انتخاب بادی و لنز

اگر مایلید تا از پاسخ ها به این پرسش از طریق ایمیل مطلع شوید، آن را دنبال یا Follow نمایید. لطفا جواب خود را در قسمت «به این سوال پاسخ دهید» بنویسید (تا کاربران دیگر بتوانند به آن امتیاز دهند).

سلام به همگی
دوست دارم افراد با تجربه جواب سوالمو بدن.
بنده بعد از سالها کار با دوربین های کراپ سنسور و البته کانن قصد دارم تجهیزات و به روز کنم.بنده عکاس آزاد هستم.به طور تخصصی کاره پرتره-پرتره مستند-پرتره خیابانی انجام میدم.علاقه ای هم به عکاسی از طبیعت ندارم.و اما سوال
قصد دارم به فول فریم مهاجرت کنم.۲ انتخاب پیش رو دارم.
بادی نیکون دی۸۱۰ +تامرون ۷۰-۲۰۰ اف ۲٫۸ جی۲
بادی ۶دی مارک۲+کانن ۷۰-۲۰۰ اف ۲٫۸ تایپ۲
تا الان نیکون نداشتم.طی بررسی هایی که کردم دی ۸۱۰ واقعا از شارپی بالایی برخورداره امکانات بسیار خوبی داره.تامرون هم شاید در فوکوس کردن به پای همتای کانن خودش نرسه  اونم زیاد محسوس نیست و کاملا با کیفیته.
از اون طرف هم بادی ۶دی مارک ۲ دوربین خوبیه.کانن۷۰-۲۰۰ اف ۲٫۸ هم که جایه حرفی نذاشته.
دوستانی که مخصوصا این ۴ مورد بادی و لنز رو تجربه کردن راهنمایی بفرمایید.
ممنون

8 پاسخ

کسی نبود جواب بده!

#1

احتمالا کسی خودشو باتجربه ندونسته… لحنتون خوب نبود دوست گرامی

#2

ای بابا لحنم چه مشکلی داره،ببخشید ولی این دوربین ها و لنزهایی که نام بردم کاملا حرفه ای هستن،به نظر شما همه میتونن راهنمایی کنن؟همه اشراف دارن به کارایی این تجهیزات؟

#3

دوست عزیز من هم چندان اشراف ندارم .هر دو ترکیب خوب است .اما اگر تجهیزات دیگری هم دارید که مخصوص کنون هست،(مثل فلاش ،ریموت، تایمرو …) پس بهتر است همان ترکیب ۶D و لنز عالی ۲۰۰-۷۰ را انتخاب نمایید تا سایر تجهیزات هم برایتان قابل استفاده بماند.البته برای پرتره خیابانی معمولا  لنزهای سبک تر با فوکال کمتر بیشتر استفاده مینمایند(به دلایلی که حتما خودتان استاد هستید و میدانید.)ضمنا با مهاجرت به نیکون تا مدتی مانند مبتدی ها باید مشغول شناخت و تسلط به دوربین و منوی آن باشید یعنی امکان از دست دادن برخی از فرصت ها. موفق تر باشید!

#4

بله ممنون از نظرتون خیر تجهیزات دیگه ای ندارم کانن باشه،،پرتره های خیابانی لنز سبکتر بهتره،مثلا ۲۴-۷۰ اف۲.۸ ،اما تله بودن لنز خیلی جاها به در میخوره،اینکه گفتم خیابانی منظور عکاسی تخصصی خیابانی نیست،من در مورد کیفیت و کارایی نیکون دی ۸۱۰ شک ندارم،اما تامرون مرددم میکنه،۶دی مارک ۲ هم دوربین خوبیه با دامنه ایزوی بیشتر،به هر حال ممنون از نظرتون،

#5

خواهش میکنم.

#6

به نظر من وقت با کانن خو گرفتی بهتره کانن رو تهیه کنی ضمنا ۶ دی مارک دو بسیار دوربین عالی هست به لحاظ امکاناتی که داره. یه چیز بگم من….. من ۸۰ دی دارم و تقریبا اولین دوربین نسل جدید کانن هست بعد از ۵ دی مارک ۳ اومده  که شدیدا امکانات عالی مثل ال سی دی تاچ کاملا متحرک و سنسور دوال پیکسل بروز شده و وای فای و …. داره. ومن همیشه افسوس میخوردم که چرا امکانات به این خوبی روی فول فریم نیست…. حالا بعد از ۸۰ دی حالا ۶ دی مارک دو و ۵ دی مارک ۴ دقیقا امکانات خفن ۸۰ دی رو (با سنسور فول فریم) دارند. شارپنس عکس هم بیشتر به لنز مربوطه یعنی نباید بدنه رو به شارپنس ربط بدین. و خبر خوب اینکه لنزی که دست گذاشتین روش برای پرتره یکی از بهترین لنزهای موجود دنیاست. (البته استابلیزر دارش)

#7

ببینید حرفتون درست نیست که میگین شارپنس به بادی ربطی نداره،نیکون دی۸۲۰ بخاطر حذف فیلتر لاوپَس عکساش بسیار شارپتره،حتی کراپ ۱۰۰٪ 

#8

لطفا وارد شوید یا عضو شوید تا بتوانید پاسخ بدهید

سوالات مرتبط

دنبال کنندگان