چند هزار عکس میشه با دوربین DSLR ثبت کرد؟

اگر مایلید تا از پاسخ ها به این پرسش از طریق ایمیل مطلع شوید، آن را دنبال یا Follow نمایید. لطفا جواب خود را در قسمت «به این سوال پاسخ دهید» بنویسید (تا کاربران دیگر بتوانند به آن امتیاز دهند).

درود
من قصد خرید یک دوربین DSLR رو دارم. البته تازه کار هستم و چیزی از دوربین نمی دونم اما قبل از خرید دارم تحقیق و مطالعه می کنم و واژه نامه و هر چیزی که به دوربین مربوط میشه رو می خونم. جالب ترین چیز تو دوربین های دیجیتال این هست که ثبت عکس نامحدوده و هزینه چاپ و خطای احتمالی می ره کنار. جایی خوندم مثلا فلان دوربین نیکون تا “ده هزار” عکس که بگیره سنسورش لکه های سفید پیدا می کنه و عکس رو خراب می کنه و عمر مفیدش تمام شده است. من چون عکس گرفتن رو دوست دارم و برای من که تازه کار هستم و دوست دارم مرتب از موضوعات مختلف عکاسی بکنه فکر کنم روزی ۲۰۰ عکس بگیرم و اگر تو طبیعت باشم حتما روزی ۵۰۰ تا عکس ثبت می کنم. خوب اگر یک دوربین ۳ میلیونی بخرم و روزی به طور معمول ۲۰۰ عکس ثبت کنم یعنی بعد از ۵۰ روز دوربین و سنسور نابود شده است؟!!؟! دقیقا سوال من اینه که یک دوربین DSLR چند تا عکس ثبت می کنه تا به مشکل بر بخوره؟ این مشکلات چی هستند؟ آیا اون لکه های سفیدی که میگن رو سنسور پیدا میشه راه چاره نداره؟ آیا مشکلات اینطوری رو تو ایران رفع و تعمیر می کنند؟ احتمال زیاد من یک DSLR از Nikon بخرم. کدام دوربین دیجیتال از Nikon بین ۳ تا ۳٫۵ میلیون می تونن بیشترین تعداد عکس رو بگیرند و آخ نگن یا دیر به مشکل بر بخورند. 
 
سپاس

  1. با سلام این مشکلی که شما گفتین در مورد تمام دوربین ها نیست اصولا دوربین ها فقط بعد از گرفتن تعدادمشخصی عکس که این تعداد برای دوربین های مختلف متفاوت است شاتر انها تعویض میگردد که هزینه خیلی بالایی ندارد وبه عنوان مشکل هم شناخته نمیشود این تعداد معمولا از 100 هزار عکس به بالا میباشد. موفق باسید

9 پاسخ

امیر جان سوال بالا از من بود البته قبل از ثبت نام واسه همین با عکس و اسم من فرق داره. ممنون که جواب دادی و خیالمو راحت کردی که اگه خواستم یه دوربین ۲ تا ۳ میلیونی بخرم با ۷ – ۸ هزار تا عکس دار فانی رو وداغ نکنه. 
موفق باشی

#1

سلام
من قبلا یه دوربین فوجی HS 10 داشتم که ۱۳۰۰۰ عکس با اون دوربین ثبت کردم. الان هم داره سالم کار می کنه.
فعلا هم با نیکون ۸۵۷۷ عکس گرفتم، تازه داره گرم می کنه 😀

#2
  1. آفرین که اینقدر دقیقا آمار عکسها رو دارید :D. آیا اون تعداد عکسهایی که با نیکون گرفتید با بالاترین کیفیت بوده؟ شاید هر چقدر کیفیت بالاتر یا مثلا RAW باشه به دوربین و سنسور فشار و تحمل بیشتری وارد بکنه و اون مشکلات و فرسایش در طول زمان رو سنسور و آینه دوربین اثر بذاره. نمی دونم حدس فقط.. ولی باز هم خوبه که با نیکون 8577 عکس گرفتید. مدلش چی هست؟

در ضمن من جایی مقایسه بین نیکون دی ۷۰۰۰ و کانن ۶۰ دی رو میخوندم، نوشته بود نیکون به خاطر سیستم بهتری که توی شاتر استفاده کرده، عمر مفید بیشتری از کانن داره (البته در مورد این دو مدل خاص مقایسه شده بود)

#3
  1. منم نظرم رو دوربین نیکون هست. البته تعصبی ندارم و حتی شکل و رنگ بدنه مشکی کانن رو بهتر از بیشتر نیکونها می دونم ولی تا اینجایی که تو سایتهای خارجی و فارسی بخصوص لنزک نازنین خوندم نظرم رو نیکون هست. البته سازنده های دوربین هم طوری دوربین می سازن که یکی مثل من نخواهد 1 میلیون عکس بگیره تازه خراب بشه بره یکی دیگه ازشون بخره بنابراین اگر درست گفته باشم اجزای اصلی و قلب دوربین که شاید عدسی و دیافراگم باشه بعد از تعدادی شات باید تعویض بشن یا دوربین کلا بازنشسته بشه.مرسی از نظرات

سلام
تاریخ متن نوشته شده گذشته اما هستند دوستانی که تازه این صفحه رو میبینن . یک نکته . دوستانی که اطلاعات کافی ندارند لطفا دیگران رو با اطلاعات غلط متضرر نکنند ! دوستان گرامی وقتی دوربین نو میخرید حداقل ۳۰ عامل مهم وجود داره که این دوربینتون چند سال بدون افت کیفیت برای شما کار کنه . از تمیزی محیط تعویض لنز بگیر تا پاک کردن مرتب لنز و گردو خاک خود دوربین غبارهای ریز و .. و نزدن ضربه سنگین به دوربین – محافظت از تکن های شدید و ناگهانی از لنز و …
نکته مهمی که دوستان ناقص اشاره کردن اینه که شاتر و هر قسمت از دوربین که مکانیکی هست چه بخواهی چه نخواهی بعد از یک مدت باید سرویس شود  اگر شات های شما زیاد هست در طول روز پر واضحه که زودتر سرویس لازم میشه و برعکس . اما نکته اصلی اینجاست دوربین عکاسی یک قلب تپنده به نام سنسور داره که اگر خو.ب از اون مراقبت نکنین ضعیف میشه . البته کاربرای اماتور غیر حرفه ای و … ممکنه براشون خیلی چیزهخا مهم نباشه . سنسور ضعیفتر باعث میشه مثلا بعد از ۱۰ هزار عکس شما نتونین با دوربین لنز خورتون یک پوستر بزرگ چاپ کنین چون دیگه عکس های دوربین مثل شات های اولیه شارپ و شکیل نیست . سنسور ضعیفتر دوربین باعث پیکسل سوزی میشه جوری که همیشه یه نقطه از کادر عکستون سیاه را رنگی دیده میشه . عرض کردم برای کابرای اماتور و کارهای خانگی این ها به چشم نمیاد . اما یک راهکار داره که سنسورتون در عکاسی ضعیف نشه ! اون هم پایین اوردن مگاپیکسل دوربینه . مثلا اگر ۲۰ مگاپیکسله شما روی ۱۰ یا ۸ مگاپیکسل تنظیمش کنین و همیشه با این کیفیت بگیرین . مگر اینکه عکس مهمی باشه . این کار در عکس های خبری و … خوب و کاربردیه مخصوصا عکاس روزنامه ورزشی که در هر بازی فوتبال ۸۰۰ تا شات عکس میندازه ! کسی هم که کار مدلینگ میکنه که مجبوره با بالاترین کیفیت بگیره . البته اون همکار مهم نیست براش چون با قراردادی میتونه یه دوربین دیگه بخره ! نهایتا بعد از ۱۰ هزار شات وقتی سنسور ضعیف شد دوربین رو عوض میکنه ! و حتی ارتقا میده .
تمام صحبت های انجام شده برای dslr ها بود وگرنه دوربین های معمولی و خانگی اونقدر سطح پایین هستند که اگر سنسور ضعیف هم بشه چیزی به چشم نیاد . خود بنده دوربین خانگیم رو ۳ سال داشتم و دارم و حداقل سالی ۱۰۰ هزار شات عکس و فیلم گرفتم و تازه کمی کیفیتش داره حس میشه که داغون شده .
کسانی هم که کارشون موزیک ویدیو هستش نذارن دوربین زیاد داغ کنه حتی اگر دوربین میتونه ۳۰ دقیقه تصویربرداری کنه شما هر ۵ دقیقه به دوربین استراحت بدین . هر چند که یک حرفه ای شات های فیلمش بیشتر از ۲ دقیقه معمولا نمیشه . موفق باشید

#4

سوال خوبی بود . واسه منم سواله من میخوام عکاسی پرتره کار کنم و باید تعداد عکس هام زیاد باشه .. اگه عمر مفید شات رد شد میتونم شاتر و سنسورشو عوض کنم که دوربین مثل روز اولش بشه و دیگه نیاز به خرید مجدد نباشه ؟

#5

سلام بله میتونید تعویض کنید البته فقط شاتر در مورد سنسور فکر کنم توجیح اقتصادی نداشته باشه و دوربین جدید بگیرید بهتره،معمولا عمر مفید شاتر از عمر نامیش بیشتره،مثلا دوربین d7000 برای یکی از دوستام که باهاش عکاسی هنری انجام میداد تا ۱۷۰ هزارتا رو شات زده بود و باز کار میکرد O_○ در حالی که عمر مفید شاترd7000 صدوپنجاه هزار شات هستش،البته به گفته خودش سنسورش خسته شده بود ولی راضی کننده بود،بسته به نوع استفاده،شاتر دوربین عمر‌های متفاوتی داره بیشترین اسطهلاک در مورد عکاسی ورزشی،مدلینگ و عکاسی از طبیعت هستش،ولی با رعایت نکات اصولی و تمیز نگه داشتن دوربین و سنسور میتونید عمر بیشتری از دوربینتون انتظار داشته باشید.یا حق

#6

سلام دوستان بند میخام یه دوربین canon 600d دست دوم بخرم که دقیقا ۱۲۱۲ تا شات خورده به نظرتون خوبه؟؟ واینکه حداکثر شات آن چقدر میتونه باشه؟
 

#7

 ۶۰۰ دی خوبه و ۱۲۱۲ نشون میده عکس زیادی باهاش گرفته نشده

#8

با سرویس کردن دوربین میشه شاتر های بیشتری گرفت
 

#9

لطفا وارد شوید یا عضو شوید تا بتوانید پاسخ بدهید

سوالات مرتبط

دنبال کنندگان