پشت صحنه‌ی عکاسی : Jeremy Walker بینش خود را در مورد نیویورک تغییر میدهد

گاها، زمانی که انتظارش را ندارید عکس های بی نظیری خلق می‌شوند. Jeremy Walker از پیشکسوتان عکاسی منظره در این نوشتار توضیح می‌دهد که چگونه سفرش به نیویورک برای عکاسی از معماری‌ها به تجربه‌ی کاملا متفاوتی ختم شد.

عکس فوق از تیر‌های چوپی پوسیده شده و باقی مانده از لنگرگاهی قدیمی در رودخانه‌ی هادسون – نیویورک است.

اوایل امسال من تصمیم به عکاسی از معماری‌های نیویورکی داشتم و به جای اقامت در منهتن، آپارتمانی را در حومه‌ی شهر اجاره کردم.

هر وقت که من از این مکان می‌گذشتم به آن توجه نمی‌کردم.

ولی در پایان کار در بین راه کمی بر این تیرها و تخته‌های چوبی وقت گذاشته و توانستم تصاویر جالبی را از آنها بدست بیاورم.

یک یا دو ساعت را در یک صبح آفتابی بر آن وقت گذاشتم و سعی کردم تمامی حالت‌های جزر و مد و وضعیت‌های نوری را امتحان کنم و در این بین رهگذران با تعجب به من نگاه می‌کردند!

با وجودی که برای گرفتن چنین عکس‌هایی باید برنامه ریزی خوبی داشته باشید ولی همچنان شانس و اقبال نیز نقش مهمی را بازی می کنند. من تنها دو روز زمان برای عکاسی داشتم و عکس‌هایم مبتنی بر جزر و مد بودند.

خوشبختانه آب‌های هادسون با من همکاری کردند. اگر جزر خیلی مرتفع بود تیرهای چوبی در زیر آب مدفون می‌شدند و اگر خیلی هم کم ارتفاع می‌بودند، تبدیل به جنگل تاریکی می‌شد.

نور نیز خیلی خوب بود و ابرهای خاکستری از برخورد نور مستقیم خورشید جلوگیری می‌کرد، بنابراین هیچ نور شدیدی و قابل توجهی دیده نمی‌شد.

یکی از مشکلات عکسبرداری در شهرهای بزرگ و به ویژه برخی از شهرهای حومه امنیت است و همیشه باید مواظب خودتان باشید تا خطری شما را تهدید نکند.

خوشبختانه در این بخش از این لنگرگاه قدیمی دوربین‌های امنیتی نصب شده بودند و نگهبانهایی حضور داشتند. در واقع رهگذران کمتر شروع به گفتمان یا به پرسش کشیدن موضوع عکسبرداری من می‌کردند.

آنها متوجه نبودند که از یک نوردهی طولانی استفاده میکنم و اجازه می‌دهم تا آب به صورت موجوار در اطراف تیرهای چوبی لنگرگاه حرکت کند.

با استفاده از LEE Big Stopper نوردهی را افزایش دادم و با قرار دادن سرعت شاتر بر ۳۰/۱ آب را به اندازه کافی محو کردم ولی تا جایی که جزئیات سطح آن معلوم باشد. همچنین با نوردهی مناسب و کم توانستم جزئیات حفره‌های شبح وار دور دست را نیز به تصور بکشم.

تجهیزات این عکاسی خیلی ساده بودند، من از یک دوربین Nikon D3X با یک لنز تیلت شیفت (Tilt-Shift) مدل Nikkor 45mm و سه پایه‌ی Gitzo استفاده نمودم.

با استفاده از لنز تیلت شیفت شما می‌توانید با چرخاندن لنز به پایین عمق میدان را بر حداکثر قرار دهید.

برای افزایش نوردهی از یک ۳۰ام ثانیه به ۳۰ ثانیه من از یک LEE Stopper استفاده کردم و سپس عکس را در فوتوشاپ سیاه و سفید نمودم.

در ضمن عکسبرداری در رودخانه‌ی هادسون و نگاه کردن به لنگرگاه‌ متروکه واقعا سرگرم کننده بود.

جرمی جلسه ای در PhotoLivev 2014 در زمینه عکسهای منظره‌ای پاناروما دارد.

م

منبع


لطفا نظرتان در مورد مطلب را در اینجا مطرح نمایید. اگر سوالی دارید، در بخش پرسش و پاسخ مطرح نمایید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *