نظر گرفتن سبک عکاسی ای که می کنم این است که با استفاده از لنز داستانی را نقل کنم.» که البته، او توانسته در این مجموعه، عکس های شبیه سازی شده اش از دید پرندگان، موفق عمل کند.

م

منبع

برگرفته از: Exposure guide

نظرات شما

  1. سروش

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۲

    اصلا جالب نبود

    کار این عکاس بدرد خودش میخوره

    1. زند

      ۲۱ بهمن ۱۳۹۲

      دوست عزیز سلام

      متشکریم که در سایت خودتان نظر می دهید. موفق باشید


لطفا نظرتان در مورد مطلب را در اینجا مطرح نمایید. اگر سوالی دارید، در بخش پرسش و پاسخ مطرح نمایید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *