۴ راه برای مقابله با مشکل پرش آینه دوربین

آیا در گرفتن عکسهای واضح با استفاده از لنز های سوپر تله مشکل دارید؟ حتی وقتی که از سه پایه استفاده می کنید؟ علت این مشکل شما پرش آینه دوربین است. در این آموزش کوتاه ۴ راه برای مقابله با این مشکل را به شما یاد خواهیم داد.

در عکاسی ماکرو، ثابت ماندن دوربین در استفاده از لنز های تله بسیار ضروری است. استفاده از یک سه پایه محکم می تواند در این امر مؤثر باشد، اما پرش آینه می تواند برای دوربین های DSLR مشکل ساز باشد. چون بالا رفتن ناگهانی آینه برای رسیدن نور به سنسور دوربین می تواند باعث محو شدن تصویر شود

اکثر دوربین های DSLR قابلیت قفل کردن آینه را دارند، یا در یکی از حالت های عکاسی، یا به صورت وسیله ای جدا از دوربین، و یا به صورت یک حالت عکاسی مجزا. اگر از شاتر بیسیم استفاده می کنید، کلیک کردن دکمه شاتر آن برای بار اول تنها آینه را بالا می برد و عکسی نمی گیرید، بنابراین می توانید با کمی صبر کردن بعد از دفعه اول دکمه شاتر آن را بزنید تا در حالی که آینه بالا است عکس بگیرید.

۱

Mirror Lockup

در اکثر دوربین های Canon SLR قدیمی تنظیمی با عنوان Mirror Lockup موجود است که می توانید با استفاده از آن آینه را بالا نگه دارید. اما در دوربین های حرفه ای، این قابلیت در یکی از حالت های عکاسی موجود است.

۲

تایمر دوربین

اگر شاتر بیسیم ندارید استفاده از عکاسی تأخیری و تنظیم تایمر دو ثانیه ای Canon می تواند گزینه خوبی برای مقابله با پرش آینه باشد.

۳

قابلیت Mirror Up

در بعضی دوربین های Nikon قابلیتی با عنوان Mirror Up وجود دارد که مانند دوربین های Canon کار می کند، با این تفاوت که به صورت یک حالت عکاسی است و نمی توان از آن همزمان با تایمر دوربین استفاده کرد.

۴

تأخیر در نوردهی

برای کسانی که شاتر بیسیم ندارند استفاده از قابلیت تاخیر نوردهی (Exposure Delay) هم می تواند مناسب باشد، با فعال کردن این قابلیت بعد از تأخیر یک ثانیه ای (یا در بعضی دوربین ها بیشتر) و بعد از بالا رفتن کامل آینه دریچه شاتر باز خواهد شد و نور به سنسور خواهد رسید.

م

منبع

برگرفته از: Digital camera world

نظرات شما

  1. EKStudio

    ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵

    روی D3200 چنین گزینه هایی پیدا نکردم.
    اصلا این امکان رو داره؟

  2. مجتبی ایزدی

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۲

    تشکر از سلیقه و ذوق هنریتون، عکسای فوق العاده ای هستن


لطفا نظرتان در مورد مطلب را در اینجا مطرح نمایید. اگر سوالی دارید، در بخش پرسش و پاسخ مطرح نمایید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *