عکاسی در فرودگاه

عکاسی در سفر، چه کسی است که از چنین کاری لذت نبرد؟ اما مانند تمام چیز های دیگر در زندگی، بدون سختی نمی توان به نتیجه مطلوبی رسید. برای عکاسی از سفر، شما باید واقعاً به سفر بروید، و در بسیاری از موارد، سفر با هواپیما و انتظار در فرودگاه قسمت معمولی از سفر است.

هیچ کس دوست ندارد ساعت ها در فرودگاه منتظر بماند، هواپیمای او با تأخیر حرکت کند، دیر به هواپیما برسد یا به هر دلیل دیگری در فرودگاه برای ساعت ها منتظر بماند، اما این اتفاقی است که زیاد پیش می آید. اما این انتظار می تواند برای ما متفاوت باشد، برای ما که علاقه زیادی به عکاسی داریم. به جای اینکه در فرودگاه بنشینیم و فقط منتظر بمانیم، می توانیم با انجام کاری که به آن علاقه داریم خودمان را سرگرم کنیم. این کاری است که من در فرودگاه می کنم و باور کنید زمانی که دوربین به دست دارم و خودم را در فرودگاه مشغول می کنم زمان بسیار سریعتر می گذرد.

اگر در قسمت هایی که عکاسی ممنون است عکس نگیرید، با راه رفتن و عکس گرفتن نباید مشکلی برایتان رخ دهد. من در ابتدای شروع این کار کمی مضطرب بودم، مخصوصاً در آمریکا، اما هیچوقت برایم مشکلی پیش نیامد.

حتماً فکر می کنید در فرودگاه چیز جذابی برای عکاسی وجود ندارد. کمی بیشتر فکر کنید، اتفاقاً فرودگاه به دلیل وجود فرم ها، اشکال و رنگ ها جای مناسبی برای عکاسی است.

همیشه در فرودگاه صحنه های بسیار زیبایی در اطراف هواپیما وجود دارد که می توانید از داخل هواپیما و از پنجره از آنها عکس بگیرید، فقط باید حواستان را برای عکاسی از سوژه های مناسب جمع کنید. عکس زیر را با iPhone گرفتم. در آن روز دوربین را به همراه نداشتم و با عجله وارد هواپیما شده بودم. آن روز باران می آمد و با خودم فکر کردم قطرات باران روی پنجره می توانند جذاب باشند.

به معماری های خاص هم دقت داشته باشید. ممکن است یک معماری مدرن باشد یا یک بنای تازه ساخته شده و یا حتی یک ترمینال کوچک برای خارج شدن از هواپیما. آرام راه بروید و به دنبال مکان هایی باشید که ظاهر خاصی به فضا داده اند. زمانی که سوژه مناسبی برای عکاسی پیدا کردید، وقت خود را بگذارید، زوایای مختلف را بررسی کنید و اگر لازم بود برای رسیدن لحظه ای مناسب منتظر بمانید تا بتوانید عکس خوبی بگیرید.

معمولاً در سالن های انتظار فرودگاه ها دیوار های شیشه ای وجود دارد. عکاسی از این شیشه ها می تواند سوژه بسیار مناسبی باشد و عکس های بسیار زیبایی را به همراه داشته باشد. فقط زمان عکاسی از این منظره حواستان به نورسنجی دوربین باشد، چرا که به دلیل روشن بودن فضای بیرون در طول روز با نورسنجی در فضای داخل، فضای بیرون از پنجره بیش از حد روشن می شود، ولی اگر روی فضای بیرون نورسنجی کنید احتمالاً اجسام داخل فرودگاه ضد نور (سیلوئت) خواهند شد. با عکس گرفتن به این شکل کنتراست بسیار زیبایی در عکس خواهید داشتو در گرفتن این عکس می توانید با ژست و فیگور افرادی که در داخل فرودگاه هستند اشکال جالبی از ایستادن یا راه رفتن آنها بسازید. عکس های ضد نور همیشه می توانند عکس های بسیار زیبایی باشند.

می توانید از راهرو ها، غذا خوری ها، سالن انتظار و یا فروشگاه های فرودگاه هم عکس بگیرید. سوژه های بسیار زیادی برای عکاسی وجود دارد و می توانید از خیلی جاها عکس بگیرید و حتماً این امر بهتر از بیکار نشستن و سر رفتن حوصله تان است. شما به هر حال باید زمان زیادی را در فرودگاه منتظر بمانید، پس چرا با عکاسی در فرودگاه و گذراندن وقت به گذشتن این زمان سرعت ندهید؟

دفعه بعد که در فرودگاه منتظر هواپیما بودید، دوربین خود را بردارید و عکس بگیرید. به شما قول می دهم که خوش خواهد گذشت.

توجه: تمامی نکاتی که در این مطلب به آنها ذکر شده پیشنهادات نویسنده بوده و شما برای عکاسی در فرودگاه باید به قوانین و مقررات فرودگاه و کشوری که در آن قرار دارید توجه کنید. ممکن است از شما بخواهند عکس نگیرید. فرودگاه یک محل عمومی نیست و شما لزوماً نمی توانید از هر کجای آن و یا از هر فردی که خواستید عکس بگیرید.

م

منبع

برگرفته از: digital photography school


لطفا نظرتان در مورد مطلب را در اینجا مطرح نمایید. اگر سوالی دارید، در بخش پرسش و پاسخ مطرح نمایید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *