عکاسی پرتره در نور کم

عکاسی فقط با یک منبع نور، بهترین راه برای خلق عکس های پرتره ی هنری و تاثیرگذار است. این نوع عکاسی کامل ترین تکنیک برای عکس گرفتن از مدل هایی است که مقداری مسن تر هستند چرا که نور کم، خطوط صورت و چین و چروک های آن را کاملاً برجسته می کند. ولی این موضوع دلیل بر این نیست که شما از مدل های جوان تر برای این گونه عکاسی استفاده نکنید.

عکس های کودکان که به صورت سیاه و سفید باشند و همین طور عکس چهره خانم ها در نور شمع، بسیار عکس های پر احساس و جالبی خواهند بود. به خاطر داشته باشید که در این نوع عکاسی حتماً از سه پایه مخصوص دوربین استفاده کنید چرا که به دلیل زمان طولانی تنظیم نور قادر نخواهید بود از دوربینتان به درستی استفاده کنید و بدون سه پایه مثل این است که در هنگام زمین لرزه عکس بگیرید.

در زمانی که لازم است از یک منبع نور استفاده کنید، فلاش استودیویی (studio flash) گزینه همیشگی شما خواهد بود. ولی اگر در منزل این کار را انجام می دهید، استفاده از یک چراغ قوه یا نور پنجره یا یک چراغ رومیزی نور اندکی را به تصویر شما اضافه می کند.

اگر نور موجود بیش از اندازه نا ملایم باشد سعی کنید که مدل را از منبع نور دور کنید یا اگر از پنجره به عنوان منبع نور استفاده می کنید می توانید نور را با وسیله ای مثل کاغذ الگوی خیاطی یا پارچه پرده ای پخش کنید. اگر از فلاش استودیو به عنوان منبع نوری استفاده می کنید از سافت باکس و یا متمرکز کننده نور (Barn door) برای تنظیم نور محل مورد نظرتان استفاده کنید.

وجود تنها یک منبع نور به این معنی است که یک طرف مدل شما کاملاً روشن و نورانی و سمت دیگر آن کاملاً در سایه قرار داشته باشد. برای عکس هایی که می خواهید واقعی تر به نظر برسند می توانید با به کار بردن یک رفلکتور نور را به سطوحی که در سایه هستند تابانده و جزئیات بیشتری را به تصویرتان اضافه کنید. رفلکتور را به مدل نزدیک تر کرده تا نور بیشتری که مد نظرتان است فراهم شود و با استفاده از چند رفلکتور با سایه رنگ های مختلف می توانید تغییرات بالانس رنگ نور را امتحان کنید.

برای خلق سایه های واقعاً قوی و تاثیرگذار سعی کنید که منبع نور را در پایین مدلتان قرار دهید. فقط متوجه باشید که این روش نورپردازی برای هر کسی مناسب نخواهد بود.

و یک نکته نهایی : نورسنجی خود را با قسمت های تاریک تنظیم نکنید چرا که این مسئله باعث می شود که قسمت های روشن تر در معرض نور بیشتری قرار بگیرند.

م

منبع

برگرفته از : Ephotozine

نظرات شما

  1. علی آجیلیان

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۶

    با درووود
    از ساعت ۷ عصر توی اینترنت داشتم دنبال یک منبع آموزشی برای فراگیری عکاسی میگشتم . یو تیوب و سایر بخش های اینترنت رو جستجو کردم اما چیزی رو که می خواستم بیدا نمی کردم . سایت شما فوق العاده است واقعا بی نظیر هیت این سایت شما.
    بسیار سیاسگذارم


لطفا نظرتان در مورد مطلب را در اینجا مطرح نمایید. اگر سوالی دارید، در بخش پرسش و پاسخ مطرح نمایید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *