مَنه مُبتدی رو بی جواب نَزارین لطفا!!!!!!!:)

اگر مایلید تا از پاسخ ها به این پرسش از طریق ایمیل مطلع شوید، آن را دنبال یا Follow نمایید. لطفا جواب خود را در قسمت «به این سوال پاسخ دهید» بنویسید (تا کاربران دیگر بتوانند به آن امتیاز دهند).

با سلام و احترام .میرم سر اصل مطلب .مبتدی هستم و خیلی عاشق عکاسی هستم نه به عنوان منبع درآمد بلکه تفریح.تا حالا با دوربین های DSLR کار نکردم .چند روزی هست بعد از تحقیق های فراوان بادی مدلD7100 رو خریداری کردم.و الان دربه در دنبال یه لنز همه کاره هستم .سوالم اینه برای منه مبتدی کودوم مدل یا مدل ها رو پیشنهاد میکنین؟
۱- خرید لنز ۱۸-۱۴۰ به تنهایی 
۲-خرید لنزهای ۵۰ میلی متر f1.8 سری جی و لنز ۱۸-۵۵ VRII با هم (قیمت این دوتا لنز تقریبا با لنز بالا برابری میکنه).
۳-آیا با لنز ۵۰ میلی متر میتونم هم تو طبیعت هم تو خونه عکاسی کنم؟ آیا میتونم عکس تمام قد از سوژه بگیرم؟(اگه قصد خرید فقط ۵۰ میلی متر رو داشته باشم).
پیشاپیش با سپاس از جواب های دوستان
 

3 پاسخ

سلام به شما دوست گرامی.
امیدوارم موفق و خوشحال باشید. تبریکی هم داشته باشم به خاطر ورود به دنیای پراز چالش عکاسی.
همون لنز ۱۸٫۱۴۰ رو خریداری کنید. یه لنز همه کاره و عالی و باکیفیت. با لنز ۵۰mm برای ابتدای کار کمی محدود هستید اما لنز ۱۸٫۱۴۰ فواصل خوبی رو در اختیار شما میگذاره. هم زاویه باز برای عکاسی از طبیعت داره و هم بسته برای عکاسی پرتره.
لنز ۱۸٫۵۵ هم خوبه اما بازهم با زوم خیلی کمی که داره باهاش محدودی های زیادی خواهید داشت.
عکاسی کنید و لذت ببرید تجربه کسب کنید…
پیروز باشید.!
 

#1

سلام و احترام و عرض ادب.بابت جملات مثبتتون سپاسگزار و مدیون شما بزرگوار هستم.پس با تجربه کاری که دارین من لنز ۱۸-۱۴۰ رو در اولویت خرید قرار میدم .موفق باشین یا علی

#2

سلام دوباره.
بله، این لنز، یک لنز همه کاره ست. لنز ۵۰mm برای پرتره خوبه. چون دیافراگم بازی داره اما برای شروع کار معمولا لنز نرمال و زوم بهتر عمل میکنه. انشا الله بعد از به دست آوردن تجربه و مشخص شدن مسیر عکاسی بهتر میتونید برای تکمیل لنز تصمیم بگیرید.
موفق باشید… 

#3

لطفا وارد شوید یا عضو شوید تا بتوانید پاسخ بدهید

دنبال کنندگان