فایل های NEF رو چطور ویرایش کنم؟

اگر مایلید تا از پاسخ ها به این پرسش از طریق ایمیل مطلع شوید، آن را دنبال یا Follow نمایید. لطفا جواب خود را در قسمت «به این سوال پاسخ دهید» بنویسید (تا کاربران دیگر بتوانند به آن امتیاز دهند).

سلام.
چند وقتیه کلاس عکاسی میرم و استادمون تاکید زیادی به عکاسی با فرمت RAW داره. تا اینجاش مشکلی نیست.
دوربین من D3200 هست و دقیقا با RAW عکس نمیندازه و با NEF ثبتشون میکنه. نه فتوشاپ بازش میکنه، نه adobe camera raw، چون اینا دقیقا RAW.* میخوان. به نظرتون تکلیف چیه؟
میدونم با لایت روم میتونم بازشون کنم، اما اینکه با لایت روم باز کنم و همه رو تبدیل به DNG کنم، خیلی وقت میبره..!

3 پاسخ

سلام ،منم همین دوربین و دارم 🙂
۱- هیچ دوربینی با فرمت مستقیم raw عکاسی نمیکنه 😐 ، و raw بیشتر اصطلاح و به این معنی نیست که آخر عکس ها بنویسه raw و مال دوربین های canon هم ef2 هست فک کنم .
۲- برای اون که فتوشاپ وا کنه باید درایور raw رو نصب کنید (از سایت فتوشاپ ) و یا آخرین نسخش و بگیرید .
۳- یکی از بهترین ویژگی های لایت روم انجام دادن یه کار ثابت روی تمامی عکس هاست و اگر همهی عکس ها رو با هم مارک کنید و بعد تبدیل کنید دیگه نیاز نیست وقت زیادی بزارید.
اگر بازم مشکلی بود در خدمتم 

#1

همونطوری که دوستمون فرمودند، RAW اصطلاحی است که به فایل خام میگوییم. من هم دقیقا D3200 دارم. فرمت خام RAW در دوربین های نیکون NEF هستش. یعنی همون RAW.
بهتره شما همه فایل هاتون رو به DNG تبدیل کنید تا همیشه و در هر سیستمی قابل ویرایش و در دسترس باشه.

#2

درود. شما برای ویرایش عکسهایتان در کمرارا نیاز به تهیه یا دانلود اخرین ورژن این نرم‌افزار دارید. به این دلیل که هم اکثر فرمت دوربینها رو داره هم بهترین عملکرد در ویرایش رو داره. برای مشاهده دسته بندی  و پیش نمایش عکسها نیز به نرم‌افزار بریج نیاز  دارید. شرکت ادوبی برای راحتی کار عکاسان دو نرم‌افزار مذکور رو در یک نرم‌افزار جا داده به نام لایت روم. در لایت روم شما برای شناساندن عکسها به نرم‌افزار به چند روش می تونید عمل کنید کپی کردن فایلها از مبدا که همون اس دی کارتتون هست به مقصد که هارد کامپیوتر هست در این حالت عکسها بدون تغییر کپی میشن.  کپی به شکل دی ان جی که با تغییر فرمت دوربین به فرمت استاندارد شرکت ادوبی به مقصد کپی میشن. گزینه اد که به نرم‌افزار ادرس مبدا رو میده و کپی صورت نمیگیره. 
که بهترینش همون کپی به صورت دی ان جی هست و البته مقداری زمانبره. بعد هم در سربرگ ظهور دیجیتال عموما با انتخاب یکی از گزینه های لند اسکیپ یا پرتره یا گزینه های دیگه الگوریتم تنظیمات تعیین میشه بعد تعیین پروفایل لنز برای تصحیح خطاها و در نهایت ویرایشهای نور کنتراست رنگ شارپنس و مابقی. تعیین لنز  و حالت عکاسی و ویرایش در دو نرم‌افزار کمرا را و لایت روم مانند هم هست و البته در لایت روم در سربرگ ایمپورت شما می تونید پوشه سازی نامگذاری مقایسه بین عکسها و حذف و کارای مدیریتی انجام بدین

#3

لطفا وارد شوید یا عضو شوید تا بتوانید پاسخ بدهید

دنبال کنندگان