نقد عکس #۱۸۹

«نقد عکس» نام یکی از بخش های لنزک است. در بخش نقد عکس، که آخر هفته ها برگزار می شود، ما عکس ارسالی یکی از خوانندگان عزیزمان را منتشر می کنیم و از شما خواهش می کنیم که انتقادات سازنده خود را در مورد آن مطرح نمایید. این یک راه عالی برای یادگیری بیشتر در مورد عکاسی، مطرح کردن دیدگاه ها و نقد شدن عکس خود شماست. در ادامه از شما برای شرکت کردن در این بخش و مطرح کردن نظرتان در مورد عکس نقد شماره ۱۸۹ دعوت می کنیم.

قوانین ساده این بخش

  • گاهی ما عمدا عکس هایی که بی عیب نیستند را انتخاب می کنیم، پس لطفا با انتقادات سازنده خود به دوستانتان کمک کنید
  • آزادانه هر نصیحتی که می دانید مفید است را مطرح کنید – ترکیب بندی، نورپردازی، ویرایش و…

کاندید این هفته بخش نقد عکس (برای مشاهده سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید):

عکس

مشخصات عکس :

  • دوربین: Canon EOS 5D Mark III
  • لنز: canon 24-105mm f/4L
  • دیافراگم: f/5.6
  • سرعت شاتر: ۱/۸۰sec
  • حساسیت سنسور: ISO-1000
  • فاصله کانونی: ۲۸mm

عکاس: آقای پویا درخشان

لطفا نظر خود را در قسمت نظرات، پایین همین صفحه، مطرح نمایید. شما چگونه چنین صحنه یا عکسی را به طور متفاوتی به تصویر می کشیدید؟ تشکر فراوان از همه عزیزانی که هفته گذشته در این بخش دیدگاهشان را مطرح نمودند.

سازنده ترین نظرات در سایت به شکل برجسته ای نمایش خواهند یافت. شما هم می توانید با کلیک روی این لینک عکس خود را برای بخش نقد ارسال نمایید.

عکس هفته گذشته

نظرات شما

  1. قاسم محمودی

    ۱۰ شهریور ۱۳۹۸

    سمفونی مرگ!نامی که من برای این اثر قرار میدم.مردی در حال رهبری گروه ارکستر میباشد و در مقابلش دودکشهای بزرگ و پر از دود کارخانه ها قرار دارد.انگار فرد بجای رهبری گروه ارکستر دارد میزان و زمان خروج دود از دودکشها رو رهبری میکند.کاری که بشر چند دهه مشغول انجامش است.تن سیاه و سفید اثر سردی بیشتری به بیننده القا میکند که نکته قوت اثر میباشد.استفاده از مایه رنگ و نقش عکسهای قدیمی میتواند تاکید بر انجام این کار از دیر باز باشد.شایداستفاده از بوکه در اطراف شخص تنهابرای زیبایی عکس بوده که خوب تاثیر چندانی ندارد و بهتر بود حذف شود.استفاده از کادر مربع سوژه را محدود کرده و شاید بهتر بود از کادربندی مستطیل استفاده میشد.
    به امید موفقیت بیشتر

  2. نیما

    ۹ اردیبهشت ۱۳۹۷

    عکس بسیار عالیه به خصوص موضوع عکس بهش برتری میده ولی اینکه زیاد ادیت شده یکم ارزش عکس رو کاهش میده

  3. جعفر غیاث پور

    ۲۷ مرداد ۱۳۹۶

    عکس حرف های زبادی برای گفتن دارد سوژه خلاقانه است. عکاس از تمام انرژی اش برای بیان مفهوم عکس استفاده کرده. به نظرم سمفونی تکراری زندگی روزمره شاید عنوان مناسبی برای تصویر باشه. دودکش های کارخانه ها می نوازند هر روز و ما کار می کنیم برای پولی که بهایش نابودی محیطمان هست

  4. mn2886

    ۲۸ تیر ۱۳۹۶

    به صورت خلاصه عکس خلاقانه و ارزشمندی هست. با ادیت مناسب که از افکت نگاتیو قدیمی استفاده کرده تونسته مفهوم عکس رو برسونه.ارکستر تخریب محیط زیست به رهبری انسان!!!

  5. Mehdi

    ۲۸ تیر ۱۳۹۶

    عکس از سوژه ی خوبی برخوردار هست. ولی ویرایش بیش از حد و وجود عناصر نسبتا زیادی که بعدا به تصویر اضافه شدن، موجب ایجاد فاصله بین نگاه بیننده و سوژه ی عکس شدن. و تا حدودی باعث پرتی حواس بیننده از موضوع اصلی شدن.

  6. Zizi

    ۲۷ تیر ۱۳۹۶

    واقعا این عکس با لازم بود با همچین دوربینی گرفته بشه؟موضوعش خوبه.اما به نظرم با موبایل هم میشد گرفت.چون نود و نه درصد عکس فتوشاپ هست‌


لطفا نظرتان در مورد مطلب را در اینجا مطرح نمایید. اگر سوالی دارید، در بخش پرسش و پاسخ مطرح نمایید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *