چطور یک عکس سیاه و سفید با قسمت های رنگی بگیرم؟

اگر مایلید تا از پاسخ ها به این پرسش از طریق ایمیل مطلع شوید، آن را دنبال یا Follow نمایید. لطفا جواب خود را در قسمت «به این سوال پاسخ دهید» بنویسید (تا کاربران دیگر بتوانند به آن امتیاز دهند).

سلام.کسی ک به دوربین کنون ۷۰۰d یا سایر دوربینهای کنون تسلط داره میتونه به من کمک کنه ک ب چه روشی میتونم عکس تک رنگ بگیرم؟ مثلا عکس یه توت فرنگی قرمز.همه جا سیاه و سفید باشه اما توت فرنگی قرمز باشه اگه جزب جز بگین ممون میشم

1 پاسخ

عضو سایت 17 October 2015

سلام خدمت شما
دوست عزیز این با هر دوربینی قابل اجراست. به این نوع عکس ها، عکس های سیاه و سفید با قسمت های رنگی یا رنگ انتخابی (selective color) گفته می شه.

یعنی شما باید عکس رنگی بگیرید.

در فتوشاپ یک لایه تنظیماتی سیاه و سفید بهش اضافه کنید (یا همون عکس رو کپی کنید روی یک لایه جداگانه و به بالای لایه ی رنگی ببرید و از هر روشی سیاه و سفیدش کنید)، سپس یک ماسک لایه (layer mask) به آن اضافه کنید.

حال با نقاشی (با رنگ مشکلی)، روی قسمت هایی از ماسک لایه سیاه و سفید (که بالای لایه رنگی قرار داره)، قسمت هایی از عکس رنگی رو نمایان کنید (در مثال شما، رنگ توت فرنگی را نمایان کنید).

در لنزک نیز برای این تکنیک چند مطلب منتشر شده که در ادامه لینک یک آموزش (با چند روش مختلف) را برایتان می آورم که امیدواریم کمک کند:

https://www.lenzak.com/?p=6362
 
موفق باشید

#1

لطفا وارد شوید یا عضو شوید تا بتوانید پاسخ بدهید

سوالات مرتبط

دنبال کنندگان