مونوکروم در عکاسی

اگر مایلید تا از پاسخ ها به این پرسش از طریق ایمیل مطلع شوید، آن را دنبال یا Follow نمایید. لطفا جواب خود را در قسمت «به این سوال پاسخ دهید» بنویسید (تا کاربران دیگر بتوانند به آن امتیاز دهند).

درباره مونوکروم و تونالیته مونوکروم توضیح بدید ممنون میشم .. همون افکت های عکس های سیاه و سفید  
آیا فیلتر لازمه  ؟  با چه نرم افزاری ویرایش کنیم و چگونه ؟ 

5 پاسخ

یک عکس مونوکروم خوب، عکسی هست که تون های رنگی خوبی داشته و پردازش شده. بهتر بگم برای رسیدن به عکس سیاه و سفید باید قبلاً روی رنگ عکس کار شده باشه که با تجربه بدست میاد.
بنظرم بهترین پلاگین برای عکس های مونوکروم، پلاگین Nik.Software.Silver.Efex.Pro هستنش

#1

نظر من اینه یا به صورت دستی و توی دوربین سیاه و سفید گرفته بشه یا با برنامه لایت روم ادیت بشه چون لایت روم جا برای کم و زیاد کردن نور عکس توی لایه های متفاوت عکس زیاد داره

#2

از هر دو ممنونم

#3

توی همین سایت راجع به عکاسی سیاه و سفید، در این مطلب:
https://www.lenzak.com/10-%D8%AA%DA%A9%D9%86%DB%8C%DA%A9-%D8%B9%DA%A9%D8%A7%D8%B3%DB%8C-%D9%85%D9%81%DB%8C%D8%AF-%DA%A9%D9%87-%D9%85%DB%8C-%D8%AA%D9%88%D8%A7%D9%86%DB%8C%D8%AF-%D9%87%D8%B1-%D8%B1%D9%88%D8%B2-%D8%A7%D8%B3/
(تکنیک شماره ۱۰) یه سری صحبت ها شده.
روشی که من برای عکس های منوکروم از اون استفاده می کنم اینه که عکس رو در حالت رنگی می گیرم، بعد در فتوشاپ با ابزار Black and white اون رو به سیاه و سفید تبدیل می کنم. این ابزار از سیاه و سفید کردن ساده (desaturate)  خیلی پیشرفته تره و امکان تنظیم سایه خاکستری برای تن های رنگی موجود در عکس رو به ما می ده (مثلا این که تون قرمز در عکس، تیرگی و روشنی ش در سیاه و سفید چقدر باشه، و…).
بعد از این کار هم معمولا کنتراست کار رو بالا می برم، تا تاثیرش بیشتر بشه.

#4

رنگی عکس بگیرید به نور ها هایلایتها دقت کنید در فوتوشاپ سیاه و سفید کنید و کنتراست را در نقاط مد نظر تقویت کنید

#5

لطفا وارد شوید یا عضو شوید تا بتوانید پاسخ بدهید

سوالات مرتبط

دنبال کنندگان