عکاسی نقاشی با نور تکنیک هنری بسیار باشکوه

نقاشی با نور (light painting) در سال های اخیر به یک تکنیک هنری بسیار باشکوه تبدیل شده است. بسیاری از نقاشان نور به سبک و استایل اختصاصی خودشان رسیده اند، که بدون شک این با مشاهده آثارشان قابل تشخیص و آشکار است. در این نوع عکاسی خلاقیت و رسیدن به سبک شخصی خودتان، اهمیت فراوانی دارد و رسیدن به نتایج دلخواه قطعا زمان زیادی خواهد برد. در ادامه این مطلب لنزک شما عزیزان را به تماشای عکس هایی دیدنی از نقاشی با نور دعوت می کنیم.

جان پاروینن (Janne Parviainen) عکاس و نقاشی اهل فنلاند است. او یکی از مطح ترین هنرمندان نقاشی با نور است که کارهایش در مجلات و سایت های زیادی از جمله نشنال جئوگرافیک و اخبار یاهو منتشر شده است.

مشخصات عکس :

  • دوربین: DSLR-A850
  • دیافراگم: f/13
  • سرعت شاتر: ۱۴۶۴sec
  • حساسیت سنسور: ISO-100
  • فاصله کانونی: ۱۷mm

عکاسی از نقاشی با نور (light painting photography) یک فرم هنری است و عکس های نقاشی با نور با حرکت دادن منابع نوری مختلف مقابل دوربینی که روی نوردهی طولانی تنظیم شده (سرعت شاتر آهسته، حتی تا ۵۰ دقیقه) ساخته می شود. وقتی که دوربین روی سرعت شاتر طولانی مدتی تنظیم شود، عکاس این فرصت را دارد تا منبع نوری، مثل چراغ قوه یا لامپ های LED، را مقابل آن حرکت دهد یا به اصطلاح با نور نقاشی کند. به همین جهت است که به این عکاسان، نقاشان نور نیز گفته می شود.

اگر به این نوع عکاسی علاقه مند شده اید و مایلید آن را شروع نمایید، کار را با تماشای دو ویدیو «آموزش مقدماتی تکنیک عکاسی نقاشی با نور» و «ترفند عکاسی: نقاشی با نور» آغاز نمایید و برای کسب الهام بیشتر کار های سایر هنرمندان را تماشا نمایید. در این راه، سعی و خطای فراوانی پیش روی شماست و ممکن است رسیدن به نتیجه مطلوب سال ها به طول انجامد. پس این کار را با عشق و علاقه انجام دهید و از تک تک مراحل آن لذت ببرید. امیدواریم که شاهد سبک و استایل ویژه خود شما باشیم.

در ادامه شما عزیزان را به دیدن نقاشی با نور هایی تماشایی منتشر شده توسط سایت ۵۰۰px دعوت می کنیم:

مشخصات عکس های فوق و پروفایل عکاس هایشان

https://iso.500px.com/13-epic-light-painting-shots-on-500px

نظرات شما

  1. رضوان

    ۵ تیر ۱۳۹۴

    سلام حدمت مدیر محترم …عکس اول که نوشته سرعت ۱۴۶۴سکند اون چه جوری هست مگه سرعت بالا نیست؟؟؟؟خواهشا یه کم بازترش کنید

    1. Aydin

      ۵ تیر ۱۳۹۴

      خب درسته دیگه . گفته ۱۴۶۴ sec نه اینکه ۱/۱۴۶۴ . یعنی حدودا” ۲۴ دقیقه شاتر باز مونده .


لطفا نظرتان در مورد مطلب را در اینجا مطرح نمایید. اگر سوالی دارید، در بخش پرسش و پاسخ مطرح نمایید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *