ویدیو آموزش چند نوع چیدمان نورپردازی در عکاسی پرتره استودیویی

می خواهید با انواع نورپردازی در عکاسی پرتره آشنا شوید؟ یاد بگیرید که چطور پرتره های استودیویی را نورپردازی کنیم؟ در این ویدیو کریسی وایت از تیم خلاق COOPH چند الگوی نورپردازی یا چیدمان نورپردازی کاربردی را برای عکاسی پرتره در استودیو به شما آموزش می دهد. برای این آموزش کریسی از فلاش حرفه ای استفاده کرده اما شما می توانید از هر منبع نوری که در اختیار دارید استفاده نمایید. او اول با نور طبیعی شروع می کند و به شما نشان می دهد چطور با نور پنجره و یک رفلکتور نورپردازی پرتره تان را انجام دهید. سپس چیدمان های نورپردازی از پهلو یا بغل، نورپردازی پروانه ای، نورپردازی جدا کننده و نورپردازی از پشت را به شما آموزش می دهد. آموزش را با این ویدیو شروع کنید و سپس به کمک راهنمای «۲۴ چیدمان نورپردازی عکاسی پرتره استودیویی» که در همین مطلب آورده ایم با انواع نورپردازی در عکاسی پرتره آشنا شوید و حتما آن ها را تمرین کنید.

کریسی در این آموزش به نکته جالبی اشاره کرده است – اینکه چطور با تماشای عکس بفهمیم عکاس از چه چیدمان نورپردازی ای برای گرفتن عکس پرتره اش استفاده کرده است: او پیشنهاد کرده به چشم های مدل نگاه کنید و (اگر وجود داشته باشد) برق چشم یا کچ لایت (catch light) را ببینید. کچ لایت یا برق چشم چیست؟ بازتاب یا انعکاس نور در چشم مُدل یا سوژه است که می تواند به شما بگوید از چه اصلاح کننده نوری (مثلا سافت باکس…) استفاده شده است و حدودا منبع نور در کجا قرار گرفته بوده.

۲۴ چیدمان ضروری نورپردازی استودیویی

نورپردازی پرتره حرفه ای را با این ۲۴ چیدمان استودیویی مسلط شوید. برای مشاهده تصویر در اندازه بزرگ روی آن کلیک کنید. شما می توانید این راهنما را در دستگاه خود ذخیره کرده یا آن را چاپ نموده و در استودیو خود نصب نمایید تا همیشه آن را داشته باشید.


ویدیو: آموزش چند نوع چیدمان نورپردازی در عکاسی پرتره استودیویی


دانلود

یادگیری را ادامه دهید

برای کسب آموزش بیشتر در زمینه نورپردازی پرتره، مطالعه مقاله «آموزش راه اندازی استودیو عکاسی خانگی – نورپردازی متوالی یا سیستم های فلاش؟» لنزک و تماشای ویدیو «آموزش نکات و ترفند هایی برای استودیو عکاسی خانگی دست ساز شما» را به شما عزیزان توصیه می کنیم. شما همچنین می توانید سایر ویدیو های آموزنده تیم COOPH را با کلیک در اینجا مشاهده نمایید.


لطفا نظرتان در مورد مطلب را در اینجا مطرح نمایید. اگر سوالی دارید، در بخش پرسش و پاسخ مطرح نمایید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *