چگونه از یک منشور برای ثبت عکس های عروسی خلاقانه استفاده کنیم

آیا به دنبال ایده یا راهکاری خلاقانه برای عکاسی از مراسم عروسی هستید؟ این آموزش لنزک برای شماست. در این مطلب ریچ هاومن (Rich Howman) که عکس خلاقانه فوق از عروس و داماد را ثبت کرده و برنده مسابقه عکاسی جامعه بین المللی عکاسان عروسی حرفه ای (ISPWP) شده، در مورد خلاقیت در عکاسی از مراسم عروسی صحبت می کند. ریچ می گوید پرتره های خلاقانه زمان بر هستند و ممکن است پسند هر عروس و دامادی نباشند، بنابراین در کنار گرفتن عکس های طبیعی چند عکس خلاقانه نیز ثبت می کند. او در این مطلب تکنیک اش در استفاده از یک منشور برای ثبت عکس های عروسی خلاقانه را آموزش داده است.

قبل از این که به لوازمی که نیاز دارید، لنزی که من استفاده کردم و نحوه بازتاب نور بر روی تکه های شیشه و کریستال بپردازیم، می خواهم چند نکته مهم را روشن کنم.

زوج مناسب

پیدا کردن زوج مناسب برای این نوع عکس بسیار مهم است، و من واقعا در این مورد استرس دارم. این عکس های تجربی و اغلب بسیار انتزاعی در عرض یک دقیقه گرفته نمی شوند، مگر این که شما فوق العاده با استعداد، بسیار با تجربه یا خوش شانس باشید – و من هیچ کدام از این موارد نیستم. من مجبورم برای رسیدن به این تصاویر سخت کار کنم و گاهی اوقات اصلا خوب از کار در نمی آید و من از خیر آن می گذرم.

به علاوه این عکس ها چیزی نیستند که هر کسی بپسندد. عروس ها مجذوب اغواکنندگی (فریبندگی) خود می شوند، و هیچ کس منکر زیبایی آنها نمی شود، اما آنها در واقع برای ۹۹% از مراسم عروسی خود چیزی کاملا متفاوت می خواهند. هنگامی که بحث «پرتره های خلاقانه» در مراسم عروسی مطرح باشد، من هر دو نوع عکس را می گیرم. در مورد من اشتباه برداشت نکنید، من هم عاشق لحظه های بسیار طبیعی هستم و هم عکس های خلاقانه انتزاعی. همه ما طبق یک سنت کار می کنیم و هیچ فرقی با هم نداریم – گاهی اوقات من از قوانین استفاده می کنم و گاهی اوقات آنها را از پنجره به بیرون پرت می کنم.

بیشتر بخوانید: تعریف عکاسی انتزاعی – آموزش راهکار هایی برای ثبت عکس های انتزاعی

این عکس دیگری است که در همان مراسم عروسی ۱۰ دقیقه بعد از عکس بالا گرفته شد. مشتری هر دو سبک را می خواست. تنها تفاوت، موقعیت زوج نسبت به نور است؛ در تصویر برنده بالا من بر اساس هایلایت های (قسمت های روشن) قوی که به طور مستقیم از نور آفتاب به صورت آنها برخورد می کرد، نوردهی کردم. در تصویر زیر آنها را در سایه باز قرار دادم تا یک نوردهی تمیز و متعادل به چهره های آنها بدهم.

زمان گذاشتن (صرف وقت)

من به تازگی یک عکاس برجسته دیگر را از انگلستان دعوت کردم تا همراه من در مراسم عروسی عکاسی کند و ما پرتره های خلاقانه ای گرفتیم. قبل از روز عروسی جزئیات آنچه را که زوج از او انتظار داشتند برایش توضیح داده بودم. بعد از این که کار ما تمام شد او به من گفت، «اگر قرار بود من این کار را در یک مراسم عروسی انجام دهم، دچار حمله قلبی می شدم.»

ایجاد این عکس ها می تواند وقت گیر باشد و بسیار مهم است که زوج در جریان کاری که من سعی دارم برای آنها انجام دهم قرار داشته باشند و همکاری کنند. من این کار را روز قبل از عروسی انجام می دهم.

تمرین با منشور

روز عروسی هرگز زمان تمرین عکاسی نیست. زمان امتحان کردن و یادگیری نحوه عکاسی از طریق یک منشور هم نیست!

آزمایش کردن با یقین و اطمینان یک چیز است، و تمرین کردن در مراسم عروسی یک شخص دیگر کاملا چیز دیگری است.

من زمان زیادی را صرف کنجکاوی بازیگوشانه در خانه برای رسیدن به غیرممکن ها و امتحان کردن تنظیمات مختلف برای شرایط نوری نامناسب می کنم، که می توانم بعدا در طول یک مراسم عروسی به آنها مراجعه کنم. من با دوربینم در طول مراسم عروسی آزمایش می کنم، اما هیچ وقت با هزینه زوج تمرین نمی کنم.

لنزک: قطعا نمی شود گفت لطفا یک بار دیگر چون من عکس نگرفتم عروسی بگیرید، نباید به قیمت از دست دادن ثبت لحظات مهم به تمرین پرداخت.

تکنیک

توضیح عکاسی با استفاده از منشور بسیار ساده است، اما استفاده از این روش کمی پرزحمت است. کاملا به چیزی که سعی دارید به آن برسید بستگی دارد، بنابراین این تنها یک راهنمای «شروع سریع» و نحوه ایجاد عکس بالاست..

با نوردهی از سوژه آنطور که می خواهید، شروع کنید. در این عکس من از نور خورشید برای نورپردازی زوج و منشور به طور همزمان استفاده کرده ام. خورشید در سمت چپ دوربین قرار دارد و تقریبا مستقیم به سمت لنز می تابد. در داخل خانه یا در نور کم، من باید هم سوژه و هم منشور را نورپردازی کنم (البته بسته به آنچه که می خواهید به دست آورید).

نورپردازی منشور در زاویه مناسب مهم است، در غیر این صورت شما نور درهم و برهمی به دست می آورید که همه جا پخش می شود، چون یک منبع نور تک نقطه ای است. پنل های نور LED کارساز نیستند و همچنین آنها در واقع چندین منبع نور کوچک هستند. در عکسی که من اینجا دارم در مورد آن صحبت می کنم، خورشید منبع تک نقطه ای من بود.

استفاده از منشورهای شیشه ای و کریستال با کیفیت چیزی است که به نظر من واقعا مهم است. هرچه از نظر نوری (اپتیک) واضح تر باشد بهتر است. خودتان را با پلاستیک ارزان قیمت یا شیشه درجه پایین خسته نکنید، اینها نور را به اندازه کافی شکسته و بازتاب نمی کنند.

من با لنزهای پرایم کار می کنم و خود منشور باید واقعا نزدیک لنز قرار داده شود. من هود یا سایبان لنز را برمی دارم تا اجازه دهم منشور درست هم سطح لنز قرار گیرد. سپس تغییرات کوچکی در موقعیت منشور یا لنز ایجاد می کنم که بازتاب ها و شکست های اطراف را به روی سطح تصویر حرکت دهم (منتقل کنم). دیافراگم صحیح بسته به آنچه که سعی دارید به دست آورید مهم است. من مطمئنم افراد زیادی هستند که می توانند به شیوه ای بسیار علمی تر به من بگویند که دقیقا چرا این کار جواب می دهد، بنابراین لطفا در پایان اگر نکته مفیدی برای اضافه کردن به این موضوع دارید، در قسمت دیدگاه ها بنویسید.

چیزی که اغلب از من سوال می شود این است که چطور می توانم در یک عکس اینطور بی نقص لنز فِلِیر (lens flare) را درست بر روی زوج یا سوژه قرار دهم. بسیاری از افراد فکر می کنند که من بعدا در طول پس پردازش آن را اضافه می کنم – نه این کار را نمی کنم. سخت است اما غیر ممکن نیست و به تنظیمات کوچک زیادی برای منشور و نور نیاز دارد.

لنزک: لنز فِلِیر (lens flare)، درخشش یا روشنایی خیره کننده ایست که به دلیل عکس گرفتن به سمت خورشید یا تابش نور خورشید به لنز پدید می آید. این پدیده معمولاً به صورت رنگهای روشن لایه ای و یا اشکالی نورانی شبیه به دیافراگم در تصویر ایجاد می شود (معمولاً هنگام استفاده از لنز های واید) – حتی اگر خورشید خود در کادر نباشد. در بعضی لنز ها احتمال به وجود آمدن این هاله های نورانی بیشتر است، و وقتی از فیلتر های عکاسی روی لنز دوربینتان استفاده می کنید، ممکن است به شکل بزرگتر و قوی تری به وجود بیایند. با اینکه اغلب به عنوان پدیده ای ناخواسته یا به عنوان مشکلی که باید جلوگیری شود از آن یاد می شود، همانطور که در این مطلب مشاهده نمودید می تواند استفاده های خلاقانه ای نیز داشته باشد و عکاس به طور عمد در پی ثبت آن در عکس یا اضافه کردنش در مرحله ویرایش باشد.

گاهی اوقات هنگام عکاسی در نور شدید، پایین نگه داشتن دکمه «پیش نمایش عمق میدان» به شما اجازه خواهد داد تا در واقع فلیر یا اشعه ها را در لنز و از منشور ببینید، که پس از آن می توانید آن را در جایی که می خواهید بر روی تصویر قرار دهید. به یاد داشته باشید که این تمام چیزی است که شما در نور شدید خواهید دید و باید تصویر را به طور معمول قبل از انجام این کار ترکیب بندی کنید، و به خاطر بسپارید که سوژه در کجای کادر قرار داشت.

گفتم که این کار می تواند روند پرزحمتی داشته باشد! این عکس با عکاسی از طریق چراغ های تزئینی ایجاد شد که جای خوبی برای شروع یادگیری و آزمایش قبل از اضافه کردن منشور است.

در پایین، عکس های تمرینی تا رسیدن به عکس نهایی فوق را مشاهده می نمایید.

همین روند برای عکاسی از جزئیات کوچک نیز صادق است. در اینجا من در محل کارم در حال عکاسی از حلقه های عروسی با استفاده از یک منشور هستم. این یک چیدمان ساده با استفاده از دو پنل LED و تعدادی چراغ تزئینی است. عکس ها این مسئله را بهتر نشان می دهند – عکس نهایی در انتها قرار دارد.

با مسابقه عکاسی جامعه بین المللی عکاسان عروسی حرفه ای (ISPWP) بیشتر آشنا شوید.

نویسنده: ریچ هاومن (Rich Howman)

صفحه اینستاگرام ریچ هاومن

instagram.com/elanimages

لطفا نظرتان در مورد مطلب را در اینجا مطرح نمایید. اگر سوالی دارید، در بخش پرسش و پاسخ مطرح نمایید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *