نحوه عکاسی از کهکشان راه شیری در بالای یک طوفان رعد و برق

من قبلا از ستاره ها در بالای طوفان های رعد و برق در دوردست عکس گرفته ام، اما هیچ وقت تصور نمی کردم که بتوانم از کهکشان راه شیری در بالای یک طوفان همراه با رعد و برق نزدیک عکاسی کنم. در حالیکه من در چهارم ماه ژوئن سال ۲۰۱۸ در شرق مونتانا به دنبال طوفان بودم، دقیقا این اتفاق افتاد.

ما حدود ساعت ۱۱ صبح خانه را ترک کردیم و حدود ۳ ساعت بعد به شهر مقصد رسیدیم و در آنجا غذا خوردیم و صبورانه منتظر ماندیم تا طوفان شروع شود. برخی از اولین طوفان ها حدود ساعت ۵-۴ بعد از ظهر شروع شدند، اما چیز چندان تاثیرگذاری که ارزش توجه داشته باشد وجود نداشت. ما تلاش کردیم تا در آن بعد از ظهر کمی از برق طوفان های اولیه را ثبت کنیم و چند عکس گرفتیم، اما هیچ چیزی زیاد هیجان انگیز نبود. در نهایت یک طوفان قوی تر در جنوب محل ما شروع شد و ما یک ساعت یا بیشتر به سمت جنوب رانندگی کردیم تا به آن موقعیت برسیم.

زمانی که به طوفان رسیدیم، فروکش کرده بود. هیچ چرخشی دیده نمی شد و داشت از شدت طوفان کاسته می شد. ما چند عکس از ساختار جالب طوفان گرفتیم و سپس به این نتیجه رسیدیم که دیگر رفتن به دنبال طوفان ارزشش را ندارد و وقت رانندگی چند ساعته به سمت خانه است.

ساختار جالب در پشت یک طوفان که در حال دور/تضعیف شدن بود.

همانطور که داشتیم سوخت گیری می کردیم، متوجه یک خط طوفان شدیم که به سمت شرق می رفت، و در نهایت از مسیر برگشت ما به خانه می گذشت. ما تصمیم گرفتیم به جای این که در جایی برای خوردن شام توقف کنیم، به طرف شمال برویم و سعی کنیم قبل از این طوفان به آن موقعیت برسیم تا بتوانیم چند عکس از رعد و برق بگیریم. متاسفانه، نتوانستیم به موقع به آن جای دور در شمال برسیم، بنابراین زمانی رسیدیم که باران شروع به باریدن کرده بود. با وجود این که نیمه شب بود، ما تصمیم گرفتیم ۳۰ دقیقه یا بیشتر منتظر بمانیم تا باران بند بیاید و بتوانیم چند عکس از رعد و برق بگیریم.

ما روی یک جاده خاکی/شنی زیر باران نشسته بودیم و صبورانه انتظار می کشیدیم. به محض این که باران بند آمد، بالا پریدیم و سه پایه هایمان را نصب کردیم. بعد از حدود ۱۰ دقیقه عکاسی، متوجه شدیم که ستاره ها دارند در آسمان صاف پشت طوفان نمایان می شوند. چند دقیقه بعد طوفان به اندازه کافی دور شد و آسمان صاف بالای سر ما نمایان شد. من بلافاصله شروع کردم چند عکس با آسمان شب و رعد و برق بگیرم، و هیچ خبر نداشتم که قرار بود در پشت دوربینم چه چیزی ببینم. چند عکس اول افتضاح از آب درآمدند (تصاویر زیر را ببینید)، چون من هنوز داشتم تلاش می کردم تا بهترین نوردهی را برای ثبت آسمان شب همراه با جزئیات پیدا کنم، در حالیکه از رعد و برق نیز عکس می گرفتم بدون این که بیش از حد آن را روشن کنم.

بعد از چندین عکس، متوجه شدم که بهترین کاری که می توانم بکنم عکاسی در ایزو ۲۵۰۰ با یک نوردهی ۲۵ ثانیه ای در f/2.8 (با استفاده از لنز Tamron 15-30mm و دوربینم Nikon D610 خودم) بود. همچنین نیاز داشتم که تنها یک اصابت رعد و برق در عرض آن ۲۵ ثانیه اتفاق بیفتد، در غیر این صورت طوفان بیش از حد روشن می شد. من بی وقفه با آن تنظیمات عکس می گرفتم، تا وقتی که دیگر رعد و برق ها از دید ما خارج شدند. با هر عکسی که می گرفتم، کهکشان راه شیری بیشتر و بیشتر قابل مشاهده می شد.

تصویر حاصل چیزی بود که من حتی تصور نمی کردم بتوانم آن را بگیرم. اگرچه من عاشق ثبت زیبایی طوفان های همراه با رعد و برق و کهکشان راه شیری هستم، اما هرگز فکر نمی کردم بتوانم از هر دو با هم در یک تصویر عکس بگیرم. من عکس را تقریبا به طور کامل در لایت روم ویرایش کردم، همانطور که عموما در مورد تمام عکس های نجومی تک نوردهی ام انجام می دهم، و از فتوشاپ تنها برای کلون کردن برخی مشکلات نویز جزئی در پیش زمینه استفاده کردم.

قبل از پس پردازش در لایت روم

تصویر نهایی بعد از اعمال تنظیمات در لایت روم

ممنون که این مطلب را خواندید!

نویسنده: کوری موتیس (Cory Mottice)

صفحه اینستاگرام کوری موتیس

www.instagram.com/_expl0rer_

لطفا نظرتان در مورد مطلب را در اینجا مطرح نمایید. اگر سوالی دارید، در بخش پرسش و پاسخ مطرح نمایید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *