عکاسی از حیوانات وحشی: تکنیک هایی ساده برای گرفتن عکس های حرفه ای و با کیفیت – قسمت دوم

پرندگان را با غذا دادن به آنها جایی بیاورید که بتوانید با لنز آنها را ببینید. می توانید به آرامی و در چند روز یا هفته این محل غذا خوری را به جایی که برای عکس گرفتن در آنجا می ایستید نزدیک کنید، با این کار حتی می توانید اگر خواستید از داخل خانه و از پنجره ای باز از پرندگان عکس بگیرید. ما در این مطلب به شما خواهیم گفت که چگونه از پرندگان با تکنیک هایی ساده عکس هایی حرفه ای بگیرید.

پس زمینه

مکانی برای قرار گرفتن پرندگان پیدا کنید که در عکسی که می گیرید پس زمینه شلوغی نداشته باشید، و تا حد امکان پرندگان از پس زمینه فاصله زیادی داشته باشند. وقت بگذارید و تغییرات نوری باغتان را در طول روز بررسی کنید تا بتوانید مکان مناسبی برای قرار دادن غذا خوری و جای نشستن پرندگان پیدا کنید.

محل نشستن پرندگان

لازم نیست حتماً عکاسی از پرندگان را در اطراف درختان و درختچه ها انجام دهید. به جای آن جایی برای نشستن پرندگان بسازید و آن را در محل مورد نظر برای عکاسی قرار دهید. ظرف غذاخوری آنها را خارج کادر قرار دهید، پرندگان قبل از رفتن به سراغ غذاخوری روی قسمتی که برای نشستن آنها ساخته اید، می نشینند.

نوع غذا

برای اینکه بتوانید پرندگان بیشتری را به طرف جایی که آماده کرده اید بکشانید، انواع مختلفی غذا برای آنها بریزید. آمادگی اش را داشته باشید تا چند روز یا هفته صبر کنید تا پرندگان به غذاخوری جدیدشان عادت کنند.

جایی برای مخفی شدن در باغی که می خواهید در آن عکس بگیرید درست کنید

درست کردن جایی برای مخفی شدن در نزدیکی غذا خوری ای که برای پرندگان درست کرده اید به شما این امکان را می دهد که بتوانید عکس هایی بگیرید که پرندگان کل کادر را پر کنند. برای اینکه پرندگان به وجود مخفیگاه شما عادت کنند، از یک هفته قبل از شروع عکاسی آن را درست کنید. از یک بطری آب خالی برای شبیه سازی لنز دوربین در دهانه مخفیگاه استفاده کنید و به آرامی هر روز کمی این مخفیگاه را به محل غذاخوری پرندگان نزدیک تر کنید.

چطور جایی پیدا کنیم که گرفتن عکس های عالی را تضمین کند

عکاس David Tipling

در این قسمت قصد داریم توضیح دهیم که چطور می توان جایی را پیدا کرد که با کمترین تلاش بتوانید عکس های فوق العاده ای بگیرید.

جای مناسبی برای عکاسی از حیوانات وحشی انتخاب کنید

عکاس Mark Hamblin

اکثر ما وقت دنبال کردن حیوانات وحشی در خارج شهر را نداریم. خبر خوب این است که خیلی جاهای قابل دسترسی وجود دارند که به ما امکان نزدیک شدن به طبیعت (و عکاسی از آن) را می دهند، بدون اینکه بخواهیم مسافت زیادی را طی کنیم.

پارک ها، دریاچه ها یا پارک های جنگلی فرصت بسیار مناسبی در اختیارمان می گذارند، تا جایی که می توانیم به سمت حیوانات وحشی نزدیک شویم.

حیواناتی که در این مکان ها می بینید بیشتر از حیوانات حیات وحش با مردم خو گرفته اند، که در این شرایط لازم نیست برای نزدیک شدن به آنها از سر تا پای خود را استتار کنید.

اگر می خواهید در پارک محلی عکاسی کنید لنز تله را کنار بگذارید و به جای آن از لنز واید و یا لنز استاندارد استفاده کنید. سنجاب ها معمولاً آنقدر به شما نزدیک می شوند که شما می توانید از آنها عکس های پرتره بگیرید، البته اگر بادام زمینی بو نداده دارید که بتوانید به آنها بدهید.

دوربین را نزدیک به زمین نگه دارید و غذا را کمی بیرون تر از کادر بگذارید.

آماده باشید تا به طور دستی نقطه فوکوس را روی چشم سوژه انتخاب کنید، چون اگر انتخاب نقطه فوکوس را بر عهده دوربین بگذارید دوربین معمولاً به طور پیش فرض بر روی نزدیک ترین نقطه به دوربین فوکوس می کند که معمولاً این نقطه بر روی بینی سوژه می باشد.

بهترین مکان برای داشتن عکس های عالی از حیوانات وحشی – به دنبال آب های یخ زده باشید

عکاس Danny Green

زمانی که هوا خیلی سرد است، سری به برکه ها و استخر ها بزنید و عکس های کلاسیکی از اسکیت بازی پرندگان روی یخ تهیه کنید. اگر سطح یخ نور شدیدی منعکس کند ممکن است دوربین عکس ها را خیلی تاریک بگیرد.

با استفاده از هیستوگرام (Histogram) دوربین بررسی کنید که اگر در سمت راست نمودار جزئیاتی دیده نمی شود، کمی جبران نوردهی را بالا بیاورید، برای این کار به قسمت Exposure Compensation بروید و در آنجا کمی عدد را به سمت + ببرید.

قسمت هایی هستند که برای کوچ پرندگان اختصاص داده شده اند. Wildfowl و Wetlands Trust از مکان های اختصاص داده شده به پرندگان هستند که در این زمان از سال تعداد زیادی از قو ها، غاز ها و اردک ها از اروپا به اینجا می آیند. کشور های دیگر هم قسمت های اختصاص داده شده مشابه ای دارند که برای تماشای عموم آزاد هستند.

اکثراً در این مکان ها پرندگانی در قفس هم وجود دارند که می توانید از آنها عکس های کلوز آپ – Close Up از نزدیک بگیرید.

بهترین نتیجه را از لنز های سوپر تله بگیرید

در این قسمت آموزش سریعی برای گرفتن بهترین نتیجه از لنز های سوپر تله خواهیم داشت:

۱

لنز را وصل کنید

لنز های تله باید بر روی پایه های محکمی نصب شوند و همچنین برای استفاده از آنها باید حتماً از Hood (سری هایی که بر روی لنز نصب می شوند) استفاده کرد. پایه های سه پایه را طوری تنظیم کنید که یکی از پایه ها دقیقاً موازی با لنز و زیر آن قرار بگیرد، و با دقت تعادل پایه را بررسی کنید. برای استفاده از لنز های سوپر تله باید از Hood های مناسبی استفاده کرد Gimbal-Style محصول شرکت Wimberley می تواند گزینه مناسبی باشد.

۲

اعمال تنظیمات

لنز هایی مانند Canon EF 500mm f/4 IS II USM تعداد زیادی دکمه و سویچ بر روی بدنه خود دارند که با آنها می توان عملکرد فوکوس اتوماتیک را تغییر داد. برای افزایش سرعت فوکوس اتوماتیک و کاهش «شکار –hunting» (منظور از شکار عدم پیدا کردن نقطه ای برای فوکوس است)، فوکوس های از پیش تعریف شده ای در این لنز ها وجود دارند و همچنین امکان ایجاد محدودیت برای فاصله فوکوس در این لنز ها تعبیه شده است.

۳

جلوی لرزش را بگیرید

چشم خود را به Visor دوربین بچسبانید و یکی از دست هایتان را بر روی لنز بگذارید. اگر لنز لرزش گیر دارد، مطمئن شوید که تنظیم آن بر روی سه پایه و یا تکنیک پنینگ (Panning) است. وقتی می خواهید عکس بگیرید به آرامی دکمه شاتر را فشار دهید، و از فشردن شاتر به طور ناگهانی پرهیز کنید.

لنز سوپر تله کرایه کنید

اگر قیمت بالای لنز های سوپر تله شما را از عکس گرفتن از حیوانات وحشی منصرف کرده است، چرا لنز کرایه نمی کنید؟ جاهایی وجود دارند که لنز ها را به شما کرایه می دهند.

م

منبع

برگرفته شده از : Digital camera world


لطفا نظرتان در مورد مطلب را در اینجا مطرح نمایید. اگر سوالی دارید، در بخش پرسش و پاسخ مطرح نمایید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *