پروژه عکاسی: شخصی که با یک دست جلو مکان های معروف پاریس عکس گرفته

رقاص سبک Hip Hop با نام مستعار Kapstand عکس هایی عجیب اما خاص در کنار مکان های معروف پاریس با ایستادن بر روی یک دست گرفته است. نکته خاص عکس های او استفاده از نشانه های پاریس در پس زمینه عکس هایش است. این مجموعه عکس به درستی The OneHandStand Project (پروژه ایستادن بر روی یک دست) نامگذاری شده. تکنیکی که Kapstand در عکس ها از آن استفاده کرده در Hip Hop با نام Freezing معروف است. اگر بخواهد این تکنیک را به درستی انجام دهد، باید بدن خود را ثابت نگه دارد و اصلاً تکان نخورد. در ادامه این مطلب لنزک عکس های بیشتری از این پروژه مشاهده خواهید کرد.

تکنیک Freezing طوری است که باید تمام تحرکات بدن را از بین برد، و معمولاً این کار را برای جذابیت بیشتر در شرایطی انجام می دهند که انجام دادنش کار سخت تری باشد، مانند ایستادن بر روی یک دست. برای همین به این کار Freezing (یخ زدن) می گویند که باید تمام بدن از حالت تحرک به حالت ثابت یا یخ زده در بیاید. Freezing معمولاً شامل حرکاتی پیچیده و سخت است، که در آمدن به آن شکل کار ساده ای نیست.

Kapstand این مجموعه را چند ماه قبل وقتی که از شمال شرقی فرانسه به پاریس سفر کرد، شروع کرد. او می خواست به شکلی خاص مکان هایی که در پاریس از آنها بازدید کرده بود را ثبت کند، که قصد داشت این عکس ها را در اینستاگرام – Instagram بگذارد. بدین شکل بود که با توجه به تجربه ای که در زمینه Hip Hop داشت به فکر ژست گرفتن به شکل Freezing افتاد.

Kapstand از کارهای Murad Osmann و مجموعه عکس های از پشت سر در مجموعه “FollowMe” الهام گرفت، و این باعث شد به شکل ایجاد کاری به مانند امضا در کارهایش بیفتد. Kapstand در تمام عکس های این مجموعه پشتش به دوربین است و صورتش دیده نمی شود، که این کار حس گمنامی و مرموز بودن را در عکس ها ایجاد می کند.

تا اینجا بیشتر عکس های Kapstand در پاریس گرفته شده، اما او قصد دارد روزی این کار را در نقاط مختلف جهان نیز انجام دهد. تکنیک Freezing او هم جالب توجه است، چرا که با توجه به اینکه روی تنها یک دست ایستاده توانسته تقریباً در تمام عکس ها به صورت کاملاً عمودی خودش را نگه داشته و ژست ثابتی بگیرد. این تکنیک او تقریباً به اندازه سازه های اطراف او چشم گیر است، سازه هایی مانند Eiffel Tower، The Louvre و یا حتی Arc de Triumph، که تعداد اندکی از نشانه های شهر پاریس هستند.

م

منبع

برگرفته از: Exposure guide


لطفا نظرتان در مورد مطلب را در اینجا مطرح نمایید. اگر سوالی دارید، در بخش پرسش و پاسخ مطرح نمایید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *