خرید دوربن تا ۲۵۰۰۰۰۰ تومان

اگر مایلید تا از پاسخ ها به این پرسش از طریق ایمیل مطلع شوید، آن را دنبال یا Follow نمایید. لطفا جواب خود را در قسمت «به این سوال پاسخ دهید» بنویسید (تا کاربران دیگر بتوانند به آن امتیاز دهند).

سلام من تازه میخوام عکاسی رو شروع کنم و با دوربین های دی اس ال ار هم مانند کانن ۶۵۰dکار کردم و یه چیز هایی ازشون بلدم و میخوام یه دوربین تا سقف ۲٫۵ بخرم با لنز البته کیفیت عکس و فیلم برام خیلی مهمه و برای عکاسی پرتره و طبیعت میخوام و بزرگی دوربینم اصلا برام مهم نیست و تا چند سال آیندم نمی تونم دوربینو عوض کنم ممنون میشم جوابمو بدین

10 پاسخ

نقطه کور کنون دقیقا بین رنج ۱۹۰۰۰۰۰ تومان تا ۲٫۵ هستش و نقطه عطف نیکون هم دقیقاً در همین رنج هست که سری ۷۰۰۰ و مخصوصاً سری ۵۰۰۰ بسیار کیفیت و امکانات خوبی را دقیقا در همین رنج قیمت ارائه می کنند. 
 
 
 
لپ کلام: بنده خودم D5300 با لنز ۱۸-۱۴۰ دارم، اینقدر از این دوربین راضی هستم که اگر همین الان هم به بگویند که این دوربین را با ۶d کنون عوض کن از انجام اینکار صرف نظر خواهم کرد.
به شدت دوربین قدرتمند و پر ازامکاناتی هست براحتی در ISO 6400 به عکاسی می پردازم و… 
 
ببخشید مثل اینکه لپش یکمی بزرگ بود!!!

#1

سلام دوست عزیز واقعا نگران کننده است که بعضی از دوستان تئ کشور ما انقدر سینه چاک یه برند میشن که دوربین ۶d رو در مقابل ۵۳۰۰ میزارن!!!!این دیگه اوج بی انصافیه و حرفیه که جلوی متخصصین امر بزنی شاخ در میارن!!!پس سعی کنیم در گفته هامون کمی انصاف داشته باشیم و از سر تعصب نظری ندیم و دیگران رو گمراه نکنیم چون شاید کسی باشه که به سختی و با کلی عشق و علاقه میخاد یه دوربین بخره که بتونه سالیان سال ازش با رضایت استفاده کنه و بعد از مدتی متئجه میشه که انتخابش نا درست بوده ولی راه برگشتی نداره!!!گذشته از اون هیچ وقت دوربین فول فریم و کراپ سنسور با هم مقایسه نمیشن و مقایسه اون ها امری خنده داره.به هر جهت دوست عزیز شما چندتا گزینه داری مثل سری ۷۰۰۰ و ۷۱۰۰ و۵۵۰۰ و۵۳۰۰ نیکون که به شخصه اعتقاد دارم دوربین ۷۱۰۰ رو از نیکون اگر تهیه کنی برد کردی چون افت قیمتش رو کرده و الان بسیار مناسبه خریدش ولی کنون تو تین رنج محدود میشه به سری های ۶۰۰ و۶۵۰و ۷۰۰ و ۷۵۰ که من معتقدم باز نیکون ۷۱۰۰ برتری داره در عکس!!!ولی اگر فیلمبرداری هم مد نظرتون باشه قطعا کنون ها برتری دارن اینو من نمیگم هزاران متخصص امری که چه در ساخت کلیپ و چه فیلم از کنون بهره میبرن اینو گفتم چون الان چندتا عاشق سینه چاک نیکون میان و دفاعیات جالبی میزارن برات!!!در کل اگر عکس برات از اهمیت بیشتری برخورداره برئ سراغ نیکون و بهترینش همئن ۷۱۰۰ هستش تو این رنج ولی اگر فیلم و عکس برات مهمه برو سراغ کنون و این رو خم در نظر داشته باش که تو کشور ما همه کنون کار هستن و بعدها اگر بخوای یه کاره حرفه ای بکنی و پول لازم برای خرید کلی لنز و تجهیزات رو نداشته باشی میتونی با مراجعه به اولین دفتر سینمایی واسه کارت اجاره کنی ولی اگر نیکون داشته باشی همه چیز رو باید خودت بخری و فکر نمیکنم اصلا جایی باشه که وسایل نیکون رو داشته باشه در ایران.البته ۷۱۰۰ یک مقدار گرونتر هستش از بودجه ای که شما داری موفق و عکاس باشید

#2

ببینید شما منظور من رو اشتباه متوجه شدید. بله کنون ۶D از لحاظ قدرت و امکانات و… خیلی از D5300 بهتر و عالی تر هست من در این مورد هیچ شکی ندارم. 
اما من از یه جنبه دیگه موضوع رو بررسی کردم ببینید کیفیت و قدرت دوربین به یک طرف، راحتی و سطح دوربین هم به یک طرف. دوربین ۶d بسیار بهتر از D5300 هست، اما به همین نسبت هم استفاده از اون سخت تر و پیچیده تر هست!!! 
بی شک D5300 از ۶D ضعیف تر هست اما استفاده از اون (مخصوصا برای افراد مبتدی) بسیار راحت و حتی لذت بخش تر از دوربین های حرفه ای و بسیار با کیفیتی مثل ۶D هست. 
من به شخصه ترجیح میدهم تا با یک دوربین حرفه ای سطح مبتدی (D5300) عکاسی رو شروع کنم تا یک دوربینی مثل ۶D و یا حتی d7100. 
چرا؟ برای اینکه حتی استفاده D7100 هم کار هر کسی نیست به طوری که یکی از هنر جو های تازه کار ما دقیقا همین دوربین رو تهیه کرده بود و به شدت توی استفاده از اون دچار مشکل شده بود!!!
درسته امکانات قابلیت ها و… بسیار هستند اما اون حس عکاس و راحتی اون هستش که همه چیز رو تعیین می کنه. (در ضمن اینکه D7100 برای یک فرد حرفه ای بسیار لذت بخش تر و راحت تر از دوربینی مثل D5300 هست هیچ شکی ندارم) 
در ضمن لطفا کمی بیشتر در مورد طرز نگارش و بیانتون دقت کنید تا کسی رو مورد آزار قرار ندید (ایراد و عیب رو هر کسی داره ولی نباید با بی احترامی اون رو بیان کرد) 
 

#3

در ضمن اگر کسی با بودجه ۲٫۵ بخواهد یه D7100 بخرد فقط می تواند یک بادی با لنز ۱۸-۵۵ بخرد که به نظرم واقعا کار اشتباهی هست و لنز ۱۸-۱۴۰ لنز فوق‌العاده خوبی برای شروع هست

#4

میتونید یه نگاهی هم به دوربین های دست دوم هر دو سازنده بندازید. کنون ۵۰D یا ۶۰D الان دست دومشون قیمت خیلی مناسبی دارند و میتونید با بقیه بودجه تون لنز آکبند بخرید چون بدنه به هرحال عوض خواهند شد ولی لنزها براتون باقی میمونند.
یه نکته دیگه : عکاسی یه هنره .و دانش و مهارت هنری میخواد که باید کسب بشود . دوربین ابزار  و وسیله است. مهم نگاه و دید هنرمندانه شماست وگرنه همه میتونند دوربین داشته باشند حالا چه کنون باشه چه نیکون یا لایکا

#5

ممنون به خاطر پاسخ هاتون ولی من یه دوربین میخوام که تا چند سال اینده نمی تونم عوضش کنم انتخابات خودم کانن ۷۰۰d و کانن ۷۵۰dبا نیکون d5300 است راستش موندم کودوم رو بخرم چون من نمیخوام که دوربین رو حد اقل تا ۵ سال اینده عوض کنم ممنون میشم راهنمایی کنید و نویز تصاویر خیلی برام مهمه برای عکاسی در شب از ستاره ها

#6

با سلام بحث جالب شده اما طبق فرمایشات سوال کننده ایشان فرمودند جهت عکس وفیلم بنده هم نظرم اینکه ۷۰دی کانن گزینه مناسبی هست واگر از نظر بودجه براشون مهم نیست بسیار دوربین خوبی است در رده خودش .

#7

برای این رنج قیمت
پیشنهاد میکنم ۵۳۰۰ بگیرید و با فرمت RAW (یا توی این دوربین NEF ) عکاسی کنید توی این فرمت نویز نیکون در مقایسه سایر دوربین های این رده خیلی کمتره و کیفیت فیلم بهتر (نه در مورد فکوس)ودینامیک رنج خیلی بهتری داره خصوص توی ایزو های پایین

ولی اگه قصد فیلم برداری از صحنه های پر تحرک دارید مثل یه بچه که دائم اینور و اونور میدوه خوب کنون(سری ۷xx) به خاطر دوال پیکسل هایی که داره فکوس ممتد قوی تری به شما میده بدون شک نسبت به بقیه برند ها برتری داره

در آخر دوربین ها رو توی دستتون بگیرید وببینید با ارگونومی کدومشون راحت ترید
 
در ضمن ابن که میگن فلان برند بهتره ، به معنی این نیست که برتری مطلق با اون برنده
به این معنی که اگه مجبور باشیم یه برنده(winner) انتخاب کنیم برای مثال کنون توی فکوس ممتد و نیکون توی دینامیک رنج برنده این رقابتهان هر چند که اختلا کمتر از ۱۰ تا ۲۰ درصده
مثلا دینامیک رنج کنون توی ایزو ۱۰۰ حدود ۱۲ و نیکون حدود ۱۴ هست
یا قدرت فکوس ممتد توی بهترین حالت نیکون از ۱۰۰ نمره ۷۷ و کنون ۹۰ هست
 

#8

من قصد ناراحت کردن کسی رو نداشتم و شما هم جوری قضیه رو عنوان کرده بودین که این طور برداشت میشد که منظورتون برتری نیکون نسبت به کنون انقدر زیاده که یه دوربینه کراپ سنسوره سطح مبتدیش کاراییش از یه دوربین پیشرفته کنون مثل ۶d بالاتر هستش مقصود منم در مورد اون حرف ها فقط کمک به یه کسی بود که تازه میخواد عکاسی رو شروع کنه.و به گفته خودش هزینه ای که میخواد بکنه هزینه ای هستش که تا چند سال نمیتونه عینش رو بکنه!!!منم به خاطر همین گفتم ۷۱۰۰ دوربین بهتریه چون ۵۰۰ تومن اگه بیشتر هزینه کنه یه دوربینه کامل با امکانات کامل میتونه تهیه کنه و جور کردن ۵۰۰ هزار تومن خیلی راحتتر از ۲٫۵۰۰ هستش.بعد در مورد رابطه کاربری که فرمودید تا حدودی دزسته فرمایشه شما ولی اگر شخصی مباحث عکاسی رو به طور کامل بلد بشه به راحتی در عرض یکی دو روز با هر دوربینی میتونه کار کنه مثالش رو با خودم میزنم که عکاسی رو با ۱۱۰۰d یاد گرفتم ولی وقتی رفتم دوربین فول فریم خریدم زیر ۲٫۳ روز زمان برد تا بتونم تمام کارایی هاش رو یاد بگیرم و حتی با اینکه کنون کار هستم به راحتی با نیکون دوستان هم کار کردم و چیز گنگی از نظرم وجود نداشته تو نیکون و فقط کافیه یک ذره دقت بکنی تا بتونی با هر دوربینی کار بکنی وقتی با منوی دوربین و عکاسی اشنایی داشته باشی.حال در رابطه با گفته شخص سوال کننده هر سه این دوربین ها که نام بردی در یه سطح قرار دارن ولی باز بنده معتقدم در این رنج نیکون تو عکس برتری هایی داره ولی در فیلم کنون به مراتب برتره.و شما اگر فقط میخوای عکاسی کنی و فیلم برداری دوربینت برات اهمیت نداره همون نیکون بهترین گزینه هستش ولی اگر میخوای هم فیلم و هم عکس داشته باشی کنون ها بهتر برات کارایی دارن بین ۷۰۰ و ۷۵۰ هم اختلاف خیلی کمه و شخصا معتقدم هر کدوم رو بگیری فرقی نداره.در راستای گفته دوست دیگمون که گفته بود ۷۰d بخرید هم خدمتتون عرض کنم یک میلیون اختلاف داره با بودجه شما ولی دوربینه توانایی هستش و قطعا از ۳ موردی که خود شما گفته بودی ارزش خریده بیشتری داره

#9

سلام. نظر شخصی بنده: دوربین های نیکون در اغلب موارد در عکس از کنون جلوتر هست. از لحاظ عمق رنگ، داینامیک رنج، رزولوشن بالاتر و… ولی اگر فیلم برداری میخواید قطعا کنون. یه مسئله ای هم وجود داره که ویرایش عکس خیلی راحت تر از ویرایش فیلم هست. شما چند انتخاب دارید:
دوربین d5300  که امکانات بسیار خوبی داره ،جی پی اس، وای فای و همچنین رزولوشن بالایی داره و داینامیک رنج بسیار مناسب. اگر اشتباه نکنم این دوربین موتور فوکوسش روی بدنه هست. من خودم هم میخواستم این دوربین رو بخرم اما به دلایلی g1x mark2 خریدم.
دوربین ۷۰۰ دی که اون هم،با لنز stm بسیار مناسب فیلم برداری است. کیفیت عکس خوبی هم داره ولی به d5300 نمیرسه. به ازای اون کیفیت فیلم برداری بهتری داره.
۷۵۰d. این دوربین از سری جدید دوربین های کنون هست.
۷۶۰d. این دوربین هم از سری جدید دوربین های کنون هست و اگر درست گفته باشم فاقد فیلتر low pass میباشد.
همچنین این دو دوربین مجهز به وای فای و ان اف سی هستند. هر دو هم سیستم نور سنجی ۷۵۶۰ پیکسلی دارند. به علاوه سنسور انها هیبریدی نسخه ۳ و رزولوشن انها ۲۴ مگاپیکسل می باشد.
D7100. این دوربین هم جزء دوربین هاس فوق العاده نیکون هست که فیلترlow pass نداره. بدنه بسیار خوبی داره. ولی در فیلم برداری از ۷۰d عقب تره. ولی از لحاظ عکس خیلی خوبه.
۷۰d. این دوربین هم بسیار خوبه. در فیلم برداری بسیار عالی است. به دلیل سیستم دوال فوکوس که خیلی عالی هست و لنز stm. در عکس هم عملکرد خوبی داره.
توجه کنید که سه چهار تای اخری رو باید با کیت لنز پایین ترشون بگیرین. البته ۷۵۰ دی به نظرم همون حدود در میاد.
برای پرتره هم باید از دیگر دوستان بپرسید که کدوم گزینه رو اولویت قرار بدید. لنز یا دوربین.
موفق باشید یاعلی.

#10

لطفا وارد شوید یا عضو شوید تا بتوانید پاسخ بدهید

سوالات مرتبط

دنبال کنندگان