تفاوت سنسور میکرو سه چهارم با سنسور aps-c

اگر مایلید تا از پاسخ ها به این پرسش از طریق ایمیل مطلع شوید، آن را دنبال یا Follow نمایید. لطفا جواب خود را در قسمت «به این سوال پاسخ دهید» بنویسید (تا کاربران دیگر بتوانند به آن امتیاز دهند).

سلام
میشه یکی توضیح بده تفاوت این دو سنسور چی هست؟؟
ارزش داره یه دوربین با سنسور میکرو سه چهارم هم قیمت با یه دوربین با سنسور aps-c خرید یانه؟؟ تفاوتی تو کیفیت خروجی عکسهای گرفته شده با این دو سنسور وجود داره؟؟

6 پاسخ

سلام
مهم ترین تفاوت در اندازه شونه
به ترتیب بصورت حدودی : فول فریم ۳۵×۲۴
aps-c 23×۱۵
میکرو سه چهارم هم ۱۷×۱۳
همونطور که میدونید اندازه ی سنسور دوربین با توانایی ثبت تصویر رابطه ی مستقیم داره
سنسور های بزرگ تر در رزولوشن(مگاپیکسل) برابر،پیکسل ها یا همون موزاییک هاشون بزرگ تره و در ثبت نور قوی ترن.
تفاوت بین aps-c و میکرو سه چهارم شاید در طول روز و نور مناسب معلوم نشه،ولی وقتی هوا تاریک میشه و نور کم میشه تفاوت ها خودشونو نشون میدن و ای پی اس سی توانایی قطعا بیشتری در جذب و ثبت نور داره.
و قطعا ارزش کمتری داره از دوربین های ای پی اس سی
اکثرا هم دوربین های بدون اینه،میکرو سه چهارم هستن.مثل فوجی فیلم

#1

micro four thirds استاندارد اندازه سنسور دوربین های بدون آینه الیمپوس و پاناسونیک هست (نه فوجی فیلم). از aps-c کوچیکتره و قطعا بوکه و iso performance قطع aps-c یا dx رو نداره اما… لنزهای با کیفیتی براشون موجوده. کلا برای لذت بردن از عکاسی ساخته شدن و برای ما ایرانیها با توجه به رفاه نه چندان بالای زندگیمون (در کل عرض میکنم)، بهتره دنبال سیستمی باشیم که جوابگوی تمام نیازها باشه در صورت لزوم و لوازمش هم فراهم باشه. MFT همچین سیستمی نیست.

#2

ممنون آقا رضا اشتباه منو تصحیح کردین:)
بله فوجی فیلم از ای پی اس سی استفاده میکنه
 

#3

ممنونم از توضیحات شما
پس چرا خیلی از دوربینهایی که از سنسور میکرو سه چهارم استفاده میکنن قیمت بالایی دارن حتی بیشتر بعضی فول فریمها
چند نمونه از دوربین پاناسونیک و الیمپوس دیدم که قیمتاشون شش هفت میلیون بود با این قیمت میشه دوربین فول فریم خرید یعنی واقعا کیفیتشون با قیمتشون یکیه؟؟
دلیل بالا بودن قیمتشون چی هست؟؟

#4

دوست عزیز شما اول باید بدونید که هدفتون از عکاسی چیه (چه سبک یا ژانری) و بر این اساس دوربین و لنزی رو خرید کنید که امکانات مورد نظر شما رو داشته باشه و نیازتون رو برطرف کنه
از اونجایی که اغلب برند ها نمایندگی قوی توی ایران ندارن پیشنهاد میدم از برند کنون یا نیکون (البته نیکون فعلا بدون آینه قوی نداره ) خرید کنید که تجهیزاتشون به راحتی همه جا در دسترس هست
قیمت بادی دوربین ها به امکانات و جنس مواد استفاده شده در دوربین هم بستگی داره و فقط سنسور نیست – هرچند که سنسور بیشترین نقش رو توی کیفیت عکس داره
و اگر با لنز کیت خریداری بشن کیفیت و قیمت لنز هم میتونه تاثیر گذار باشه

#5

اونا دوربین هایی هستن که امکانات فیلمبرداری خوبی دارن. گرون تر بودنشون هم قیمتیه که شرکتشون گذاشته، میشه براش دلیل تراشید… کلا هزینه ای هست که برای ورود به سیستم MFT صرف میکنید (تا از دوربینی کوچک و لنزها و خدمات مربوط بهش استفاده کنید)

#6

لطفا وارد شوید یا عضو شوید تا بتوانید پاسخ بدهید

سوالات مرتبط

دنبال کنندگان