سوال در مورد انتخاب دوربین

اگر مایلید تا از پاسخ ها به این پرسش از طریق ایمیل مطلع شوید، آن را دنبال یا Follow نمایید. لطفا جواب خود را در قسمت «به این سوال پاسخ دهید» بنویسید (تا کاربران دیگر بتوانند به آن امتیاز دهند).

سلام. من تازه رفتم رشته گرافیک و تو دانشگاه هم میخوام عکاسی بخونم. میخوام یه دوربینی بخرم که تا دانشگاه بتونم ازش استفاده کنم. خیلی گشتم و d5500 رو پیدا کردم. دوربین خوبی هست یا نه و یه سوال دیگه اینکه خیلی از امکانات d5500 از ۷۰d کانن بیشتره اما چرا اینقد قیمت ۷۰d بیشتره؟؟
ممنون میشم راهنمایی کنید

6 پاسخ

دوربین D5500 واقعا دوربین عالی و همه چیز تمامی است من در رابطه با کنون خیلی اطلاعات ندارم اما این را می دانم که دوربین های نیکون خیلی بیشتر از قیمتشان می ارزند و واقعا عالی هستند! 
مخصوصا D5500 یک نسخه کامل شده D5300 است که واقعا دوربین قدرتمند و به شدت با کیفیت است. بنده خودم D5300 دارم و عاشق دوربین خود هستم و بی نهایت از انتخابم راضی هستم.
در ضمن لطفاً قبل از انتخاب لنز مورد نظر اول بسنجید که تا چه حد به زوم احتیاج دارید چرا که بنده به علت زوم زیاد مدل ۱۸-۱۴۰ را انتخاب کرده و و به علت سنگین بودن این لنز مقداری اذیت می شوم درصورتی که می توانستم مدل ۱۸-۵۵ را انتخاب کرده و از VRII،  وزن کم و قیمت واقعا عالی این لنز بهره‌مند شوم.
در ضمن به نظر من زیر ۳۲ Gig حافظه نخرید چرا که شما را اسیر خواهد کرد.
 پیشنهاد من این است که حتما برای یک فیلتر UV با کیفیت بودجه ای کنار بگذارید چرا که واقعا مهم است. 
 
با تشکر از شما همیشه عکاس باشید! 

#1

مرسی حمیدجان

#2

سلام دوربینی که گفتید برای شروع عکاسی و چند سالی که میخواید تو دانشگاه ازش استفاده کنید دوربین بسیار خوبی هست ولی به یک موضوع توجه داشته باش دوست من اعداد و ارقام روی کاغذ رو کاری نداشته باشید و به خروجی ها توجه بیشتری بکنید یک سری از اعداد و ارقام فقط روی کاغذ هست و در طول استفاده حتی یک بار هم به انها نزدیک نمیشید این رو اطمینان میدم به شما ولی دوست من شما به این توجه کن به نظر من گه چه استفاده ای میخوای از دوربینت بکنی به طور مثال دوربین های نیکون رنگها رو طبیعی تر نشون میدن ولی کنون رنگ ها رو گرم تر و قوی تر پس عموما میشه گفت نیکون تو طبیعت بهتره ولی کنون تو استودیو ولی این به این معنی نیست که این ها فقط برای این مهم ساخته شدن که مثلا فقط تو استودیو یا طبیعت باشن فقط خیلی کم هر کدوم تو یه سری شرایط بهتر از دیگریه و همه چیز بر میگرده به سلیقه شما در عکاسی به طور مثال دوربین ۷۱۰۰ نیکون دوربینی قدرتمند و بسیار عالی هستش ولی من باهاش کار کردم و اصلا اون چیزی که من میخواستم نبود البته به صلیقه من!!!!موفق و عکاس باشید
 

#3

ممنون از راهنماییت محمد

#4

سلام، فکر کنم شما نباید اصلاً مدل d5500 نیکون با ۷۰d کانن را مقایسه کنید. این سری از از دوربین های نیکون را باید با سری ۷۰۰d کانن مقایسه کنید. و دوربین ۷۰d کانن را با ۷۱۰۰d و ۷۲۰۰d نیکون مقایسه کنید.
دوربین های کانن و نیکون نفاوت خیلی کمی دارد و دنبال تفاوت های انچنانی نباشید چون اگر d5500 همان کیفیت و قابلیت های ۷۰d را داشت مطمئنا اینقدر تفاوت قیمت نداشتند.

#5

سلام
میخوام دوربین ۸۰۰d کانن بخرم
بین خرید این دوربین با کیت لنز موندم
یعنی میخوام بدونم با کیت لنز بخرم یا بدون کیت لنز فقط بدنه باشه
چون میخوام یه لنز ۵۰mm 1.2 هم بخرم
بین کیت لنز و این لنز ۵۰mm 1.2 چه فرقی هست
آیا لازمه که دوربین رو با کیت لنز بخرم یا اینکه همون بدنه دوربین با لنز ۵۰mm خوبه؟
چون اگه همین لنز ۵۰mm کفایت میکنه دوربین رو بدون لنز کیت میخرم که در هزینه صرفه جویی بشه
هم میخوام عادی عکس بگیرم و هم پرتره
چون اگه لنز کیت باشه پرتره خوب نمیگیره
نظر شما چیه؟
لطفا در این رابطه نیاز به راهنمایی دارم

#6

لطفا وارد شوید یا عضو شوید تا بتوانید پاسخ بدهید

دنبال کنندگان