تفاوت مد عکاسی M و P

اگر مایلید تا از پاسخ ها به این پرسش از طریق ایمیل مطلع شوید، آن را دنبال یا Follow نمایید. لطفا جواب خود را در قسمت «به این سوال پاسخ دهید» بنویسید (تا کاربران دیگر بتوانند به آن امتیاز دهند).

سلام .. من یه سوال واسم پیش اومده .. چرا وقتی تو دوربین میشه از حالت P استفاده کرد و عکس گرفت از حالت M استفاده میشه ؟؟ یعنی مثلا مگه سرعت شاتر و دیاف و ایزویی که تو حالت P میده رو نباید تو حالت M تنظیم کنیم تا عکس بگیریم ؟ پس چرا همون حالت P عکس نگیره ؟

3 پاسخ

سلام 
مد پی همون اتوماتیک هست یعنی ایزو شاتر و دیاف دوربین تعیین میکنه  و تنها تفاوت با مد اتوماتیک استفاده نکردن از فلاش هستش
مد ام تمام تنظیمات دوربین دستی انجام میشه یعنی کل مثلث نوری شما باید تنظیم کنید
سوال شما دقیق مشخص نیست منظورتون چیه دقیق تر بفرمایید تا بشه بهتر نظر داد

#1

منظور من اینه وقتی مد P میزاری و میگه مثلا ایزو ۱۰۰ باشه دیاف ۲ باشه و سرعت شاتر ۱/۱۶۰ باشه مناسبه چرا باید از مد M استفاده کرد و دوباره همین تنظیمات رو انجام بدیم دستی ؟ همون اول میزاریم رو مد P دیگه !! چه تفاوتی هست ؟

#2

خوب مساله اینه که همین  ایزو ۱۰۰ و دیافراگم ۲ و سرعت شاتر ۱/۱۶۰ که مد اتوماتیک تنظیم کرده برای یک عکس می تونه مناسب باشه و همزمان مناسب نباشه. دوربین شما در مد پی مثلا از کجا باید بدونه شما می خواهید عمق میدان کم داشته باشید یا زیاد؟ یا می خواهید تاری حرکت در عکس داشته باشید یا نه و در چه سرعت شاتری این رو خواهید داشت؟ علاوه بر این دوربین فرق بین محیط تیره رنگ و تاریکی رو نمی فهمه و در نورسنجی می تونه اشتباه کنه. همین طور فرق بین محیط سفید رنگ و نور زیاد رو.
مسلما برای اکثر افراد مد پی کافیه و کار رو راه می اندازه ولی برای یه عکاس نه. 

#3

لطفا وارد شوید یا عضو شوید تا بتوانید پاسخ بدهید

سوالات مرتبط

دنبال کنندگان