آموزش عکاسی از سایه ها به شکل قلب

در این آموزش کوتاه لنزک به شما نشان می دهیم که چگونه سایه حلقه را به شکلی هنری تحریف کنید تا یک قلب ایجاد شود. این تکنیک سایه قلبی شکل حلقه در سایت های فروش عکس بسیار محبوب است. در ادامه مطلب با ما همراه شوید.

یکی از راه های ایجاد تصاویر فاین آرت شیک، استفاده از تکنیک های نورپردازی هوشمندانه برای ایجاد اَشکال جالب با سایه هاست.

تصاویر سایه «قلب حلقه» برخی از رایج ترین عکس های فروخته شده و یک جزء اصلی از کارت های تبریک هستند و در این پروژه ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه افکت کلاسیک سایه قلب حلقه را با قرار دادن یک حلقه بین صفحات یک کتاب باز، از نو خلق کنید.

این افکت با قرار دادن یک منبع نور واحد در پشت حلقه به دست می آید، به طوری که یک سایه در صفحات به وجود می آورد، و منحنی های کتاب باز سایه را طوری تغییر شکل می دهند که به جای این که بیضی شکل شود، به شکل قلب در می آید.

شکل دقیق سایه بسته به عوامل مختلفی از جمله قدرت و محل قرار گیری نور و موقعیت حلقه و دوربین شما متفاوت خواهد بود، بنابراین شما باید روی این عوامل کار کنید تا به نتیجه ای که می خواهید برسید.

آموزش گام به گام عکاسی از سایه ها

۱

نورپردازی کنید

برای به دست آوردن بهترین نتایج، یک منبع نور قوی را در پشت کتاب قرار دهید. ما از یک چراغ Manfrotto LED کوچک استفاده کردیم، اما یک لامپ رومیزی قابل تنظیم زاویه نیز خوب عمل می کند.

۲

به سایه شکل بدهید

منبع نور را بالا ببرید تا سایه به شکل یک قلب باریک درآید، و از کمی بالاتر از سایه با یک زاویه کم عکس بگیرید، به طوری که سایه به خوبی مشخص باشد.

۳

عمق میدان

برای اطمینان از این که هم حلقه و هم سایه در فوکوس هستند، یک دیافراگم متوسط مانند f/5.6 تنظیم کنید. از حالت نمای زنده (Live View) استفاده کنید تا به شما کمک کند عکس خود را ترکیب بندی کرده و بر روی آن فوکوس کنید.

بهترین ترکیب بندی را به دست آورید

اگرچه صاف قرار دادن حلقه بر روی صفحات کتاب ساده ترین راه برای ایجاد افکت سایه قلبی شکل است، اما قرار دادن حلقه به صورت عمودی، شکل قلب برجسته تری به شما خواهد داد.

مطمئن شوید که فضای زیادی را در اطراف حلقه و سایه اش خالی باقی می گذارید، به طوری که بتوانید تصویر را برای ایجاد ترکیب بندی مورد نظر کراپ کنید.

م

منبع

برگرفته از: Digital Camera World

نظرات شما

  1. مجید طریقتی

    ۲۴ دی ۱۳۹۴

    با سلام
    مطالب انتخابی خیلی جالب و کاربردی و خوب هستند.
    متشکر

  2. مجید طریقتی

    ۲۴ دی ۱۳۹۴

    سلام
    خسته نباشید.
    میخواستم بدونم برای اینکه یک کتاب عکاسی خارجی را ترجمه و چاپ کنم چه بایدبکنم.
    ممنون میشوم راهنمایی بفرمایید.
    با تشکر


لطفا نظرتان در مورد مطلب را در اینجا مطرح نمایید. اگر سوالی دارید، در بخش پرسش و پاسخ مطرح نمایید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *