روند کار من در عکاسی ماکرو از حشرات

هر عکس ماکرو ای که من ایجاد می کنم، ترکیبی از صدها (و گاهی هزاران) عکس تکی است که به صورت دیجیتالی در کنار هم قرار گرفته اند. با استفاده از یک روش عکاسی ماکرو به نام «انباشت عکس ها – photo stacking»، ایجاد تصاویر با جزئیات فوق العاده زیاد امکان پذیر است، حتی وقتی که در مقیاس بسیار بزرگ چاپ می شوند. در ادامه این مقاله مراحلی که برای ایجاد پرتره حشرات با عکاسی ماکرو انجام می دهم را به شما نشان می دهم. اگر به عکس گرفتن از حشره ها علاقه مندید، این می تواند برایتان یک آموزش عکاسی از حشرات نیز باشد.

برای این که میزان کار لازم برای این هدف را به شما نشان دهم – که اغلب به ۱۰ تا ۲۰ ساعت یا بیشتر به ازای هر تصویر می رسد – شما را با استفاده از یک سوسک نر غول پیکر (با نام علمی: Cyclommattus metallifer finae) از اندونزی، با روند کار خود همراه می کنم. این کار وقت گیر و خسته کننده است، اما ارزشش را دارد. بیایید شروع کنیم.

۱

حشرات را از یک منبع تجدیدپذیر سفارش دهید

یکی از اولین سوالاتی که معمولا از من پرسیده می شود این است که همه این حشرات را برای عکاسی از کجا می آورم؟ پاسخ کوتاه این است که آنها را به صورت آنلاین می خرم. و خیر، منظورم سایت های غیرقانونی نیست. فروش آنلاین حشرات درست مانند هر کار دیگری برای برخی افراد یک کسب و کار تمام وقت و قانونی است.

می خواهم به این نکته اشاره کنم که حشراتی که من از آنها عکس می گیرم از منابع اخلاقی و تجدیدپذیر تهیه می شوند. این جمله برای افراد مختلف معنای متفاوتی دارد، و اگر علاقه مند باشید من یک پست وبلاگ جداگانه در مورد آن نوشته ام. متداول ترین منابع من در حال حاضر Insect Art، Bic Bugs، و BizzareBugs هستند.

اولین جعبه من در هنگام شروع جمع آوری کلکسیونم.

۲

آنها را بدون این که بشکنید، تمیز کنید

اگر مردم تا کنون نگران سلامت روانی من نشدند وقتی که به آنها می گویم حشرات مرده را از اینترنت می خرم، این مرحله بعدی معمولا آنها را نگران می کند. حشرات به صورت کاملا پیچیده شده با سلفون در کارت های کوچک به دست من می رسند، و من برای بررسی آنها بسته بندی ها را با دقت باز می کنم. آنها معمولا با چشم غیرمسلح تمیز به نظر می رسند، اما اگر بخواهید آنها را با مقیاس ۴۰ برابر بزرگتر از اندازه واقعی شان ثبت کنید (که من این کار را می کنم)، می بینید که این موضوع فاصله زیادی با واقعیت دارد.

روش های بی شماری برای تمیز کردن حشرات وجود دارد، و بهتر است برای حشرات مختلف از روش های متفاوت استفاده شود. من در انبار ابزارهایم چند قلم موی نقاشی، موچین، گوش پاک کن پنبه ای، صابون، الکل، و حتی یک تمیزکننده جواهرات اولتراسونیک (فراصوتی) دارم. من اغلب با یک عکس آزمایشی از حشره شروع می کنم تا بفهمم که دارم با چه چیزی کار می کنم و از همانجا پیش بروم. فکر می کنید دیوانه ام؟ شاید. من وقتی داشتم این کار را شروع می کردم، واقعا نمی دانستم که دارم وارد چه چیزی می شوم.

خودتان ببینید. هرچند، آنها معمولا اینقدر کثیف نیستند.

۳

برای انعطاف پذیری، حشره را آبرسانی (مرطوب) کنید

در سرگرمی، این چیزی است که به آن «اتاق آرامش» می گویند. در اصل هر ظرفی با میزان رطوبت بالا که برای آبرسانی کردن حشرات استفاده می شود. هنگامی که حشرات به دست من می رسند، خشک و بسیار شکننده هستند، به راحتی خرد می شوند، و تنظیم آنها در یک موقعیت مطلوب تر امکان پذیر نیست. آبرسانی کردن آنها این مشکل را حل می کند (هرچند هنوز هم بسیار ظریف و حساس هستند).

من از یک سینی سوشی بیرون بر قدیمی استفاده می کنم. من حوله های کاغذی مرطوب را در کف سینی، چند درب بطری پلاستیکی را به عنوان پایه ها، و یک دسته کارت ضخیم را روی آنها قرار می دهم. به این ترتیب می توانم حشرات را روی دسته کارت ها در ظرف قرار دهم بدون این که با آب تماس داشته باشند، و بگذارم به مدت چند روز آنجا بمانند تا «استراحت کنند». گاهی اوقات اگر حشره با استفاده از آب تمیز شده و در حال حاضر انعطاف پذیر باشد، می توان از این مرحله صرف نظر کرد.

۴

با استفاده از «سنجاق زدن» حشره را در موقعیت مناسب قرار دهید

تنظیم موقعیت حشره با استفاده از فرآیندی انجام می شود که حشره شناسان به آن سنجاق زدن یا بسط دادن (پهن کردن) می گویند. اکنون که حشره آبرسانی شده و قابل انعطاف است، آن را بر روی یک تکه یونولیت قرار داده و سنجاق های کوچک را به صورت استراتژیک در اطراف آن قرار می دهید تا بازوها، پاها، و سایر قسمت های بدن او را در یک موقعیت مطلوب نگه دارند. برای این نوع عکس های چاپی، مهم است که سعی کنید حشره تا حد ممکن متقارن به نظر برسد. سپس وقت آن است که بگذارید چند روز خشک شود تا برای جلسه عکاسی آماده شود.

معمولا چیزی بین ۱۵ تا ۲۰ سنجاق برای انجام این کار کافی است.

۵

تعداد زیادی عکس بگیرید

یکی از نکات جالب در مورد عکاسی ماکرو این است که لازم نیست فضای زیادی اشغال کند. من در یک آپارتمان استودیویی زندگی می کنم و کل چیدمان من روی اوپن آشپزخانه ام قرار دارد. هرچند، چالش این است که هنگام عکس گرفتن در چنین فواصل نزدیکی، تنها بخش کوچکی از هر عکس در واقع در فوکوس قرار دارد. از آنجا که من می خواهم کل حشره در فوکوس باشد، از تکنیکی استفاده می کنم که به آن «میکرو پانوراما» می گویم.

هدف این است که از هر گوشه و کنار حشره یک عکس واضح و شارپ بگیرید. این به این معنی است که حشره را برای عکس گرفتن به چند قسمت تقسیم کنید، و از هر قسمت ده ها عکس بگیرید تا مطمئن شوید که همه جزئیات در فوکوس هستند. پس از آن، من همه آنها را با هم ترکیب می کنم تا یک تصویر بزرگ و شارپ به دست آورم. این تصویر چاپی در مجموع شامل ۶۳۵ عکس بود.

بیشتر بیاموزید: آموزش عکاسی ماکرو دوربین در دست برای ثبت عکس های لازم انباشت فوکوس

۶

تصاویر را با استفاده از نرم افزار انباشت عکس با هم ترکیب کنید

من چطور صدها عکس را با هم ترکیب می کنم؟ خوشبختانه این یک فرآیند دستی نیست، و چندین برنامه وجود دارد که این کار را به صورت خودکار انجام می دهند. من نمی توانم تصور کنم که در غیر این صورت این کار چقدر ممکن بود طول بکشد، اگر اصلا ممکن باشد. من متوجه شده ام که نرم افزار انباشت ۹۸% مواقع عالی عمل می کند، اما هنوز هم برخی اصلاحات و ویرایش های دستی باید در پس پردازش انجام شود.

آموزش های مرتبط

آموزش انباشت فوکوس یا فوکوس استکینگ در فتوشاپ

آموزش عکاسی و تکنیک فوکوس استکینگ یا انباشت فوکوس در فتوشاپ

توجه کنید که بخش بسیار کوچکی از این تصویر در فوکوس است.

ترکیب ۴۷ تصویر کاملا در فوکوس است.

۷

حشره را (دوباره) به صورت دیجیتالی تمیز و تنظیم کنید

این مرحله جایی است که همه چیز واقعا خسته کننده می شود (در صورتی که فکر نمی کردید که تا همینجا هم به اندازه کافی خسته کننده بوده). همچنین وقت گیرترین قسمت کار است. اگر همه چیز طبق برنامه پیش رفته باشد، اکنون یک تصویر بزرگ، پر از جزئیات، و کاملا در فوکوس (شارپ) داریم. من معمولا با اعمال تنظیمات نهایی بر روی موقعیت بخش های بدن شروع می کنم تا آن را تا حد ممکن متقارن کنم.

این مرحله همچنین سطح کاملا جدیدی از گرد و غبار را آشکار می کند! در این مرحله، هیچ انتخابی جز باز کردن فتوشاپ و حذف دقیق هزاران ذره نداریم. این مرحله حیاتی است، همانطور که با نگاه کردن به آرواره های سوسک نر غول پیکر ما در عکس زیر می توانید ببینید. با از بین رفتن این همه کثیفی، گرد و غبار، و لکه های روغن، اکنون کل تمرکز عکس می تواند بر زیبایی طبیعی حشره باشد.

در اینجا مقایسه ای از شرایط اولیه سوسک با تصویر کامل شده را می بینید. با از بین رفتن این همه کثیفی، گرد و غبار، و لکه های روغن، اکنون کل تمرکز عکس می تواند بر زیبایی طبیعی حشره باشد.

عکس اصلی

عکس کامل شده

به تفاوتی که یک اسکراب دیجیتالی خوب می تواند ایجاد کند، نگاه کنید.

این مقایسه تصویر نهایی با لحظه اول بیرون آوردن حشره از بسته بندی است. چه تحولی!



برای درک درست جزئیات این حشرات، نگاه کردن به یک تصویر بزرگ واقعا کمک می کند. من یک نسخه با وضوح بالاتر از تصویر نهایی سوسک را برای شما بارگزاری کردم تا جزئیات کامل آن را ببینید (برای مشاهده روی عکس بالا یا اینجا کلیک نمایید).

۸

تصویر را به پرینتر بفرستید

مراحل بالا بخشی از فرآیند «ایجاد» این تصاویر چاپی بودند. کل فرآیند تا اینجا ممکن است ۱۰ تا ۲۰ ساعت برای هر نمونه (حشره) طول بکشد. این شامل ساعات بیشماری که من صرف تحقیق و یادگیری، با تلاش های ناموفق زیاد در طول این مسیر کردم نمی شود (من ده ها هزار عکس گرفتم قبل از این که به اولین تصویرم برسم که بالاخره فکر کنم برای چاپ کردن به اندازه کافی خوب است).

پی نوشت: امیدوارم با دیدن این تصاویر، شما هم به اندازه من تحت تاثیر این مخلوقات باشکوه قرار گرفته باشید. من دوست دارم این حشرات را با دنیا به اشتراک بگذارم و عکس های چاپی را در بوتیک ها بفروشم یا حتی روزی آنها را در یک گالری به نمایش بگذارم.

نویسنده: آدام مان (Adam Mann)

نظرات شما

  1. سید محمد کاظم

    ۱۲ آذر ۱۳۹۹

    سلام
    روز خوش
    بسیار مفید و آموزنده.
    سپاسگزارم


لطفا نظرتان در مورد مطلب را در اینجا مطرح نمایید. اگر سوالی دارید، در بخش پرسش و پاسخ مطرح نمایید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *