اینستاگرام اپلیکیشن اشتراک گذاری عکس – منبع الهام عکاسی شما

اینستاگرام (Instagram) یک اپلیکیشن موبایل در زمینه عکس و عکاسی می باشد که حتما نام آن را شنیده اید یا عضو آن هستید و از آن لذت می برید. این برنامه توسط کوین سیستروم و مایک کریگر ساخته شده است. شما با استفاده از دوربین موبایلتان عکس می گیرید به آن یک فیلتر زیبا اضافه می کنید و آن را روی شبکه های اجتماعی مثل Twitter،Facebook ، Tumblr و Flickr به اشتراک می گذارید. بعد از عرضه این اپلیکیشن برای کاربران آندروئیدی زمان زیادی طول نکشید که این برنامه ۵۰ میلیون کاربر را هم رد کرد (قبلا این برنامه فقط برای آیفون موجود بود). اینستاگرام از صفر آغاز کرد و به یک شرکت یک بیلیون دلاری تبدیل گشت. فیس بوک در تاریخ April 19, 2012 این اپلیکیشن فوق العاده را خریداری کرد.

از زمان شروع کار این برنامه هم کاربران عادی که علاقه داشتند عکس های شخصی و جالب خود را با دیگران به اشتراک بگذارند و هم عکاسان حرفه ای به این اپلیکیشن رو آورند. محیط کاربر پسند و ساده این برنامه به همراه فیلتر های عکاسی آماده، بستری را برای گرد هم آوردن میلیون ها عکس زیبا فراهم کرده است.

در اینستاگرام بعد از گرفتن عکس یا آپلود آن می توانید برای آن یک عنوان (Caption) انتخاب کنید. این عنوان می تواند شامل برچسب (Tag) هم باشد که به صورت tag-name# نوشته شده و برای دسته بندی عکس ها به کار می رود. برای مثال شما از یک گل عکس می گیرید و این برچسب ها را در قسمت Caption می نویسید: گل# عکس# ماکرو# جدید# ایران#. با این کار وقتی سایر کاربران روی تگ «گل» کلیک می کنند عکس شما را خواهند دید و این باعث می شود عکس شما سریعا تعدادی لایک و نظر دریافت کند و این چیزی است که این برنامه را اینقدر جالب و هیجان انگیز کرده است.

بعد از کلیک کردن روی یک عکس مشخص می شود چه کسی آن را منتشر کرده است. اگر از آن عکس خوشتان آمد می توانید به پروفایل اینستاگرام وی رفته و عکس های بیشتری از او ببینید و حتی دنبالش (Follow) کنید. بعد از دنبال کردن یک شخص در اینستاگرام او در لیست Followings شما قرار گرفته و هر عکسی را منتشر کند شما از آن مطلع خواهید شد.

عکاسان در هر سطحی که باشند می توانند با دیدن عکس های سایر عکاسان الهام بگیرند و یا اینکه الهام بخش دیگران باشند. در لنزک ما بعد از هر مطلب آموزشی گلچینی از عکس ها را برای الهام بیشتر شما آماده می کنیم. امروز با معرفی اینستاگرام (اگرچه به احتمال زیاد با آن آشنا هستید) می خواهیم به این نکته اشاره کنیم که می تواند منبع بسیار خوبی برای الهام شما باشد.

اینستاگرام این شبکه جهانی اشتراک گذاری عکس بین ایرانیان هم بسیار محبوب است و کاربران ایرانی زیادی دارد بنابراین می توانید تگ های فارسی زیادی را نیز پیدا کنید. تعدادی از تگ های فارسی اینستاگرام:

عکس، عکاسی، اینستاگرام، ایرانی، فارسی، جدید، ایران، قشنگ، تهران، شب، پارسی، آفتابی، پارک، خونه، عشق، جوک، طنز، خنده، لطیفه، بامزه، دوربین، ماکرو، پرتره، دختر، پسر، فان، مسافرت، جالب، خوشمزه، زیبا، دیدنی، پرشین، من، هنری، نوشتن، ابتکار، عالی، فوتبال، مذهبی، برترینها، عجیب و …

اگر هنوز این اپلیکشن را روی موبایل خود نصب نکرده اید، پیشنهاد می کنم حتما آن را امتحان کنید. آیا اینستاگرام را روی موبایل خود نصب کرده اید؟ از چه تگ هایی بیشتر استفاده می کنید؟

برای دانلود اینستاگرام آیفون یا آندروئید به وب سایت https://instagram.com مراجعه کنید.

نظرات شما

  1. یگانه

    ۸ خرداد ۱۳۹۳

    سلام من کلاس هفتم هستم و دارای مدرک عکاسی من عکاسی رو خیلی دوست دارم ممنون از مطالب خوبتون

    1. زند

      ۱۱ خرداد ۱۳۹۳

      دوست عزیز سلام

      خیلی عالیست. انشاالله که موفق باشید، تشکر از نظرتان.

  2. shohreh

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۲

    سلام من امکان اومدن به کلاس های عکاسی رو ندارم . یعنی از نظر زمانی
    می تونم از مطالب کلاس ها تون استفاده کنم

    1. زند

      ۳۰ بهمن ۱۳۹۲

      سلام خدمت شما

      انشاالله که لنزک و مطالبش برایتان مفید واقع شوند، تشکر از شما، انشاالله که موفق باشید.


لطفا نظرتان در مورد مطلب را در اینجا مطرح نمایید. اگر سوالی دارید، در بخش پرسش و پاسخ مطرح نمایید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *