تنظیم وایت بالانس

اگر مایلید تا از پاسخ ها به این پرسش از طریق ایمیل مطلع شوید، آن را دنبال یا Follow نمایید. لطفا جواب خود را در قسمت «به این سوال پاسخ دهید» بنویسید (تا کاربران دیگر بتوانند به آن امتیاز دهند).

باسلام خدمت دوستان،
من دوربین نیکون d7200 دارم، برای تنظیم وایت بالانس چن تا مد داره، اگر منبعی راجع به هر کدوم از این مد ها دارید ممنون میشم بزارید. سوالی که اینجا دارم رو حتما شنیدید که برای تنظیم وایت بالانس میشه از یه کارت سفید یا خاکستری استفاده کرد. میخواستم بدونم مد عکاسی و تنظیم ایزو، دیاف و سرعت شاتر بخصوصی براش تعریف شده یا در هر حالتی میشه این کار رو انجام داد؟ اگر در هر حالتی میشه خب در هر حالت نتیجه متفاوتی به دست میاد که. چیز دیگه ای که هست وقتی مثلا رو یک محیط سفید فوکوس میکنم نمیتونم عکس بگیرم و بنابراین برای قرار دادن اون عکس به عنوان وایت بالانس دچار مشکل میشم.
ممنون میشم پاسخ بدید 

2 پاسخ

درود اگر RAW عکس میگیرید همون اوتو وایت بالانس خوب جواب میده چون بعدا با نرم افزار به راحتی تنظیم میشه . ولی اگه اصرار دارید که هنگام عکاسی وایت بالانس رو تنطیم کنید توی تنظیمات در قسمت pre در وایت بالانس طبق دفترچه راهنما حتی در حالتی که فوکوس نشده وایت بالانس اندازه گیری و اعمال میشه . می تونید دفترچه راهنمای d7000 که به فارسی ترجمه شده رو مطالعه کنید .

#1

توضیحات جناب ترابی کامل بود.
ترابی جان یک اس به گوشی من بده، شماره ات حذف شده متاسفانه

#2

لطفا وارد شوید یا عضو شوید تا بتوانید پاسخ بدهید

سوالات مرتبط

دنبال کنندگان