نقد عکس #۱۴۱

«نقد عکس» نام یکی از بخش های لنزک است. در بخش نقد عکس، که آخر هفته ها برگزار می شود، ما عکس ارسالی یکی از خوانندگان عزیزمان را منتشر می کنیم و از شما خواهش می کنیم که انتقادات سازنده خود را در مورد آن مطرح نمایید. این یک راه عالی برای یادگیری بیشتر در مورد عکاسی، مطرح کردن دیدگاه ها و نقد شدن عکس خود شماست. در ادامه از شما برای شرکت کردن در این بخش و مطرح کردن نظرتان در مورد عکس نقد شماره ۱۴۱ دعوت می کنیم.

قوانین ساده این بخش

  • گاهی ما عمدا عکس هایی که بی عیب نیستند را انتخاب می کنیم، پس لطفا با انتقادات سازنده خود به دوستانتان کمک کنید
  • آزادانه هر نصیحتی که می دانید مفید است را مطرح کنید – ترکیب بندی، نورپردازی، ویرایش و…

کاندید این هفته بخش نقد عکس (برای مشاهده سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید):

عکس

مشخصات عکس :

  • دوربین: Canon EOS 6D
  • دیافراگم: f/6.3
  • سرعت شاتر: ۱/۲۵۰sec
  • حساسیت سنسور: ISO-100
  • فاصله کانونی: ۱۱۰mm

عکاس: آقای محمد عباسی

قصد داشتید چه چیزی را به تصویر بکشید؟

تلاش برای گذران زندگی.

لطفا نظر خود را در قسمت نظرات، پایین همین صفحه، مطرح نمایید. شما چگونه چنین صحنه یا عکسی را به طور متفاوتی به تصویر می کشیدید؟ تشکر فراوان از همه عزیزانی که هفته گذشته در این بخش دیدگاهشان را مطرح نمودند.

سازنده ترین نظرات در سایت به شکل برجسته ای نمایش خواهند یافت. شما هم می توانید با کلیک روی این لینک عکس خود را برای بخش نقد ارسال نمایید.

مروری بر نقد عکس هفته گذشته

یکی از دیدگاه های برجسته هفته گذشته: امیر: با سلام، بی شک هر تلاشی در ثبت لحظات حساس ستودنی است. این این عکس از منظر تلاش و تیزبینی عکاس قابل ستایش است. اما چند نکته: ۱- لحظه ثبت عکس لجظه بسیار مناسبی است. لحظه ای که پرنده منقار خود را باز کرده و میوه (سنجد یا عناب) لای منقار قرار گرفته است. ۲- پس زمینه به خوبی فلو شده است. ۳- از بد شانسی عکاس رنگ پس زمیته تقویت کننده پیش زمینه نمی باشد. رنگ آبی یا بهتر بگویم سایا (Cyan) رنگ مکمل قرمز و حتی قهو ای (رنگ پرنده) نبوده و از نظر ترکیب بندی رنگ به کار لطمه زده است. فرم بدن پرنده و جهت نشستن آن چندان که باید زیبا نیست که این هم از بد شانسی عکاس است چرا که در آن لحظه قطعا مجال تغییر جا را نیافته است. ۴- خشکی برگ درخت که میتوانست مکمل رنگ قرمز باشد (رنگ سبز برگها) نیز از قوی بودن عکس کاسته است. ۵- شاید عکاس بهتر بود با کراپ اندکی ترکیب بندی را تقویت نماید اگرچه اینکار احتمال خارج شدن سایز عکس از اندازه های متداول را به همراه خواهد داشت. کراپ در بسیار از موارد میتواند موارد اجتناب ناپذبر در هنگام عکاسی را حذف نماید. در پایان با شکیبایی به کار رفته در ثبت این عکس، قطعا عکاس عکسهای قویتری را در آینده به ثبت خواهد رساند.

لنزک: نقد فوق یکی از نقد های برجسته مطرح شده در هفته گذشته می باشد. ما سعی می کنیم هر هفته یکی از نقد های سازنده خوانندگان عزیزمان را در این قسمت معرفی کنیم، اما قطعا قضاوت در مورد «برجسته ترین» نقد بر عهده شما است. از این رو توصیه می کنیم شما نیز تمامی این نقد ها را مطالعه بفرمایید. برای مطالعه تمامی نقد های مطرح شده در هفته گذشته، روی عکس فوق کلیک کرده و به پایین صفحه مراجعه نمایید.

نظرات شما

  1. fateme_sh73

    ۳ آذر ۱۳۹۵

    عکس رو با تمام وجود نفس کشیدم …
    ممنون از عکاس محترم

  2. javad_toosi

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۵

    سلام به لنزک عزیز
    آقا یه سوال همین یه دونه نظر رو کاربرا ارسال کردن ؟؟

  3. gholam reza,kh

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۵

    سلام به همه لنزکی ها و عکاس عزیز
    به نظر من اگر کادر بیشتر به سمت چپ متمایل میشد_ هم جهت با پرتاب تور ماهیگیری_شاید نگاه بیننده بیشتر به سمت انتظار برای به دام انداختن ماهی و “تلاش برای زندگی” کشیده میشد…
    و تشابه رنگ زرد تور و رنگ تیره طناب حاشیه تور ماهیگیری با رنگ زرد پیراهن و رنگ سیاه شلوار و چهره آفتاب سوخته ماهیگیر, بسیار زیباست و شاید دارای این مفهوم باشه که تور, تکه ای از وجود مرد ماهیگیره که با هدف “تلاش برای زندگی” به درون آب انداخته میشه
    احتمالا عکس در زمانیکه هوا غبارآلوده بوده گرفته شده و نور عکس چندان کافی نیست ولی همین غبار هوا و انعکاس این غبار بر آب شاید برگرفته از غبار زندگی سخت ماهیگیر باشه… کسی چه میدونه
    سپاس


لطفا نظرتان در مورد مطلب را در اینجا مطرح نمایید. اگر سوالی دارید، در بخش پرسش و پاسخ مطرح نمایید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *