مصاحبه با کریستوفر دانل عکاس طبیعت اهل مین نیوانگلند – قسمت دوم

عکاسی از طبیعت همیشه عاشقان خود را داشته و طبیعت بکر همیشه در اطراف ما وجود داشته است. عکاسان طبیعت با ویرایش عکس های خود، اثر هایی خلق می کنند که حتی در طبیعت هم دیده نمی شوند، عکس هایی که از دیدن آن ها سیر نمی شویم. در ادامه این مطلب شما را به خواندن دنباله مصاحبه با کریستوفر (قسمت دوم)، عکاس حرفه ای طبیعت، دعوت می کنیم.

برای خواندن قسمت اول این مطلب به «مصاحبه با کریستوفر دانل عکاس طبیعت اهل مین نیوانگلند – قسمت اول» مراجعه نمایید.

وقتی در محیط آزاد عکاسی می کنید چگونه از دوربین خود در برابر اتفاقات خارجی محافظت می کنید؟

بیشترین نگرانی من از جمع شدن نمک های دریایی است، بنابراین روشهای پیشگیری از صدمه های احتمالی برای رطوبت هایی است که می تواند به درون وسایلم بروند و آنها را خراب کنند. معمولاً یک پلاستیک از برنج خشک با خودم حمل می کنم تا در مواقع ضروری از آن استفاده کنم، و سعی می کنم دوربین را به سرعت در شرایط آب و هوایی خیلی متفاوت حرکت ندهم، برای مثال از یک ماشین گرم به یک فضای سرد زمستانی. شست و شوی پایه های سه پایه بعد از عکاسی در محیط ساحلی هم لازم است.

توصیه ای برای افرادی که می خواهند سبک خاصی از رنگها را در عکسهایشان به عنوان امضا داشته باشند دارید؟

بیشترین چیزی که به شما در ساخت یک خلاقیت شخصی کمک می کند چیزی است که من آن را «قطب نمای خلاقیت» می نامم؛ صحبت های درونی تان که شما را به سمت انتخاب هایتان راهنمایی می کنند که سوخت آن شوق و علاقه شماست. این چیزی است که با روح شما در ارتباط مستقیم است و به شما بیشترین مقدار لذت را در کارتان می دهد. با وجود اطلاعات تمام نشدنی در زمینه عکاسی که شما را در چگونه گرفتن عکسها راهنمایی می کند، به راحتی می توانید وارد مسیری در عکاسی شوید که به شما نمی خورد. زود یا دیر، تناقض بین چیزی که شما احساس می کنید درست است و چیزی که به شما گفته اند «راه درست» باعث ساخته شدن روح عکاسی تان می شود، جرقه ای که همه کارهایتان از آن الهام می گیرد. این جدایی از «راه درست» گفته شده به شما و احساس جدید به زودی در تمام عکسهایتان دیده خواهد شد، و مهم تر از آن کارهایتان را به نمایی خلاقانه می رساند.

اگر چیزی مزاحم هماهنگی روش کاریتان شد، اگر احساس کردید عکاسی برایتان مثل یک کار روزمره معمولی شده است و هیجان و علاقه عکاسی در شما از بین رفته است، دست نگه دارید و ببینید مشکل از کجاست. کِی این اتفاق افتاد، و مهمتر از آن، چطور می توانید آن شور و شوق را برگردانید؟ اینکه در کارتان دنبال راه کار ها و مسیر های جدید بروید، قابل پیش بینی است و توصیه می شود. توانایی تشخیص عیب در کارتان و داشتن جسارت در تغییر روش کاریتان برای رسیدن به آنچه که می خواهید بیان کنید، به عنوان یک عکاس و هنرمند، آن رضایت را در زندگی به شما می دهد.

کتاب الکترونیکی جدید شما «The Art of Color Processing» چطور به مبتدیان در ویرایش و آماده سازی عکس ها کمک می کند؟

مدتی از من خواسته شده بود تا کتابی الکترونیکی در زمینه ویرایش عکس ها بنویسم، و خیلی از تفکرات درونی ام را باید به زبان می آوردم تا توضیح دهم که چطور می توانید خلاقیت خودتان را در تاریکخانه دیجیتال (نرم افزار های ویرایش عکس مثل فوتوشاپ) پیدا کنید. توضیح دادن راه و روش من فقط نیمی از کل ماجرا بود، این باعث می شد تا مخاطب بتواند تقلید کند، و نه خلق. اگرچه کتاب بدون داشتن مثال نمی تواند زیاد خوشایند باشد و به راحتی مطلب را نمی رساند، بنابراین تصمیم گرفتم کتابی بنویسم که هم بتوانند از کارهای من تقلید کنند و هم به خلاقیت خاص خودشان برسند.

در این کتاب، جدایی که بین ویرایش خلاقانه و دانش خلاق وجود دارد را نشان می دهم و توضیح می دهم چگونه پلی بین این دو ایجاد کنید. برای این نیمه اول کتابم را به توضیح چطور ایجاد شدن تکنیک های خلاقانه خودم اختصاص دادم، اهمیت محدودیت نگذاشتن در خلاقیت هایتان، و این که چطور می توانید پردازش رنگی خاص خودتان داشته باشید. در نیمه دوم کتاب، تکنیک های ویرایش من و دلایل انتخاب آن ها را می بینید و شاهد تغییرات عکس ها از فرمت RAW به نسخه ویرایش شده نهایی به همراه اسکرین شات های فوتوشاپ خواهید بود.

در یک جمله، هدف کتاب The Art of Color Processing راهنمایی قطب نمای شما به طرف راهی است که شما را به راه های حرفه ای تر در ویرایش عکس ها راهنمایی می کند، و مهمتر از آن، شما را به نتایجی بهتر و رضایت بخش تر و لذت بیشتر در عکاسیتان می رساند.

بیوگرافی

در کارهایم سعی می کنم چیزهایی را نشان دهم که در واقعیت به ندرت دیده می شوند؛ زیبایی، احساس و آرامش. صحنه های بسیار فوق العاده ای در اطراف ما وجود دارد که از دید جامعه پنهانند، هدف من نشان دادن این پدیده ها به جهان است، و سهیم کردن مردم جهان در چیزهایی که باعث شگفتی من شده اند.

بعد از دانشگاه به ساحل مین برگشتم تا عشقم به عکاسی از طبیعت را دنبال کنم و آن را به عنوان شغلم انتخاب کردم. مین جزء معدود ایالت هایی است که کمتر به طبیعت آن دست خورده و طبیعت آن از دست انسان دور بوده که باعث می شود زیبایی بسیاری داشته باشد. کارهای من مثل فصل های نیوانگلند تغییر می کنند که همیشه برای من فرصت های فوق العاده ای برای ساخت یک اثر خاص ایجاد می کند.


لطفا نظرتان در مورد مطلب را در اینجا مطرح نمایید. اگر سوالی دارید، در بخش پرسش و پاسخ مطرح نمایید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *