۴ نکته برای خارج شدن از منطقه امنتان برای الهام گرفتن در عکاسی

آیا احساس می کنید کارتان تکراری و ملال آور شده است؟ شاید در شیوه عکاسی خود گیر کرده اید و احساس می کنید به بالاترین سطح توانایی های خود رسیده اید؟ نگران نباشید، همه ما گاهی اوقات چنین احساسی پیدا می کنیم. در اغلب موارد، تمام کاری که باید انجام دهید این است که از منطقه امنتان خارج شوید تا چالش های جدید و هیجان انگیزی در عکاسی خود پیدا کنید. در این آموزش چند نکته خواهیم گفت که شما را از منطقه امنتان بیرون می آورند تا در کار عکاسی الهام بگیرید، نکاتی که به پیشرفت و خلاقیت عکاسی شما کمک می کنند. در ادامه این آموزش عکاسی با ما همراه شوید.

۱

فاصله کانونی خود را تغییر دهید

همه ما یک فاصله کانونی ارجح داریم، یا به این دلیل که این تنها لنزی است که داریم، یا چون برای نوع عکاسی ای که انجام می دهیم از همه مناسب تر است. بنابراین مشکل این نیست که این ارجحیت را دارید، بلکه این است که بر بسیاری از رفتارهای عکاسی شما نیز تاثیر می گذارد. ممکن است فکر کنید که این چیز مهمی نیست، اما کار کردن با یک فاصله کانونی ثابت نسبت به یک لنز زوم، یا عکاسی با یک لنز واید نسبت به یک لنز تله، بسیار متفاوت است.

فاصله کانونی ای که استفاده می کنید بر فاصله فیزیکی که بین خودتان و سوژه نیاز دارید، تاثیر می گذارد. با یک لنز تله، می توانید دورتر باشید و باز هم جزئیات نزدیک را به دست آورید. یک لنز واید به شما اجازه می دهد تا صحنه بزرگتری را در کادر جای دهید، حتی اگر به سوژه خود نزدیک تر باشید. ایجاد این تغییر به این معنی است که باید در اطراف سوژه خود راه بروید و عکس بگیرید، که به شما کمک می کند تا پرسپکتیو ها و نقطه دیدهای جدید پیدا کنید. گاهی اوقات شما نمی توانید آنطور که نیاز دارید نزدیک تر یا دورتر شوید، که شما را مجبور می کند تا دوباره کادربندی کرده و به کل تصویر خود فکر کنید.

چیز دیگری که وقتی شما فاصله بین دوربین و سوژه را تغییر می دهید عوض می شود، عمق میدان است. عمق میدان به دیافراگم (f/stop)، فاصله دوربین تا سوژه و فاصله کانونی بستگی دارد. اگر شما دو عکس با یک دیافراگم یکسان بگیرید اما یکی از آنها با یک لنز واید و دیگری با یک لنز تله باشد، دومی عمق میدان کمتری خواهد داشت. اگر می خواهید این مفهوم را به طور دقیق تر متوجه شوید، توصیه می کنم «ویدیو آموزش ۳ عامل موثر بر عمق میدان در عکاسی» تماشا یا آموزش متنی «سه راه برای تاثیر گذاشتن بر عمق میدان به همراه آموزش تصویری» را مطالعه نمایید. در هر صورت، نتایج تصاویر شما ممکن است با آنچه که همیشه به دست می آوردید متفاوت باشد، و این امر ناگزیر شما را از منطقه امنتان خارج می کند.

۲

نوع عکاسی خود را تغییر دهید

یکی از زیبایی های عکاسی این است که می تواند بسیار متنوع باشد. شما عملا می توانید از هر چیزی عکس بگیرید. منظورم این نیست که هر عکاس می تواند همه نوع عکاسی انجام دهد. هر یک از آنها به مجموعه مهارت های خاص خود نیاز دارد، و به همین دلیل من این تمرین را توصیه می کنم.

شما می توانید یک عکاس مراسم عروسی، عکاس منظره، یا عکاس مواد غذایی باشید – مهم نیست. همیشه نوع دیگری از عکاسی هست که می توانید امتحان کنید. به عنوان مثال، اگر عکاس پرتره هستید، و همیشه با مردم سر و کار داشته اید، بروید کمی عکاسی معماری انجام دهید یا هر سوژه دیگری که نمی توانید آن را حرکت دهید یا کنترل کنید. اگر معمولا عکاسی ماکرو یا انتزاعی انجام می دهید، این بار کمی کادر را باز (واید) تر کرده و سعی کنید یک صحنه را به شیوه عکاسی شهری ترکیب بندی کنید. شگفت زده خواهید شد که چطور تغییر آنچه می بینید، طرز فکر شما را نیز تغییر می دهد. این کار ذهن شما را به روی فرصت های جدید باز می کند.

لنزک: بخش «ایده های عکاسی» لنزک، می تواند برای شروع به شما ایده بدهد.

به عنوان یک عکاس، مهم نیست تخصص شما چیست، شما با نور کار می کنید. با این حال، قطعا کار با نور استودیو در عکاسی از اجسام بی جان با استفاده از نور طبیعی در عکاسی از منظره بسیار متفاوت است. هیچ کدام از آنها بهتر یا آسان تر از دیگری نیست. آنها فقط متفاوت هستند، و در نتیجه به مهارت های متفاوتی نیاز دارند. نورپردازی استودیو به معنی یادگیری تنظیم همه چیز از ابتداست. شما مقدار و نوع نوری که می خواهید را ایجاد می کنید.

اما نور طبیعی به معنی یادگیری بهترین زمان روز، مقابله با شرایط آب و هوایی و غیره است. همچنین به معنی داشتن تجهیزات مناسب نیز می باشد. من نمی گویم که بروید و پول زیادی را خرج چیزی بکنید که ممکن است زیاد از آن استفاده نکنید، چون همیشه راهی برای انطباق و بداهه پردازی وجود دارد. این نیز بخشی از خارج شدن از منطقه امنتان است.

بیشتر بیاموزید: ۵ و نیم نکته برای شناخت نور در عکاسی و تسلط بر آن

۳

یک تغییر کوچک می تواند تفاوت زیادی ایجاد کند

شما می توانید با تغییر یک چیز کوچک از روال کار عکاسی خود، خلاقیتتان را گسترش دهید. زمانی از روز که معمولا بیرون می روید و عکس می گیرید را تغییر دهید، به مکانی که در فصل دیگری از آن بازدید کردید برگردید، یا وقتی از در بیرون می روید، در خلاف جهت همیشگی راه بروید. شرایط جدید یا مکان های جدید، باعث می شوند ایده های جدیدی به ذهنتان خطور کند.

۵ نکته برای عکاسی از طبیعت در فصل های مختلف

۴

تجهیزات خود را تغییر دهید

من قبلا به فاصله کانونی اشاره کردم، اما لنز تنها چیزی نیست که می توانید تغییر دهید تا خودتان را به چالش بکشید. یک دوربین متفاوت را امتحان کنید. منظورم این نیست که بروید یک دوربین دیگر بخرید. می توانید یک دوربین را برای یک روز اجاره کنید یا دوربین خود را با دوربین یک دوست تبادل کنید. شما می توانید به جای دوربین از گوشی خود استفاده کنید یا برعکس. ترکیب بندی هنگام عکاسی با دوربین فول فریم و کراپ سنسور متفاوت است. گرفتن تمام عکس های یک دوربین فیلم خور به جای نتایج (تقریبا) نامحدود و فوری دوربین دیجیتال، چالش برانگیز و سخت است. با این حال، مهم نیست از چه چیزی استفاده کنید (از تجهیزات معمول شما کمتر یا بیشتر حرفه ای باشد)، چیزی که اهمیت دارد این است که متفاوت باشد.

ن

نتیجه گیری

راه های زیادی برای بهبود و پیشرفت عکاسی و خلاقیت شما وجود دارد. برخی از این نکات را امتحان کنید. ببینید کدام یک از آنها برای شما مفید است. و آخرین توصیه من به شما: از گرفتن عکس های بد نترسید. بی دلیل نیست که منطقه امن شما، منطقه امنتان شده است. شما بر آن مسلط شده اید، آن را دوست دارید، و تصاویر عالی ایجاد می کنید. انتظار می رود که وقتی ژانر عکاسی خود را تغییر می دهید، به نتایج یکسانی نرسید – و به همین دلیل باید آن را امتحان کنید!

نویسنده: آنا میرلس (Ana Mireles)


لطفا نظرتان در مورد مطلب را در اینجا مطرح نمایید. اگر سوالی دارید، در بخش پرسش و پاسخ مطرح نمایید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *