نکاتی درباره عکاسی از ارتفاع

عکاسی از ارتفاع – از کوهی بالا بروید یا بر نردبانی بایستید تا به عکستان پرسپکتیوی جدید ببخشید. در این مطلب لنزک در مورد روش و ابزار این نوع عکاسی به شما بیشتر خواهیم گفت.

زیبایی عکاسی در این است که شما به هیچ چیز در روش عکاسی تان محدود نشده اید. شما می توانید با هر تعداد نوری که بخواهید بازی کنید، فیلتر اضافه کنید، از ژل های رنگی استفاده کنید و یا هر ابزار دیگری که ظاهر عکستان را تغییر می دهد به کار بگیرید و تجربه کنید. اما اگرچه ابزار های بسیار زیادی انتظار می کشند تا شما از آنها استفاده کنید، راهی ساده برای تغییر ظاهر عکستان، عکاسی از بالا است.

عکس بالا منظره ای از بالای هتل Marina Bay Sands – عکاس: دیوید کلاپ – www.davidclapp.co.uk

ابزار:

یک لنز تله برای نزدیک کردن مناظر به شما و یک لنز واید برای عکاسی از کل منظره یک شهر عالی است. یک سه پایه می تواند در استفاده از لنز های بلند مفید باشد اما ضروری نیست، کمااینکه استفاده از سه پایه در برخی مکان ها نیز ممنوع است. اگر در شب عکاسی می کنید، دوربینی که امکان عکاسی در شب خوبی به شما بدهد، مثل کنون EOS 70D با ایزوی ۱۲۸۰۰، بسیار مفید است. به علاوه این دوربین قابلیت تغییر زاویه LCD را دارد که هنگام عکاسی با یک سه پایه بلند یا وقتی دوربین را بالای سرتان گرفته اید به کار می آید.

روش :
مکان

به دنبال نزدیک ترین آسمان خراش نگردید. کافی است به آخرین طبقه ساختمانتان بروید و عکاسی از شهر را شروع کنید. احتمالا بیشتر از آنچه به نظر می رسد به زحمت می افتید، زیرا ساختمان های زیادی وجود دارند که منظره ای در اختیار شما قرار نمی دهند و یا به اندازه کافی پنجره برای مشاهده بیرون ندارند. با این حال ناامید نشوید.

اگر به سفر رفته اید، به احتمال زیاد اتاق شما بالکنی دارد که بتوانید چند عکس بگیرید و یا اگر هتلتان این امکان را دارد، همراه با تجهیزاتتان به سقف آن بروید و در گوشه ای به عکاسی بپردازید. فقط در صورتی این کار را انجام دهید که مجاز باشد و گرنه با چند چهره در هم کشیده و خشن مواجه خواهید شد! به دنبال سکو های دید (در ساختمان های بلند)، پل ها و حتی چرخ و فلک هایی که از شهر سر کشیده اند باشید. یک چرخ و فلک معمولا نیم ساعت طول می کشد تا یک دور کامل بزند که زمان خوبی برای عکاسی در اختیار شما قرار می دهد.

نمایی جدید

عکاسی از بالای یک ساختمان مستقیما به سمت پایین، که صد ها بار توسط افراد مختلف اجرا شده است، عکستان را فورا متمایز می سازد و این فرصت را به شما می دهد که چند خیابان اطراف را همراه با شکل ها و الگو هایی که معمولا دیده نمی شود در عکستان داشته باشید. از آن زاویه شما قادر می شوید سایه ها را ببینید که چگونه شکل گرفته اند و به شما کمک می کند به عکستان بافت اضافه کنید. اگر به اندازه کافی از شهر دور نشده باشید، ساختمان ها از دید شما اغلب در یک سطح هستند و چیزی سبب تمایز پیش زمینه از پسزمینه نمی شود. برای رفع این مشکل، به دنبال چیزی باشید که با قرار گرفتن آن در پیش زمینه، سبب جذاب شدن عکستان شود.

کمی بالاتر

اگر ارتفاع شما کم است چرا چند پله بالاتر نمی روید و یا بر دیواری نمی ایستید تا از منظره ای که همیشه می بینید فرار کنید. برای مثال به دنبال یک راه پله مارپیچی باشید. چنین چیزی خوب جواب می دهد اما بار ها و بار ها عکاسی شده و به شکل کلیشه در آمده است. پس حواستان را جمع کنید.

سعی کنید از یک تپه یا قله در اطراف شهر بالا بروید تا با عکاسی از آنجا منظره ای از شهر داشته باشید.

کلوزآپ

به دنبال ساختمانی مهم و برجسته باشید و از لنز تله خود استفاده کنید تا عکسی کلوزآپ از آن بگیرید. این ساختمان می تواند یک کلیسا، مسجد و یا یک استادیوم فوتبال باشد.

از زمین جدا شوید

اگر می خواهید مجموعه عکسی از نگاه یک پرنده (پرسپکتیو چشم پرنده) تهیه کنید چرا پرواز با یک کایت را امتحان نمی کنید؟ همراه دوربینتان از میان آسمان عکس های خاص و ویژه بگیرید. اگرچه ما این کار را به شما توصیه نمی کنیم!

م

منبع

برگرفته از : Ephotozine


لطفا نظرتان در مورد مطلب را در اینجا مطرح نمایید. اگر سوالی دارید، در بخش پرسش و پاسخ مطرح نمایید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *