عکاسی پرتره با لنز واید

لنز های بلند، انتخاب محبوب عکاسان پرتره به شمار می روند اما اگر شما در این عکاسی با کمبود فضا روبرو بوده و یا می خواهید عکس های پرتره خاص بگیرید بایستی از لنز واید یا عریض استفاده کنید. در این مطلب لنزک موضوع را خواهیم شکافت.

در صورتی که بخواهید علاوه بر نگه داشتن سوژه در کادر، از فضای زیادی نیز به عنوان پس زمینه استفاده کنید در این صورت لنز عریض با واید انتخاب بسیار مناسبی خواهد بود. همچنین این لنز ها در جاهایی که فضا کم بوده و شما می خواهید یک عکس پرتره تمام قد بگیرید نیز بسیار مفید هستند.

از آن جایی که لنز واید اندازه را بیشتر از مقدار واقعی نشان می دهد بنابراین اگر از بالا از فردی عکس بگیرید قد فرد مورد نظر بلند تر از قد طبیعی او به نظر خواهد رسید.

در صورتی که از لنز نسبتاً واید استفاده کنید در این صورت می توانید عکس های پرتره ای بگیرید که بدون به هم زدن شکل سوژه، اندازه او را در پیش زمینه تصویر افزایش دهند. این لنز ها همچنین برای مبالغه در حرکت انتخاب خوبی هستند. به عنوان مثال زمانی که فردی سمت لنز تاب می خورد.

این لنز ها همچنین برای گرفتن عکس های کاندید (عکس های طبیعی بدون ژست) در خیابان مناسب هستند زیرا با توجه به زاویه عریض این لنز ها، شما می توانید سوژه خود را در کادر نگه دارید بدون این که دوربین را مستقیماً به سمت آن ها بگیرید.

اگر می خواهید در عکس های خود کمی شوخ باشید در این صورت خاصیت اعوجاج در لنز های واید می تواند عکس های جالبی را ایجاد کند. اگر بالای سر سوژه قرار گرفته و از این زاویه با لنز واید عکس بگیرید، قسمت پیشانی و گونه ها و همچنین طول پاهای مدل بزرگتر از حد طبیعی خواهد بود. در این حالت چشمان او مانند کارتون به نظر رسیده و بینی ای بسیار بزرگی خواهد داشت در حالی که بقیه بدن در مقایسه با سر کاملاً جمع و جور خواهد بود.

به یاد داشته باشید که هر چه فاصله دوربین با مدل کمتر باشد عکس دارای اعوجاج بیشتری خواهد بود. در این حالت اگر از لنز چشم ماهی استفاده کنید عکس های گرفته شده کاملاً حالت خنده دار خواهند داشت.

چشم ماهی

عکس بالا با یک گوشی آیفون با لنز چشم ماهی ۱۹۰ درجه مدل USB Fever گرفته شده است. اگر می خواهید با گوشی آیفون بخشی از عکاسی خود را انجام دهید می توانید از قاب مدل KLYP استفاده کنید که این امکان را برای شما به وجود می آورد تا قطعات جانبی مانند سه پایه جیبی و یا چراغ LED را به آن متصل کنید.

اگر سوژه را در وسط کادر قرار دهید به دلیل اعوجاج این لنز، سوژه بزرگ تر شده و حاشیه های کادر به صورت انحنا در تصویر دیده خواهند شد که این مسئله باعث جلب توجه بیننده به مرکز تصویر خواهد شد.

این لنز ها برای عکس هایی که در آن ها قرار است سوژه به خود فرد شبیه باشد مناسب نیستند اما در عوض می توانند ساعاتی از شادی و خنده را برای شما به همراه داشته باشند.

م

منبع

برگرفته از : Ephotozine


لطفا نظرتان در مورد مطلب را در اینجا مطرح نمایید. اگر سوالی دارید، در بخش پرسش و پاسخ مطرح نمایید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *