آموزش ژست های عکاسی پسرانه

می خواهید بدانید که دقیقا چطور باید به سوژه های پسر در عکاسی پرتره ژست دهید؟ این مطلب لنزک برای شماست. این مطلب برای ژست دادن به پسر ها، از سن مدرسه گرفته تا بزرگسال، ایده هایی در اختیار شما قرار داده و همراه با مثال تصویری به آموزش هر یک از این ایده ها می پردازد.

یکی از بهترین راه ها برای اینکه شخصی که دارید از او عکس می گیرید را واقعا واقعا عصبی کنید این است که به او راهنمایی کافی برای اینکه چطور ژست بگیرد ندهید. اکثر مردم در شروع زمانی که عکس های آنها گرفته می شود کمی دستپاچه هستند، و اگر دستورالعمل های خوب در مورد اینکه چطور بنشینند یا دست های خود را کجا قرار دهند از شما نگیرند، کم کم احساس بدتری پیدا می کنند.

از طرف دیگر، اگر کاری کنید که سوژه شما بیش از حد «ژست گرفته» به نظر برسد، عکس ها بسیار خشک و مصنوعی به نظر خواهند رسید. دانستن اینکه چه موقع به سوژه خود جهت بیشتری بدهید و چه موقع تنها از او بخواهید که به طور طبیعی بنشیند، می تواند سخت باشد. به همین دلیل است که داشتن چهار یا پنج ایده ژست گیری کلی در هر جلسه عکاسی (حتی اگر تنها عکاسی از کودکانتان باشد) ایده خوبی است.

من همیشه به دنبال ایده های ژست جدید هستم، بنابراین فکر می کنم شما ممکن است از من به خاطر اشتراک برخی از ژست های خاصم قدردانی کنید. این ژست ها برای پسران، از سن مدرسه گرفته تا بزرگسال خوب جواب می دهند. چند عکس نمونه اول در جلسه عکس یک دبیرستان گرفته شده اند که من چند روز پیش در آن شرکت کردم و بسیار سرگرم کننده و جالب بود. (برای مشاهده ایده های ژست دخترانه اینجا کلیک کنید).

مردم به طور کلی از اینکه تنها در وسط ناکجاآباد بایستند تا عکس آنها گرفته شود، احساس واقعا عجیبی پیدا می کنند. یک راه واقعا خوب برای شروع ژست دادن به مدل این است که از سوژه خود بخواهید به پشت در مقابل یک دیوار یا حصار بنشیند.

از او بخواهید زانوهایش را خم کند تا پاهایش مستقیما در مقابل او به هم نچسبند، سپس هم سطح با چشمانش دولا شوید و چند عکس فوری بگیرید.

گرفتن انواع عکس ها از یک ژست ایده خوبی است، بنابراین بعد از اینکه یک عکس تمام قد گرفتید، یک عکس کلوزآپ نیز بگیرید. برای این عکس بعدی من از سوژه ام خواستم تا زانوهایش را به اندازه کافی نزدیک به بدنش بکشد تا بتواند بازوهایش را بر روی آنها قرار دهد، و فقط کمی رو به جلو خم شود. من در سمت راست او ایستادم (با این حال کمی خم شدم) تا یک عکس کلاسیک از سر او بگیرم که زیاد رسمی به نظر نرسد.

در اینجا کلوزآپ دیگری وجود دارد، اما این بار سوژه در نزدیکی یک دیوار ایستاده و کمی به سمت آن تکیه داده است. کمی خم شدن به یک طرف کمک می کند تا عکس طبیعی تر و پویاتر به نظر برسد. من همیشه از سوژه ام می خواهم تا بیشتر وزن خود را بر روی یک پا قرار دهد (حتی اگر من در حال گرفتن یک عکس تمام قد نباشم) چون اکثر ما به طور طبیعی اینگونه می ایستیم.

نشاندن سوژه تان بر روی چمن، تعدادی از ژست های مختلف را ممکن می سازد که طبیعی به نظر می رسند، با مزیت اضافه شده پس زمینه ای تک رنگ (چمن) که بافت کافی برای جالب بودن دارد، اما نه آنقدر که با سوژه رقابت کند. از سوژه خود بخواهید تا به پهلو دراز بکشد، سر خود را روی دستش قرار دهد (از او بخواهید دستش را مشت کند و سرش، نه صورتش، را بر روی آن قرار دهد – به این طریق دستش جلوی دید ما از صورت او را نمی گیرد).

در حالتی که او روی چمن می نشیند، مطمئن شوید که یک عکس از بالای سطح چشمانش از او بگیرید. اینکه از کسی بخواهید رو به بالا به شما نگاه کند، یک نمای بسیار عالی از چشمانش به شما خواهد داد. معمولا وقتی که سوژه ای لبخند می زند، چشم های او کمی بسته می شود – ایستادن در بالای سر او به غلبه بر این مشکل کمک می کند.

چند ایده ژست گیری دیگر برای پسران:

گاهی اوقات از سوژه خود بخواهید تا به یک فاصله دور از شما نگاه کند. این کار به خصوص در شرایط نوری چشمگیرتر، مانند نمونه زیر، به خوبی جواب می دهد.

سرگرمی یا ورزش مورد علاقه خود را با گرفتن یک عکس سیلوئت باحال در غروب خورشید، به تصویر بکشید.

در اینجا نمونه دیگری از یک سوژه نشسته با پاهای کشیده شده به سمت بدن خود وجود دارد (بچه های کوچکتر معمولا انعطاف پذیرتر بوده و قادر هستند زانوهای خود را بیشتر به بدن خود نزدیک کنند). باز هم عکاسی از بالا بر روی چشم ها تاکید می کند.

من معمولا از پسرها می خواهم تنها انگشت شست یک دست خود را در یک جیب قرار دهند (هر دو دست داخل جیب برای بچه های کوچک خوب به نظر می رسد، اما برای سوژه های بزرگتر فقط یک دست جذاب تر است). قرار دادن کل دست در جیب زیاد خوب به نظر نمی رسد چون به نظر می آید که دست در عکس قطع شده است.

نگه داشتن پاها/زانوها در سطوح مختلف در یک عکس نیز ایده خوبی است. از سوژه خود بخواهید وقتی که در یک وضعیت نشسته قرار دارد، تنها یکی از زانوهایش را بالا بکشد.

امیدوارم این ایده ها به شما کمک کنند

م

منبع

برگرفته از: itsalwaysautumn


لطفا نظرتان در مورد مطلب را در اینجا مطرح نمایید. اگر سوالی دارید، در بخش پرسش و پاسخ مطرح نمایید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *