عکاسی از رنگ های چشم نواز پاشیدن آب

به تصویر کشیدن حرکت ها و پویایی آب، سوژه مورد علاقه و طولانی مدت عکاس جک لانگ ( Jack Long) بوده است. لانگ در آخرین مجموعه عکسش، که در ادامه مشاهده می نمایید، پاشیدن آب همچون فواره را به زیبایی به تصویر کشیده است که هم چشم نواز هستند و هم هنر یکتا و پر طراوت عکاس را نشان می دهند. دلیل انتخاب این مجموعه آرامش بخش بودن رنگ های زیبای در هم تنیده است که امیدواریم این حس آرامش به شما عزیزان نیز منتقل شود.

چه نوع عکس هایی را تحسین می کنی و امیدواری که ارائه دهی؟

لانگ در پاسخ به این سوال می گوید «می خواهم چیزی خلق کنم که بیننده را به توقف و تماشای طولانی مدت تر اثر وا دارد. طولانی تر از توقف های چند میلی ثانیه ای که شبکه های اجتماعی در تجارب آنلاین ایجاد کرده اند. چیزی که یک تجربه دیداری غیر منتظره و جدید را برای بیننده ایجاد کند».

«آب پاک و تمیز می کند، تشنگان را سیرآب کرده و مایه حیات است. در کنار آن برای کاوش های عکاسی بر پایه لنز سوژه جذابی است. چالش اصلی من، فرای مباحث تکنیکی، ایجاد تصاویر منحصر به فرد بوده است».

لانگ ۱۲ سال گذشته را به تجربه و اکتشاف آب و سایر مایعات در کارش مشغول بوده است. تکنیک های لانگ شامل نوردهی با فلاش های خیلی کوتاه، رنگ های فلورسنت، پرسپکتیو های متنوع است.

صرف زمان برای تماشا و تمرکز روی هر عکس و سفر در رنگ های آن می تواند همچون یک مراقبه (ذِن) آرامش بخش باشد. حسی که به ما انگیزه مجدد برای ایجاد یک مطلب جدید را داد، امیدواریم که هرچند هم کم به آرامش و یا حس خوب شما منجر شود.


لطفا نظرتان در مورد مطلب را در اینجا مطرح نمایید. اگر سوالی دارید، در بخش پرسش و پاسخ مطرح نمایید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *