نقد عکس #۶۲ – معرکه گیری پهلوان + پیشنهاد تازه برای بخش نقد عکس

عکس امروز بخش نقد لنزک را آقای سعید فداییان برای ما ارسال نموده اند. این عکس از نمایش یا به بیان برخی معرکه گیری پهلوانی است که مردم در اطرافش جمع شده اند. متاسفانه ایشان اطلاعات نوردهی و مشخصات دوربین را برای ما ارسال نکرده اند، اما می خواهیم نظر شما را در مورد این عکس جویا شویم. لطفا دیدگاه خود را در مورد نقاط مثبت و منفی این عکس و چگونگی بهبود آن در بخش نظرات با ما و دوستانتان در لنزک مطرح نمایید.

از همه دوستانی که در این بخش فعال بوده و برای ما عکس ارسال نموده اند تشکر می کنیم. همچنین از عزیزانی که وقت می گذارند و با نقد عکس ها به پیشرفت عکاسی دوستانشان کمک می کنند تشکر می کنیم. در هفته های اخیر انتقادی را برای بخش نقد عکس مطرح نموده بودید که واقعا به جاست. انتقادی مثل: «چرا عکس ارسالی من منتشر نشده» و یا «عکس های من خوب نبوده که منتشر نشده؟». ما واقعا دوست داریم که تک تک عکس های شما عزیزان را منتشر کنیم، اما برنامه زمانی به ما این امکان را نمی دهد و به ناچار باید از بین عکس های ارسالی شما تعدادی را انتخاب و منتشر کنیم. اما برای این موضوع چاره ای اندیشیده ایم و در حال کار کردن بر روی آن هستیم.

دو راه وجود دارد:

لطفا در صورت امکان عکس های خود را علاوه بر ارسال آن ها برای ما (info@lenzak.com) در صفحه فیسبوک لنزک (https://www.facebook.com/lenzak.photography) منتشر نمایید (با ذکر مشخصات دوربین و تنظیمات و جملاتی در باب عکس). اینگونه کاربران لنزک که صفحه فیسبوک را لایک نموده اند عکس شما را دیده و لایک می کنند و نظرشان را مطرح می نمایند. ما نیز در صفحه فیسبوک و سایت این موضوع را بازتاب می دهیم و از کاربران لنزک برای نقد عکس ها دعوت خواهیم کرد.

راه حل دوم ایجاد بخشی در سایت برای آپلود عکس ها، رای و امتیاز دهی و ارسال دیدگاه است که کاربران عضو بتوانند در پروفایل خود عکس ها و توضیحاتشان را منتشر نمایند. سپس در بخش نقد عکس پر امتیاز ترین و محبوب ترین عکس ها نمایش خواهند یافت. که در حال حاضر ما در حال کار کردن روی این بخش هستیم.

پیشنهاد می کنیم تا زمان راه اندازی بخش جدید سایت، انتشار عکس ها در صفحه فیسبوک را آغاز نماییم. بعد از راه اندازی بخش جدید با منتشر کردن لینک عکس هایتان (آن هایی که در لنزک آپلود کرده اید) در فیسبوک می توانید نظرات بیشتری را جویا شوید و فعالیتمان را در شبکه اجتماعی فیسبوک نیز ادامه دهیم.

قوانین ساده این بخش

  • گاهی ما عمدا عکس هایی که بی عیب نیستند را انتخاب می کنیم، پس لطفا با انتقادات سازنده خود به دوستانتان کمک کنید
  • آزادانه هر نصیحتی که می دانید مفید است را مطرح کنید – ترکیب بندی، نورپردازی، ویرایش و…

عکس نقد امروز (برای مشاهده سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید)

نظرات شما

  1. setarhngfid

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴

    عکس خیلی شلوغه و بیننده رو خسته میکنه..سوژه خیلی مناسبه اما اگه زاویه بهتری داشت مسلما بهتر بود..

  2. مجتبی

    ۱۴ فروردین ۱۳۹۴

    عکس معنا و مفهوم خاصی ندارد. شاید اگر از تاثیر هنری عمق میدان استفاده میشد عکس خوبی میشد

  3. فرزین

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۳

    با توجه به موضوع عکس و استفاده از حالت سیاه و سفید دوربین بسیار جالب است ، کادر بندی خوبی دارد، با توجه به چهره و انقباض عضلات شخص ، عکس در بهترین زمان ثبت شده. ولی به دلیل استفاده نکردن از فلاش و یا محدودیت جابجایی عکاس چهره شخص وضوح کافی ندارد ، و به دلیل روشن بودن و وضوح خودروی سمت چپ تمرکز بیننده از پهلوان به سمت خودرو که بعید میدانم هدف عکاس بوده منحرف میشود.

  4. Jaber_kakaei

    ۳۰ آذر ۱۳۹۳

    در یخش عکس های اجتماعی عکس خوبیه/ کادر بندی / موضوع / عمق زیبای عکس / دو دستگی آدمها، خانم ها و آقایان / سیاه سفید کردن / فوکوس مناسب نیست چون فوکوس تقریبا کلی هست یه مقدار اگه در ادیت سیاهی کم میشد صورت سوژه اصلی (پهلوان) واضح تر میشد …

  5. hmdlavafi

    ۲۹ آذر ۱۳۹۳

    عکس دارای موضوع و مفهوم مشخص هست اما یک اثر هنری نیست و بیشتر شبیه عکس های خبری شده.

  6. منصور نورعلی آهاری

    ۲۹ آذر ۱۳۹۳

    سلام
    شاید اگر چهره پهلوان مشخص تر بود و فوکوس بیشتری بر روی آن بود عکس جالب تر می شد مطمئنا در این عکس سوژه اصلی خود پهلوان و زور زدنش است


لطفا نظرتان در مورد مطلب را در اینجا مطرح نمایید. اگر سوالی دارید، در بخش پرسش و پاسخ مطرح نمایید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *