دانلود رایگان کتاب «ماتی حرکت» – آموزش تکنیک عکاسی پنینگ

می خواهم ماتی حرکت (motion blur) را هک کنم و نشانتان دهم چه طور همین امروز از آن در عکس هایتان استفاده کنید. ماتی به خودی خود بد نیست؛ به شرط آنکه در جهت بهبود عکستان از آن استفاده کنید. کتاب پی دی اف (pdf) رایگان آموزش عکاسی پنینگ، با عنوان «ماتی حرکت»، یک کتاب جیبی چند صفحه ای است که تکنیک عکاسی پنینگ را به شما آموزش می دهد. از تنظیم دوربین (مُد نوردهی، سرعت شاتر و دیافراگم) گرفته تا نحوه صحیح حرکت بدن برای اجرای موفقیت آمیز پنینگ یا تعقیب سوژه که راز موفقیت این تکنیک عکاسی می باشد. در ادامه می توانید این کتاب جیبی را به رایگان دانلود نمایید.

یک گفته ی قدیمی هست که می گوید «حرکت ها احساس ایجاد می کنند ». این جمله در عکاسی هم کاملا صحت دارد. گاهی از سوژه ای عکاسی می کنید که در صحنه جابجا می شود. اگر سرعت شاترتان زیاد نباشد، همین طور که سوژه در صحنه حرکت می کند مات می شود.

می توانید یکی از این دو راه را پیش بگیرید:

۱- سرعت شاتر را زیادتر (سریع تر) کنید تا سوژه ی متحرک ثابت شود (حرکت را فریز کنید). این کار همیشه ممکن نیست مخصوصا در محیط های کم نور.

۲- می توانید با سرعت شاتر نسبتا آهسته سوژه را در حین حرکتش در طول صحنه «دنبال کنید » تا عکسی جذاب ایجاد شود!

راه شماره ۲، تکنیک عکاسی پنینگ (panning) نامیده می شود، که ما در مقاله «آموزش گام به گام تکنیک عکاسی پنینگ» آن را آموزش داده و در کتاب پی دی اف «ماتی حرکت» که در ادامه لینک دانلود آن آورده شده نیز می توانید آن را یاد بگیرید و این نسخه جیبی کوتاه را در موبایل خود به همراه داشته باشید.


لطفا نظرتان در مورد مطلب را در اینجا مطرح نمایید. اگر سوالی دارید، در بخش پرسش و پاسخ مطرح نمایید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *