فراخوان ارسال عکس و شرکت در نمایشگاه گروهی عکاسی روز های زندگی

نمایشگاه گروهی عکاسی «روز های زندگی» که موضوع آن سبک مستند اجتماعی با رویکرد عناصر مثبت و زیبای زندگی روزمره (daily life) می باشد، ۵ اسفند ماه در تهران برگزار می گردد. شرکت در این نمایشگاه عکاسی برای عموم آزاد بوده و شما برای ارسال آثار تا ۱۰ بهمن ماه فرصت دارید. برگزاری نمایشگاه از آثار منتخب، چاپ بر روی شاسی و اهداء گواهی از امتیاز های این نمایشگاه عکاسی است – همچنین در روز اختتامیه کتاب نمایشگاه نیز به راهیافتگان و بازدیدکننده های محترم تقدیم می گردد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه ارسال آثار، شرایط و مکان برگزاری به ادامه این مطلب لنزک مراجعه نمایید.

بخش هایی از گفتگوی سعید فدائیان، دبیر نمایشگاه گروهی عکاسی «روز های زندگی»، با قدس آنلاین:

«روزهای زندگی» روزمره گی های اجتماعی مردم از دریچه دوربین است. مطابق با تعریف وی، عکس مستند، عکسی است که بتوان آن را در سه گروه قرار داد و واجد سه ویژگی بصری باشد. «شهودی، پندآموز، بحث برانگیز». یعنی هدفش ارایه ی یک تصویر شفاف از وقایع روزمره که بتواند مطلبی را به ببینده بیاموزد و ارتقای سواد بصری اش را در پی داشته باشد. همچنین تفاهم مخاطب را در یک نقطه نظر خاص ایجاد نماید. جنبه استنادی و واقع گرایانه عکس هم که در واژه مستند آشکار و عیان است.

هدف عمده ی برگزاری این نمایشگاه و موارد مشابه، پیوند، آشتی و ارتقای معرفت بصری افراد جامعه است. رفع چند گانگی های کاذب در سطوح جامعه است. مردم کوچه و بازار تصویری مخدوش از عکاس در ذهن شان پرورش داده که موظفیم این نگرش را با مشارکت خود جامعه هنری عکاسان از بین ببریم. تلقی مردم از عکاس یعنی خبرنگار(حتی جاسوس!) و یا فردی که دوربین به دست با زدن شاتر مشکل آفرینی می نماید؛ ایجاد مزاحمت می کند. البته این تصور حتی نسبت به عکاسان رسانه هم صادق نیست. بسیاری از دوستان بنده هم در حوزه عکاسی مطبوعات و رسانه فعالیت می نمایند و بنا بر رسالت خبرنگاری موظف به پوشش خبری هستند. به عنوان مثال در دوره نوسانات بازار ارز اگر فردی در چهار راه استانبول با دوربین حتی از آسمان عکاسی نماید شاید با واکنش قهرآمیز دلالان ارز روبرو شود. چرا؟! چون با این تصور که شاید هدف از عکاسی معرفی و شناسایی و یا تهیه گزارش چالشی از دلالان ارز باشد. حال آنکه شاید در همان لحظه و در مقابل یک عکاس خبری، تعداد زیادی عکاس مستند اجتماعی حضور داشته باشند که صرفا می خواهند به ثبت هنری یک عکس با موضوع مستند اجتماعی بپردازند. طبیعی است در این شرایط چنین نمایشگاه هایی می تواند نقش آئینه ای را ایفا کرده که بینندگانش یعنی همان مردم کوچه و بازار می توانند خود را در آن جستجو نمایند.

فراخوان نمایشگاه گروهی عکاسی «روز های زندگی»

  • شرکت برای عموم آزاد است.
  • تصاویر هر شرکت کننده می تواند حداکثر ۱۰ عکس بافرمت jpg و با کیفیت ۳۰۰ dpi به نشانی ایمیل dayslife4@gmail.com ارسال نماید.
  • عکسهای ارسالی می توانند رنگی یا سیاه و سفید باشند و ویرایش عکسها تاحدی که سندیت آن را خدشه دار نکند.
  • لازم به ذکر است که درج مشخصات عکاس(نام و نام خانوادگی ،تاریخ تولد، رزومه هنری،شماره تلفن همراه و ثابت،عنوان ،زمان و مکان ثبت اثر را در قالب یک فایل word )به همراه عکسهای ارسالیشان، الزامی است.
  • آخرین مهلت ارسال آثار: ۱۰ بهمن ماه ۱۳۹۴
  • زمان داوری آثار: ۱۵ بهمن ماه ۱۳۹۴
  • زمان برگزاری نمایشگاه: ۵ اسفند ماه ۱۳۹۴

برای مطالعه متن کامل فراخوان دوره چهارم از نمایشگاه گروهی عکاسی «روز های زندگی»، به سایت نمایشگاه مراجعه نمایید (اینجا کلیک کنید).

دبیرخانه

خیابان پیروزی، خیابان شکوفه، خیابان شهید کاظمی، جنب بوستان گلزار فرهنگسرای اخلاق، طبقه دوم نگارخانه کلک خیال

تلفن: ۳۳۳۵۰۰۶۰

نظرات شما

    1. saeidpix

      ۷ بهمن ۱۳۹۴

      هنوز سه روز فرصت مونده
      محدودیت همیشه خلاقیت میاره
      موفق باشید

  1. EKStudio

    ۵ بهمن ۱۳۹۴

    بیخیال، حسش نیست تو این روزهای خاکستری و آلوده…


لطفا نظرتان در مورد مطلب را در اینجا مطرح نمایید. اگر سوالی دارید، در بخش پرسش و پاسخ مطرح نمایید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *