نقد عکس #۱۱۸

«نقد عکس» نام یکی از بخش های لنزک است. در بخش نقد عکس، که آخر هفته ها برگزار می شود، ما عکس ارسالی یکی از خوانندگان عزیزمان را منتشر می کنیم و از شما خواهش می کنیم که انتقادات سازنده خود را در مورد آن مطرح نمایید. این یک راه عالی برای یادگیری بیشتر در مورد عکاسی، مطرح کردن دیدگاه ها و نقد شدن عکس خود شماست. در ادامه از شما برای شرکت کردن در این بخش و مطرح کردن نظرتان در مورد عکس نقد شماره ۱۱۸ دعوت می کنیم.

قوانین ساده این بخش

  • گاهی ما عمدا عکس هایی که بی عیب نیستند را انتخاب می کنیم، پس لطفا با انتقادات سازنده خود به دوستانتان کمک کنید
  • آزادانه هر نصیحتی که می دانید مفید است را مطرح کنید – ترکیب بندی، نورپردازی، ویرایش و…

کاندید این هفته بخش نقد عکس (برای مشاهده سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید):

عکس

مشخصات عکس :

  • دوربین: NIKON D3100
  • دیافراگم: f/8
  • سرعت شاتر: ۱/۱۶۰۰sec
  • حساسیت سنسور: ISO-100
  • فاصله کانونی: ۵۵mm

عکاس: آقای محسن کارآمد

قصد داشتید چه چیزی را به تصویر بکشید؟

زیبایی دنیا از یک نگاه دیگر/ غروب همیشه دلگیر نیست/ (زندگی)

لطفا نظر خود را در قسمت نظرات، پایین همین صفحه، مطرح نمایید. شما چگونه چنین صحنه یا عکسی را به طور متفاوتی به تصویر می کشیدید؟ تشکر فراوان از همه عزیزانی که هفته گذشته در این بخش دیدگاهشان را مطرح نمودند.

سازنده ترین نظرات در سایت به شکل برجسته ای نمایش خواهند یافت. شما هم می توانید با کلیک روی این لینک عکس خود را برای بخش نقد ارسال نمایید.

مروری بر نقد عکس هفته گذشته

یکی از دیدگاه های برجسته هفته گذشته: احسان دادرس: با سلام فارغ از نقاط بوکه در پس زمینه دو نقطه بسیار قوی در عکس عکاس محترم خودنمایی میکند: صورت و دستهای بانوی سوژه. و به همین سبب این تنها یک پرتره ساده نیست. نحوه قرار گرفتن دستها و حالت چهره سرشار از حس است و وجود بوکه ها این را تاکید میکند؛ حسی گنگ و مرموز خودنمایی می کند که گویا صدها حرف ناگفته وجود دارد! وانتخاب لنز تله قوی و دیافراگم پایین جهت ایجاد بوکه های قوی تر نورپردازی هوشمندانه با تون آبی نیز بر این حس مهر تایید میزند و حالت چهره و پوشاندن نیمی از صورت نیز موکد این مطلب است…اما کاش در ترکیب بندی سوژه در مرکز کادر قرا نمیگرفت وجود بوکه های شدید درست در لوک روم قاب کمی تمرکز بیننده را بر هم میزند…

لنزک: نقد فوق یکی از نقد های برجسته مطرح شده در هفته گذشته می باشد. ما سعی می کنیم هر هفته یکی از نقد های سازنده خوانندگان عزیزمان را در این قسمت معرفی کنیم، اما قطعا قضاوت در مورد «برجسته ترین» نقد بر عهده شما است. از این رو توصیه می کنیم شما نیز تمامی این نقد ها را مطالعه بفرمایید. برای مطالعه تمامی نقد های مطرح شده در هفته گذشته، روی عکس فوق کلیک کرده و به پایین صفحه مراجعه نمایید.

نظرات شما

  1. radmehr

    ۲ اسفند ۱۳۹۴

    با سلام خدمت دوستان عزیز من هم با نظر اقای آتی وصفوی موافق هستم .اگرکمی در فتوشاپ بیشتر کار میشد خیلی بهتر بود با این حال خسته نباشی بسیار زیبا بود .

  2. dan_bahrami

    ۱ اسفند ۱۳۹۴

    درود بر شما جناب محسن کارآمد بسیار عزیز.
    عکس قشنگیه, فقط اگه با فیلتر ان دی بود خیلی بهتر از این میتونست در بیاد. یه کار دیگه میتونستی بکنی. در مواقع ای که فیلتر ان دی نداری میتونی از روش برکتینگ هم استفاده کنی. البته بستگی داره ولی گاهی واقعا کمک زیادی میکنه. فکر کنم در این سایت مدیر عزیز سایت در باره برکتینگ مطلبی گذاشته باشه که اینجا دیگه لازم به توضیح نباشه. اگر هم بود حتما در خدمت دوستان هستم تا جایی که اطلاعاتم قد میده حتما به روی چشم.
    البته اینها انتقاد نبود. نظر شخصی بود که میشه بهتر از این هم در آورد. عکستون عالی در اومده. لنزتونو نمیدونم چیه؟ کیت لنزه یا نه؟ با این دوربین که نه حرفه ای است و نه فول بادی و این کیت لنز انداختن این عکس خیلی بیشتر از عالیه. اینو جدی میگم فکر نکنید الکی تشویقتون میکنم. این دوربین رو میشناسم و همچنین کیت لنزشو. با نیکون دی ۳۲۰۰ کار کردم میدونم چه خور دوبینیه. کار هر کسی نیست با این دوربین چنین عکسی بندازه. معلومه واقعا به کار عکاسی علاقه مند هستین و اونو جدی میگیرین.
    با اجازه بزرگتر ها یه کلک هم من یادتون بدم شاید در این گونه مواقع گاهی جواب بده. دفعه بعد که چنین موقعیتی پیش اومد از یک عینک دودی استفاده کنید. بستگی به تجربه و شانس گاهی جواب میده. همچنین روی روش برکتینگ کار کنید خیلی به درد میخوره.

  3. mehrdad_ati

    ۱ اسفند ۱۳۹۴

    عکس قشنگیه.

    البته اگر من بودم اولین کاری که می کردم این بود که اون تیرک وسط عکس رو حذف می کردم و رنگ آسمون هم کمی نزدیک تر به رنگ خورشید می کردم …

    موفق باشید.

  4. محمد نواب صفوی

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۴

    به نظر من این عکس برخلاف نظر صاحب عکس بیشتر فرارسیدن لحظه مرگ سنجاقک رو نشون می ده.اساسا غروب مفهوم رفتن رو در بر داره…سخته که با همچین عکسی اونم یک حشره با عمر کوتاه به امید فکر کرد.
    اما در مورد عکس و جزییات و کادربندی من واقعن ایشون رو تحسین می کنم. عالی است.


لطفا نظرتان در مورد مطلب را در اینجا مطرح نمایید. اگر سوالی دارید، در بخش پرسش و پاسخ مطرح نمایید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *