عکس‌کاوی #۹: عکاسان عروسی حرفه ای داستان پشت عکس های مورد علاقه شان را می گویند

در عکس‌کاوی شماره ۹ لنزک به سراغ ۴ عکاس حرفه ای مراسم عروسی رفته ایم تا ببینیم آن ها کدام عکس شان را بیشتر دوست دارند و داستان پشت این عکس چیست. طبق روال بخش «عکس‌کاوی» لنزک، شما عزیزان با ویژگی ها و نقاط مثبت هر یک از این عکس ها و تنظیمات دوربین آشنا خواهید شد. در ادامه این مطلب با ما همراه شوید و برای عکاسی از مراسم عروسی بعدی خود الهام بگیرید.

۱

عکاسی از عروس و داماد پشت آبشار

۱۴mm, ISO 2500, f/2.8, 1/3 sec

الکس بکت (Alex Beckett) یکی از عکاسان عروسی مطرح بریتانیا است. در عکس فوق الکس این شات زیبا از عروس و داماد را در ماه عسل آن ها به ایسلند ثبت کرده است.

این «آخرین عکس» بود و پشت یکی از معروف ترین آبشار های ایسلند (Seljalandsfoss) گرفته شد. الکس عاشق این عکس است، چراکه نه تنها یک زوج فوق العاده در آن حضور دارند بلکه همچنین یک آبشار و نور های شمالی یا شفق قطبی نیز دارد! بعد از به سختی بالا رفتن در طول یک مسیر خیس و خیس شدن تمام تجهیزات عکاسی اش، او از آب روی کل لنزش و این مکان فوق العاده به نفع عکس خود استفاده می کند.

۲

عکاسی عروسی با سبک مستند

۲۸mm, ISO 1600, f/2.8, 1/160 sec

آندریا بگناسکو (Andrea Bagnasco) یک عکاس عروسی با سبک مستند است و علاقه مند به عکس هایی که داستانی عالی را نقل می کنند. شات فوق برای آندریا تمام المان هایی که در یک عکس به دنبالش است در بر دارد:

«این یک لحظه فوق العاده است، خیلی شاعرانه. عروس در حال وارد شدن به کلیسا همراه با پدرش است، و این دختربچه در حال نگریستن روی نیمکت ها. هنوز هم می توانم آنچه در سرش می گذشت را تجسم کنم. ترکیب بندی ساده است و خطوط نیمکت ها چشم را از دختربچه در پیش زمینه به سمت عروس هدایت می کنند.»

این عکس با دوربین Canon EOS 5D Mark III و لنز Canon EF 24-70mm f/2.8L II USM آندریا ثبت شده است.

۳

عکاسی از عروس و داماد بدون ایده قبلی

۸۵mm, ISO 100, f/5.0, 1/1600 sec

کریستال استوکس (Crystal Stokes) محشره! عکس شگفت انگیز فوق از کریستال امسال برنده مسابقه «عکاس بی باک روز» شده است:

«این به هیچ وجه یک ایده از پیش تصور شده نبود. شاید بتوان گفت یک تصادف خوشحال کننده بود. کاملا اتفاقی در وسط روز نور خیره کننده خورشید به زیبایی روی صورت عروس تابید، و داماد پشت به خورشید بود که باعث شد صورتش در سایه کامل قرار گیرد. من از صورت نورپردازی شده عروس به عنوان یک پس زمینه برای سیلوئت کردن داماد استفاده کردم. این را دوست دارم چراکه غیر معمول است و چیزی است که قبلا امتحان نکرده بودم!»

در اینجا شاهد یک عکس دیدنی دیگر از عروس و داماد های کریستال خواهید بود – «شات بارانی»:

۸۵mm, ISO 100, f/1.6, 1/160 sec

«بعد از صرف ۱۰ دقیقه نورپردازی از پشت (backlighting) باران، نورپردازی از مقابل عروس و داماد، و استفاده از فلاش ها از هر راه ممکن، ما در نهایت پرتره های عروس و داماد را به پایان رساندیم. وقتیکه در نهایت فلاش را کنار گذاشتم و اجازه دادم نور طبیعی کار خودش را بکند، اینجا بود که جادو رخ داد. آن ها داشتند رد می شدند چراکه جلسه عکاسی تمام شده بود و چیزی بسیار زیبا و با ظاهر طبیعی اتفاق افتاد.»

۴

عکاسی عروسی با تلاش برای بهترین زوایا، نور و ترکیب بندی

پل وینسنت (Paul Vincent) یک عکاس مراسم عروسی مقیم فیلیپین است که از مراسم عروسی در سرتاسر جهان عکاسی می کند. او همیشه به دنبال بهترین زوایا، نور و ترکیب بندی است. وینسنت این دو عکس زیبا را در سال ۲۰۱۶ گرفته است.

عکس اول (عروس و ساقدوش هایش روی پُل):

۲۴mm, ISO LO 1, f2.2, 1/6,400 sec

«پُل کاملا مرتفع بود، به اندازه کافی بلند که هیچ مانعی پشت عکس قرار نگیرد. ابر های موجود در پس زمینه، تصور بودن روی ابر ها را ایجاد می کند.»

عکس دوم:

۵۰mm, ISO 1000, f/1.8, 1/200 sec (پشت سوژه ها با فلاش اکسترنال نورپردازی شده)

وینسنت عکس دوم را از یک مراسم نامزدی با دوربین D750 خود گرفته است. هوا داشت تاریک و بارانی می شد، اما پل زوج را متقاعد کرد که بیشتر بمانند تا بتواند کمی احساسات بیشتر و لحظه ای خاص را به تصویر بکشد.


لطفا نظرتان در مورد مطلب را در اینجا مطرح نمایید. اگر سوالی دارید، در بخش پرسش و پاسخ مطرح نمایید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *