انتخاب لنز مناسب برای دوربین Nikon D5300

اگر مایلید تا از پاسخ ها به این پرسش از طریق ایمیل مطلع شوید، آن را دنبال یا Follow نمایید. لطفا جواب خود را در قسمت «به این سوال پاسخ دهید» بنویسید (تا کاربران دیگر بتوانند به آن امتیاز دهند).

 
 
با سلام خدمت اساتید محترم سایت
من تازه عکاسی رو میخوام شروع کنم و قصد هم دارم بصورت حرفه ای ادامه بدم و برای خرید اولین دوربین یعنی نیکون D5300 با مشکل انتخاب لنز مواجه شدم.سه لنز با توجه به بودجه مدنظر دارم لنز ۱۸-۵۵ وی آر۲  و لنز ۱۸-۱۴۰ و لنز ۱۸-۱۰۵ که بین این سه لنز موندم قیمت ها با دوربین هم بترتیب دوربین و لنز ۱۷۰۰ بعد ۲۱۰۰ بعد ۲۴۰۰ بهم گفتن.آیا این لنزهایی که گفتم مدل دیگه ای دارن مثلا vr2 یا vr3 ?در زمینه عکاسی هم بترتیب طبیعت،نجوم،ماکرو و خیابانی رو مدنظر دارم.اول کیفیت عکسها برام مهم هستن و بعد زوم و بقیه چیزها لطفا کمکم کنید و بگید کدوم لنز رو بخرم.بعضی از دوستان در جواب هایی که دیدم گفتین مدل جدید ۱۸-۵۵بهتره بعضی دیگه هم گفتن مدل ۱۸-۱۰۵ از ۱۸-۱۴۰بهتره،لطفا چند نفر از اساتیدی که با این دوربین و لنزها کار کردن بگن که کدوم رو بخرم مثلا ساخت کدوم کشور باشه مهمه ؟ چون از لحاظ مالی این دوربین دیگه اولین وآخرین دوربینم خواهد بود تا گشایش مالی ایجاد بشه.پیشاپیش تشکر از دوستان.بنده کامل سوالم رو پرسیدم چون روز خانه نیستم جواب ابهام دوستان رو بدم.

7 پاسخ

یعنی واقعا کسی نیست به این سوال جواب بده ؟نمیدونم دوستان کسی در این زمینه اطلاعات ندارن یا اینکه سوالم واضح نیست لطفا حداقل بگین اگه مشکلی در سوال هست ؟؟!

#1

به نظر من اگر از لحاظ بودجه مشکلی ندارید لنز ۱۸-۱۰۵ رو انتخاب کنید. من الان لنز ۱۸-۵۵ و دوربین نیکون ۵۳۰۰ رو دارم. از کیفیت لنز تقریبا راضی هستم. اما اون شارپنسی که من میخواستم رو نداره. البته از لنزهای زوم تو این رنج های قیمتی نمیشه توقع زیادی داشت.

#2

با سلام و سپاس از شما،از بین این سه گزینه یعنی سه لنز ۱۸-۵۵و ۱۸-۱۰۵و ۱۸-۱۴۰ مشکلی واسه خرید ندارم و خواستم بدونم آیا کیفیت ۱۸-۱۰۵ از ۱۸-۱۴۰بهتره؟ با توجه به اینکه من مشکل حرکتی دارم و روی ویچلر هستم زوم هم برام مهمه البته نه به ازای از دست دادن کیفیت و شارپنس.

#3

زومشون اونقدرها تفاوت نداره ولی کیفیت ۱۸-۱۰۵ بهتره

#4

تفاوت این دوتا انقدر کمه که تو رده بندی ها اغلب پشت سر هم قرار میگیرن
دیافراگم هر دو ۷ تیغه ایه مال ۱۸-۱۴۰ هفت ضلعی  و ۱۸-۱۰۵ دایره ای هست
سال تولید ۱۸-۱۴۰ ۲۰۱۳ و ۱۸-۱۰۵  ۲۰۰۷
کلا از لنز های زوم نباید توقع شارپنس بالا داشت هر چند که هر دوی این لنز ها شارپنس خوبی دارن
مهم ترین تفاوت های این دو همیناس که عرض کردم
یه قائده کلی وجود داره بین لنز های هم رده که هر چه قدرت زوم و تعداد عدسی های توی لنز کمتر باشن (که مال ۱۸-۱۰۵ هردو فاکتور کمتره) شارپنس بالاتری دارن
ولی بیشتر بودن فاصله کانونی و قدرت زوم مزیت های خودشو داره
پس اول ببینید نیازتون چیه و بعد اقدام به خرید کنید

#5

با سپاس از دوستان گرامی 

#6

بالاخره دوربین نیکون D5300 رو با لنز ۱۸-۱۴۰ گرفتم.

#7

لطفا وارد شوید یا عضو شوید تا بتوانید پاسخ بدهید

دنبال کنندگان