عکس‌کاوی #۸: تکنیک ساده نتایج خیره کننده – عکاسی از گل رز

کمی نور، چند قطره آب و مقداری dodging و burning در فتوشاپ، تنها موارد برای ثبت عکس رز تماشایی فوق بوده اند. عکسی که منتخب ویراستاران سایت ۵۰۰px شد و بیش از ۱۲ هزار بازدید داشته است. در زیبایی عکس فوق شکی نیست، اما نکته این است که توسط عکاسی مبتدی و با تکنیک و تجهیزات عکاسی ساده به تصویر کشیده شده است. در این شماره از عکس کاوی لنزک، داستان پشت این عکس را از زبان عکاس اثر خواهید خواند.

دیدن اینکه چنین عکس برجسته ای محبوب شده است تعجب برانگیز نیست، اما چیزی که واضح نیست این است که چقدر ساده به تصویر کشیده شده است. عکاس مبتدی Jonathan Schraysshuen این عکس را با دوربین کانن ۶۰D و لنز کیت ۵۵-۱۸ میلیمتری و یک فلاش حلقه ای گرفته است.

جاناتان می گوید:

«دسته ای از گل ها را روی میز اتاق نشیمن داشتم و وقتیکه از کنارشان رد می شدم این رز زیبا توجهم را جلب کرد. به سرعت من را وادار کرد که زیباییش را به تصویر بکشم.»

بنابراین او مقداری آب روی گلبرگ ها اسپری می کند، فلاش حلقه ایش را بر می دارد، دیافراگم را تا f/25 می بندد و عکس می گیرد:

برای تماشای عکس در اندازه بزرگ روی آن کلیک نمایید.

مشخصات عکس

  • عکاس: Jonathan Schraysshuen
  • دیافراگم: f/25
  • سرعت شاتر: ۱/۲۰۰ ثانیه
  • ایزو: ۱۰۰
  • فاصله کانونی: ۲۴ میلی متر
  • دوربین: Canon EOS 60D

ویرایش

بقیه کار داج و برن کردن کاملا ساده در فتوشاپ (dodging و burning) برای برجسته سازی جزئیات بود. جاناتان توضیح می دهد: «هدف من این بود که تا می توانم جزئیات را نمایش دهم». بنابراین او قسمت های روشن را داج کرده (dodging – روشن تر کردن) و سایه ها را برن می کند (burning – تیره تر کردن). سپس کمی تنظیمات روی رنگ و کنتراست، شارپ کردن عکس و یک وینیت (vignette) سریع.

نتایج شگفت انگیز همیشه به تجهیزات حرفه ای و یا ساعت ها ویرایش در فتوشاپ نیاز ندارند. عملا وقتی ما در مورد اجسام بی جان (still life) صحبت می کنیم، گاهی یک گل زیبا درست روی میز اتاق نشیمن منتظر ماست… کافیست آن را ببینیم.

صفحه Jonathan Schraysshuen در سایت ۵۰۰px

https://500px.com/jonathan-s

م

منبع

برگرفته از: ۵۰۰px

نظرات شما

  1. Mohammad Sadat

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۴

    Ajab chizi shode 😐 Das khosh


لطفا نظرتان در مورد مطلب را در اینجا مطرح نمایید. اگر سوالی دارید، در بخش پرسش و پاسخ مطرح نمایید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *