لنز مناسب برای عکاسی از ستارگان

اگر مایلید تا از پاسخ ها به این پرسش از طریق ایمیل مطلع شوید، آن را دنبال یا Follow نمایید. لطفا جواب خود را در قسمت «به این سوال پاسخ دهید» بنویسید (تا کاربران دیگر بتوانند به آن امتیاز دهند).

سلام.
میخواستم بدونم
Canon EF 40mm F/2.8 STM
مناسب برای عکاسی از ستارگان و آسمان شب هست؟

9 پاسخ

سلام
دیافراگم باز این لنز برای عکاسی در شب و یا عکاسی با شاتر طولانی مناسبه اما برای عکاسی از آسمان معمولا از لنز واید استفاده می شه تا وسعت آسمان رو نشون بده که ۴۰میلیمتر زیاده ، انتخاب با خودتونه اما بنده لنز های ۲۲ میلیمتر به پایین رو برای این کار ترجیح می دم، حتی در مواردی از لنز فیش آی استفاده می شه که آسمان و حرکت دورانی ستاره ها به زیبایی توی عکس پیداست.

#1

میشه چند نوع لنز معرفی کنین…

#2

درحال حاضر یک لنز ۱۸-۱۳۵ دارم اما خب با این دیاف به مشکل نمیخورم؟

#3

مطمدنا به مشکل برمیخورید. این لنز نه دیاف بازی دارد و نه کادر وایدی
برای مثال میتونید لنز توکینا ۱۱-۱۶ اف ۲٫۸ رو خریداری کنید
اگر راهنمایی بیشتر خواستید میتونید تماس بگیرید برایتان شرح خواهم داد
۰۹۱۶۶۴۱۹۴۱۷

#4

تشکر.حتما تماس میگیرم…

#5

با سلام.
البته با همین لنز ۱۸-۱۳۵ی هم که دارید، می تونید عکاسی از ستارگان انجام بدید.فکر کنم ۱۸ میلیمتر برای عکاسی از ستارگان  فاصله کانونی مناسبی باشه.
اگر نگران دیافراگم کوچک دوربین هستید. می تونید دوربین رو رو حداکثر دیافراگم تنظیم کنید، و بعد حساسیت (ایزو)  دوربینتون رو ببرید بالا. از طرف دیگه، لازم نیست مدت نوردهی عکس رو خیلی بالا انتخاب کنید (چون در ایزوی بالا با نویز مشکل پیدا خواهید کرد). بدین ترتیب که می تونید زمان بازنگه داشتن شاتر را روی مقداری مثل ۳۰ ثانیه تنظیم کنید، و چند شات پشت سرهم از آسمان (مثلا ۵۰ تا) در همین سرعت شاتر بگیرید. بعد این شاتها را با نرم افزار روی هم بچینید و به اصطلاح stack کنید. با این کار هر کدوم از شاتهای شما قسمتی از مسیر حرکت ستاره ها رو ثبت می کنن و با stack کردن اونها، مسیر کل ستاره ها رو می تونید در یک عکس داشته باشید. همچینن نویز عکس خیلی میاد پایین. تکنیک stacking در عکاسی از رد ستارگان کاربرد زیادی داره. 

#6

سلام.ممنون از پاسختون…
تا حالا stack نکردم،نکته ای بود که کمکم میکنه.بازم تشکر…

#7

قطعا مناسب نیست…چون دهنه وایدی نداره یعنی لز وایدی نیست و میداان دید خیلی کمی داره…البته شاید برای عکاسی از رد ستارگان به کارتون بیاد ولی در کل لنز مناسبی نیست شما باید سعی کنید بیشتر لنزهای واید استفاده کنید مثل ۲۴-۱۰ نیکون یا ده میلیمتر ثابت یا ۱۱-۱۶ توکینا یا سیگما

#8

ممنون از دوستان…

#9

لطفا وارد شوید یا عضو شوید تا بتوانید پاسخ بدهید

دنبال کنندگان